2009-06-08, 23:43
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Vilket omoraliskt och näst intill fascistiskt beteende. Och det på en sida som uppmuntrar till total yttrandefrihet. Man blir förskräckt!
Eller hur herr exmoderator, det måste verkligen komma som en chock för dig....

Sen tycker jag inte att sammankoppling av konton ska vara ett regelbrott överhuvudtaget.

Att sammankoppla konton med en fysisk person är ju inte bra men har man flera konton och trallar runt med får man väl fan skylla sig själv.
Citera
2009-06-09, 00:23
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Eller hur herr exmoderator, det måste verkligen komma som en chock för dig....

Sen tycker jag inte att sammankoppling av konton ska vara ett regelbrott överhuvudtaget.

Att sammankoppla konton med en fysisk person är ju inte bra men har man flera konton och trallar runt med får man väl fan skylla sig själv.

Om du tänker efter så kan man ju då tex. har outat sig på ett konto men har ett konto för mer kontroversiella frågor. Hade jag haft någon alternativ sexuallitet, varit revisionist eller något dylikt så hade jag inte skrivit på detta konton som exempel. Parallellen blir ännu tydligare då man fakstiskt inte får skriva i samma tråd med flera konton.
Citera
2009-06-09, 01:05
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Om du tänker efter så kan man ju då tex. har outat sig på ett konto men har ett konto för mer kontroversiella frågor. Hade jag haft någon alternativ sexuallitet, varit revisionist eller något dylikt så hade jag inte skrivit på detta konton som exempel. Parallellen blir ännu tydligare då man fakstiskt inte får skriva i samma tråd med flera konton.

Jag har tänkt efter lite nu och:
Jag tycker inte att det håller. Vad du än har för underliggande motiv att köra multipla konton, så är det dina problem och inte andra användares. Jag tycker t o m att det borde vara förbjudet att köra multipla konton utan att ange detta i signaturerna (njae förresten, kanske inte).

Se till att köra vattentäta skott och acceptera om du misslyckas med detta.

Så- outning av fysisk person=banning, outning av twotimers= tack för konsumentupplysningen.
Citera
2009-06-09, 09:00
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Jag tycker inte att det håller. Vad du än har för underliggande motiv att köra multipla konton, så är det dina problem och inte andra användares. Jag tycker t o m att det borde vara förbjudet att köra multipla konton utan att ange detta i signaturerna (njae förresten, kanske inte).

Så- outning av fysisk person=banning, outning av twotimers= tack för konsumentupplysningen.
Fast när skulle det någonsin vara viktigt att sammankoppla två konton?
Citera
2009-06-09, 10:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Jag håller absolut inte med.
Det finns helt OK skäl till att någon kan vilja ha flera konton. Om dessa konton missbrukas - används till att få en speciell tråd att ta en speciell riktning kan det vara OK att såväl stänga av som att publikt koppla ihop dessa konton.

Inte annars.

Jag kan väl inte vara den enda som då och då har sett två konton i samma tråd som förefaller vara samma användare, men det är alldeles uppenbart att det är av misstag. Användaren har inte tänkt på vilket konto h*n för tillfället är inloggad på. Det är väl ingenting att offentliggöra eller ens kommentera på något sätt?
Citera
2009-06-09, 15:22
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Det är inte viktigt öht. Däremot kan det hända att man gör det i affekt eller av ren obetänksamhet. Då anser jag att den som kör i dualis får skylla sig själv. Så enkelt är det.
Citera
2009-06-09, 17:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Det är inte viktigt öht. Däremot kan det hända att man gör det i affekt eller av ren obetänksamhet. Då anser jag att den som kör i dualis får skylla sig själv. Så enkelt är det.
Vänta nu så jag förstår det här korrekt - om tex DU skulle handla i affekt för något jag skriver till dig så ska JAG skylla mig själv om du kopplar ihop mig med någon annan användare, oavsett om det är sant eller inte?
Citera
2009-06-09, 19:34
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Så länge folk inte ställer till med olustigheter så har jag svårt att se vad problemet skulle vara. Vissa kanske helt enkelt vill vara "Anonym på Flashback" av någon anledning, så länge de inte använder sina konton till rent trollande, som t.ex att ryggdunka sig själva, så finns det väl ingen anledning att förneka dem det.
Citera
2009-06-09, 19:50
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Så mankan är bannad, eller vad är det frågan om?

Snubben ska ju inte få ha två konton.
Citera
2009-06-09, 19:55
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Snubben ska ju inte få ha två konton.
Varför inte? Om man byter till ett annat konto och meddelar ledningen om det torde det var grönt, precis som om man har andra konton (vem har inte det?) och inte backar upp sig själv växelvis.
Citera
2009-06-09, 20:15
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Vänta nu så jag förstår det här korrekt - om tex DU skulle handla i affekt för något jag skriver till dig så ska JAG skylla mig själv om du kopplar ihop mig med någon annan användare, oavsett om det är sant eller inte?
Ja. En användare som ränner om kring på forumet och sammankopplar konton utan belägg, lär ändå bli trollförklarad och KFK:ad vad det lider. Och har det ingen bäring i diskussionen så är det ju dessutom OT.

EDIT: Detta är väl egentligen ingen stor fråga. Jag tycker bara att det är så oändligt mycket värre att sammankoppla fysiska personer med konton och att straffsatsen skulle vara betydligt lägre för sammankoppling av två konton. En liten "fy på sig" borde räcka.
Citat:

När folk postar med flera användare i samma tråd för att vinna retoriska fördelar. Exempelvis.
Eller när man verkligen hatar någon och vill jävlas
Senast redigerad av chribsson2 2009-06-09 kl. 20:23.
Citera
2009-06-09, 20:30
Medlem
Sunners avatar
Citat:
När folk postar med flera användare i samma tråd för att vinna retoriska fördelar. Exempelvis.
Detta är ju dock förbjudet. Att du sedan inte får skriva det rakt ut i tråden stämmer ju förvisso, men det kan väl snarast betraktas som ett fall av "Oskyldig till dess att motsatsen har bevisats".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in