2017-03-17, 01:34
Medlem
Vorwaertss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Klarat Suikoden I, "Perfect ending". Självklart med hjälp av en guide (dom som har klarat det utan är helt fantastiska). Ska börja Suikoden II nu, har läst in filen från SI. Taggad! Har läst så otroligt mycket om SII. Några tips?
njut varenda sekund och använd absolut ingen guide de första tre gångerna du spelar
Citera
2017-03-25, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorwaerts
njut varenda sekund och använd absolut ingen guide de första tre gångerna du spelar

Folk som har tänkt att lira dessa awesome spel bör ej använda guide..
Guider till spel förstör så jävla mycket..
Inget blir lixom suprise eller så.. Man vet va man ska göra och va som kmr att ske..
Spelen går att lista ut va man ska göra utan guide..

Däremot så för att få alla gubbar i spelet första gången man lirar, Kan dock bli svårt..
Så använd guide till nästa gång du tänkt varva spelet
Citera
2017-03-25, 17:44
Avslutad
2:an pryder min hylla så fint. Inplastat och vackert.
Citera
2017-04-15, 00:41
Medlem
Man ska absolut inte köra 2an med guide första gången. Njut bara, gå runt i slott, byar och annat. Det finns otroligt mycket speciella saker med 2an så minnesvärda. Efter du klarat det första gången så läs på en del om spelet, finns mycket backround stories som är intressanta.

Något av det absolut bästa jag upplevt i spelväg var ett event på några få minuter som utspelar sig om man i princip samlar allt i spelet under 15 timmar om jag minns rätt. Det var fruktansvärt bra kvalitet på det. Samt att de olika sluten är minnesvärda.

Vi älskar konami för vad de har gett oss spelare. Men de kan ta sig idag, spelskaparen av suikoden kan bekräfta att det inte bara är Kojima som Konami bråkat med
Citera
2017-04-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
2:an pryder min hylla så fint. Inplastat och vackert.

Jag minns när Suikoden 2 hade release, det kostade 349 kr på Nordic Games som fanns på den tiden. 349 kr nytt!!!
Citera
2017-04-15, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engodcevap
Jag minns när Suikoden 2 hade release, det kostade 349 kr på Nordic Games som fanns på den tiden. 349 kr nytt!!!

Säker på det?
Citera
2017-04-15, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Säker på det?
Helt 100, jag hade ögonen på spelet vid release, men morsan var för snål för å köpa det. Blev att låna från en polare å pirata det. Men jag har kvar någon gammal katalog från Nordic Games som ligger på vinden nånstans med det priset
Citera
2017-04-15, 12:46
Medlem
Citat:
Helt 100, jag hade ögonen på spelet vid release, men morsan var för snål för å köpa det. Blev att låna från en polare å pirata det. Men jag har kvar någon gammal katalog från Nordic Games som ligger på vinden nånstans med det priset

Du har säkert rätt :P
Fick några nordicgames tshirts vid beställning av FF7 te julen
Tvspels butiker var mycket bättre förr,

Priserna på spelen varierade från butik till butik..
Samt utbud av spel..
Hitta lite där och sen lite där
Lika taggad varjegång man klev in i spelbutiker

Nu är allting exakt likadant med samma priser och utseende i butiker...
Citera
2017-04-15, 20:02
Avslutad
Citat:

Ja.. Nordic Games.. Tider det. En mörkblå och svart liten tidning kom med posten varje halvår.
Citera
2018-09-19, 17:40
Medlem
Suikoden 2 eller Final fantasy VI ?
Citera
2020-11-03, 23:43
Medlem
Fittheligeandes avatar
Kom Suikoden 3 någonsin till Sverige?

Eller finns det bara amerikanska utgåvor?
Citera
2020-11-03, 23:53
Medlem
Har lite hatkärlek för de spelen. 1an och 2an alltså. Å ena sidan är de väldigt mysiga och charmiga, å andra sidan tycker jag de blir lite sega att spela på något sätt. Var heller aldrig något större fan av striderna man tvingades ta del av när man ska flytta trupperna.

Drog igång 1an förmett tag sen igen. Var typ första gången på säkert 15 år. Men pallade bara en sisådär 10timmar, sen körde jag fast i nån skog där det kändes som fienden var för OP eller så var det jag som gjorde något fel. Lite småsugen på att starta 2an igen men känns som att då ska man ha spelat ut 1an först innan, helst med alla 108karaktärerna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in