Jag har en HP dator och Windows XP Home Edition kom medföljande till datorn.
Jag har inte fått någon Windows XP skiva så varje gång jag formaterar datorn så installeras Windows XP automatiskt (?). Hursomhelst när jag bootar om datorn och trycker på F10 (= Systemåterställning eller dylikt står det) så fuckar den och kommer inga alternativ utan måste reboota datorn för att komma ur läget.
låter som att du tagit bort recoverypartitionen som windows isntalleras från när du gör en systemåterställning.
Om du läste manualen när du fick don dator så stod det troligen att du skulle skapa backupskivor för att återställa recoverypartitionen med ett medföljande program. Har du inte gjort det går det säkert att beställa skivor från tillverkaren, eller ladda hem på mindre laglig väg.
Det är inte så att jag inte trivs i Windows 7 eller något sånt men jag föredrar Windows XP på något vänster. Men det borde ju gå att göra en fullständing systemåterställning till fabriksinställningar oavsett vilket operativsystem jag har?
japp. förutsatt att du inte pillat på partitionen som återställningsverktyget ligger på (har själv lyckats göra detta utan att tänka på vad det var jsut då). Om partitionen med återställningsfilerna är borta så får man rätt knepiga fel när man försöker återställa, och vanligen blir man tvungen att boota sig ur dem.
Det enda jag behöver verkar det som är att jag vet administratör lösenordet för C: som jag ska skriva in när jag gör Återställningskontrollen till Windows XP eller något dylikt. Jag vet ju vad jag har när jag loggar in men är det någon som vet hur man ändrar lösenordet? (Nej jag menar inte Kontrollpanelen - Användare ->)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!