2009-06-10, 19:06
Medlem
Absolut inga droger!De riskerar att fördjupa hans tillstånd.Det han behöver i sin bristande verklighetskonakt är absolut inga mer droger,skulle i stäälet rekommendera psykakuten snarast.
Citera
2009-06-10, 19:22
Medlem
tvivales avatar
Det bästa kanske är att åka in och få lite neuroleptika ändå för att komma ur det där tillståndet, om det inte kan lösas på annat vis.
Citera
2009-06-10, 19:57
Bannlyst
okej får tacka så mycket för alla svaren vi får vänta och se om jag lugnar ner mig,

mm skrev att det var en kompis, vet inte varför men men

jag får snacka med terapeften senare, ha en trevlig vecka...
Citera
2009-06-10, 20:06
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombbombbomb
jag får snacka med terapeften senare, ha en trevlig vecka...

"Senare"? In i bilen och kör honom till utbildat folk som får betalt för att hjälpa honom. Bara att han sitter och "diskuterar med sig själv" när han vaknar är i min mening tillräckligt för att få honom kollad och då är det ändå toppen av ett isberg.
Citera
2009-06-10, 20:09
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
"Senare"? In i bilen och kör honom till utbildat folk som får betalt för att hjälpa honom. Bara att han sitter och "diskuterar med sig själv" när han vaknar är i min mening tillräckligt för att få honom kollad och då är det ändå toppen av ett isberg.

Det är ju ts själv det gäller, han är uppenbart hårt sliten men knappast psykotisk. Ta det lugnt, käka lite benso och försök vila.

Jag har varit i det tillståndet en och annan gång, förvånad över att folk här tar så allvarligt på beskrivningen han gett, det går över Olle.
Citera
2009-06-10, 20:13
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Det är ju ts själv det gäller

Då var det en helt annan sak. Synd att trådstarten överdramatiserades.
Citera
2009-06-10, 21:45
Bannlyst
ju mindre jag tänker på allt ju mindre märker jag det.
har börjat lära mig att kontrollera de nu.
tänker jag på bra saker så blir jag på bra humör
tänker jag på dåliga saker så nojar jag bara upp mig, någon som har en änu bättre lösning att sluta noja sig, tex sätta på lugn musik eller sitta och fantisera om en rolig resa till Amsterdam eller något liknande?
har kollat på några filmer nu och då har jag inte tänkt på det alls.
jag är väldigt tacksam för alla svar jag har fått
Citera
2009-06-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Det är ju ts själv det gäller, han är uppenbart hårt sliten men knappast psykotisk. Ta det lugnt, käka lite benso och försök vila.

Jag har varit i det tillståndet en och annan gång, förvånad över att folk här tar så allvarligt på beskrivningen han gett, det går över Olle.

tack så mycket bengt
Citera
2009-06-11, 00:02
Medlem
jagtarenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Det ska nog ordna upp sig insom tid.. Kanske en fet dos lsd skulle kunna vända nojjorna och vanföreställningarna till nånting ljusare, kanske en permanent frånvaro där han slipper tänka på så mycket runtomkring. En fet dos så han svävar bort från eländet typ.. Jag skulle iaf vilja skriva en ordination på en hel del gräs här..
För som det brukar heta på alternativmedicinsfack, cartoon people got no pian..
En kuckelimux av diverse preparat från kliniken kan ordineras ut och ges vid
ledande besvär..

Jag har inte sett dig skriva någonting annat än skit under min tid på flashback. Jag vet inte om du är seriös med allt du skriver eller om du bara allmänt vill förstöra för folk men det spelar ingen roll heller då båda alternativen är lika illa.

Oavsett så tycker jag du ska sluta ge råd till folk över huvud taget då du inte har något annat att komma med än stora mängder skit. Tänk till och håll käften!
Citera
2009-06-11, 01:45
Bannlyst
Det där var ett rått skämt, jag medger det..

Vad befarar ts besvär, så tycker jag först å främst att du kanske tagit dig lite skiten över huvudet så att säga, lät nästan lite dumdristigt. Passa så du inte vaknar upp en dag och märker att du gjorde allt lite fel och ödslat dyrbar energi och lycka för alltid. Annars kommer nog dina problem nu att lösa upp sig, tänk ljust och glatt, lev harmoniskt, framför allt ta en lååång paus. Att laga mycket mat och bara sitta inne och skita i allt och ta nån promenad i skogen ibland och försöka grubbla av sig vemodet genom mycket aktivering brukar lätta upp stämningen för mig, varvat med lite alko och hash nån enstaka gång.
Fan ta det lugnt, varför blanda allt på en å samma gång, och dom mängderna?? Jag hajjar inte riktigt?
Citera
2009-06-11, 03:36
Medlem
Såg inte en enda stor bokstav i det långa inlägget
Citera
2009-06-11, 08:52
Bannlyst
Det är väl för att det ska läsas i ett enda andetag, för att spegla ts sinnestillstånd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in