2012-04-02, 21:48
Bannlyst
Suikoden V är som jag minns det ganska långt ifrån övriga delar i serien. Både när det kommer till karaktärerna och handlingen.
Citera
2012-04-08, 15:18
Medlem
davkeis avatar
Det bästa minnet var fighten emot en grön drake som var otroligt svår att besegra. Samt hur tufft det var att ta sig igenom dvärgarnas land.
Citera
2012-04-26, 23:44
Medlem
Fanvadcoolts avatar
Kommer det någonsin komma ett nytt Suikoden till PS3 eller 360?
Citera
2012-04-28, 21:38
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanvadcoolt
Kommer det någonsin komma ett nytt Suikoden till PS3 eller 360?

Tveksamt. Om nu Konami skulle få för sig att satsa på ett nytt spel(som inte är handhållet) kommer det nog inte att ske innan nästa generations konsoler.
Citera
2012-04-30, 23:29
Medlem
warwolfs avatar
Suikoden III är min favorit. Bästa stridssystemet (tror inte jag har sett nåt bättre i nåt annat rpg) och sen var det inte så sjukt svårt att hitta alla 108 stars of destiny som i de andra.
Ett stabilt spel rakt igenom och tusan vad snygg ps2-grafiken var på den tiden.
Bästa musiken måste dock gå till Suikoden II.
Suikoden Tierkreis var förvånansvärt bra, men hade som sagt gärna sett mer koppling till övriga spel i serien. Tror ändå mer på att det kommer ett Suikoden Tierkreis II än Suikoden 6.
Citera
2012-05-09, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av warwolf
Suikoden III är min favorit. Bästa stridssystemet (tror inte jag har sett nåt bättre i nåt annat rpg) och sen var det inte så sjukt svårt att hitta alla 108 stars of destiny som i de andra.
Ett stabilt spel rakt igenom och tusan vad snygg ps2-grafiken var på den tiden.
Bästa musiken måste dock gå till Suikoden II.
Suikoden Tierkreis var förvånansvärt bra, men hade som sagt gärna sett mer koppling till övriga spel i serien. Tror ändå mer på att det kommer ett Suikoden Tierkreis II än Suikoden 6.

Tyvärr måste jag nog säga att Suikoden 3 är den största besvikelsen i serien. Handlingen är förvånansvärt knapp och ytlig. Musiken är mil ifrån de vanliga Suikodenserien och vissa av karaktärerna är relativt ointressanta. Det enda som höjer upp spelet är antagonisten och Tomas story som faktiskt har mest hjärta och själ i spelet.
Citera
2012-05-09, 10:31
Medlem
McDohls avatar
Hej, skönt att se så många Suikodenfans på flashback!
Jag har nog varvat Suikoden 1 20 gånger genom åren. Suikoden 2 upptäckte jag långt senare och fixade hem till datorn och spelade med en PS-emualtor, har nog varvat det underbara spelet fem gånger nu.

Suikoden 1 och 2 är båda helt underbara spel med underbara soundtracks och väldigt välgjord story. Jag brukar t.om söka upp Suikoden OST-playlists på youtube och sitta o lyssna medan jag gör annat

Suikoden 5 fixade jag för någon månad sen till en PS2-emulator till datorn och jag håller på att spela igenom det, har precis fixat mitt högkvarter nu.

Jag tycker inte Suikoden 5 har samma magi som 1an och 2an men det är fortfarande ett bra spel IMO.
Senast redigerad av McDohl 2012-05-09 kl. 10:35.
Citera
2012-05-09, 21:46
Medlem
warwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Tyvärr måste jag nog säga att Suikoden 3 är den största besvikelsen i serien. Handlingen är förvånansvärt knapp och ytlig. Musiken är mil ifrån de vanliga Suikodenserien och vissa av karaktärerna är relativt ointressanta. Det enda som höjer upp spelet är antagonisten och Tomas story som faktiskt har mest hjärta och själ i spelet.
Det är ju när man får reda på Lucs story som man förstår hur bra handlingen är. Rörande ending där också.
Sen vidhåller jag att de detaljerade striderna slår allt annat inom serien på den punkten.
Citera
2012-05-09, 22:38
Medlem
warwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDohl
Hej, skönt att se så många Suikodenfans på flashback!
Jag har nog varvat Suikoden 1 20 gånger genom åren. Suikoden 2 upptäckte jag långt senare och fixade hem till datorn och spelade med en PS-emualtor, har nog varvat det underbara spelet fem gånger nu.

Suikoden 1 och 2 är båda helt underbara spel med underbara soundtracks och väldigt välgjord story. Jag brukar t.om söka upp Suikoden OST-playlists på youtube och sitta o lyssna medan jag gör annat

Suikoden 5 fixade jag för någon månad sen till en PS2-emulator till datorn och jag håller på att spela igenom det, har precis fixat mitt högkvarter nu.

Jag tycker inte Suikoden 5 har samma magi som 1an och 2an men det är fortfarande ett bra spel IMO.
Samma här, spelade Suikoden 2001, sen dröjde det till 2007 innan Suikoden II, men hann med trean, fyran och femman senare under det året och Suikoden Tactics 2008. Tierkreis spelade jag i år i och med att jag köpte en 3DS.
Jag ändrar mig och säger att ettan och tvåan har lika bra musik, mina favoriter är We will always be, Dancing Girl, Carried on rippling waves, Glorious Island Fortress och introna till båda spelen.
Citera
2013-09-24, 13:32
Bannlyst
Så nu har man klarat det sista Suikoden dvs femman och det är ett helt okej tillskott i serien. Här finns plus och minus. Är Suikoden 5 bland det bästa i serien? Nej! Men helt klart nånstans högre upp i skalan. Det är hugget och stucket mellan 3,4 och 5:an....Alla har sina för och nackdelar och inget av spelen står ut.
Citera
2017-01-06, 15:09
Medlem
J.Bergs avatar
Har börjat spela Suikoden I nu, rättare sagt, 10 timmar har jag spelat.
Citera
2017-01-10, 18:04
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Har börjat spela Suikoden I nu, rättare sagt, 10 timmar har jag spelat.

Klarat Suikoden I, "Perfect ending". Självklart med hjälp av en guide (dom som har klarat det utan är helt fantastiska). Ska börja Suikoden II nu, har läst in filen från SI. Taggad! Har läst så otroligt mycket om SII. Några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in