Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
På vilket sätt gör jag det instinktivt?
Jag kanske gör det för att de är fulla av sakfel?
Man återfinner sakfel även i den forskning som presenteras av de som vill konfirmera den etablerade beskrivningen av Förintelsen. Tids nog blir du nog lika ödmjuk som jag. Jag utgick från att revisionisterna var bindgalna nazister innan jag började läsa på. Den övertygelsen är borta hos mig; ännu återstår sökandet efter vad som kan vara den över alla tvivel högt bestyrkta sanningen.
Citat:
I varenda diskussion där de här lagarna har kommit på tal, så har jag tagit avstånd från dem. De är en inskränkning av yttrandefriheten. [...]
Jag är glad att du och jag är eniga på den punkten. Det skall du ha heder för.
Citat:
För övrigt är det förbudet inte särskilt utbrett - det finns bara i en fjärdedel av Europas länder, och i Israel. I alla andra länder (bland annat Sverige) - som omfattar 96% av jordens befolkning - är det lagligt att förneka förintelsen.
Man skall dock ha i åtanke att Förenta Nationerna önskar att "Förintelseförnekelse" skall skrivas in i fler nationella lagar och kriminaliseras. Så 96% kan snabbt bli... hur lite som helst. Det tycker jag känns dystert. Till och med skrämmande.
Så jag är därför glad över att du uppmuntrar revisionisterna att fortsätta "göra jobbet".
Tack för ordet!