2011-02-03, 22:15
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Tror det blir lite GTA ikväll...
Jag vet hur det känns, jag bytte precis till Gran Turismo 5. Fast lite stolt är jag över att jag besegrade två rullande skelett på samma gång, samtidigt som ett tredje sköt pilar på mig. Det var så länge sen jag spelade Demon's Souls att jag hade glömt bort hur många det var som stod längst upp i trappan i början av 4-1, så jag blev lite överraskad.
Citera
2011-02-03, 22:26
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Tror det blir lite GTA ikväll...

edit: Ja de asen var ju inte alltför jävla roliga direkt.

Flanka dem och stabba dem i ryggen
Citera
2011-02-03, 22:27
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Nej, jag är bara SL 1, och min STR är inte hög nog, för om jag blockerar en attack så öppnar jag mig för nästa, så det är alldeles för farligt.

Isåfall, direkt när de rullar in i dig och stannar upp. KÖTTA!

Citat:
Snabb fråga, varför går man och bär på så jävla mycket souls? Är det inte bättre att spendera det på en gång? Farmat ihop över 20.000, är stolt över mig själv
Ja egentligen så är det bäst att spendera allt direkt, men ibland känner man bara för att farma lite mer. =)
Citera
2011-02-03, 22:38
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Jag vet hur det känns, jag bytte precis till Gran Turismo 5. Fast lite stolt är jag över att jag besegrade två rullande skelett på samma gång, samtidigt som ett tredje sköt pilar på mig. Det var så länge sen jag spelade Demon's Souls att jag hade glömt bort hur många det var som stod längst upp i trappan i början av 4-1, så jag blev lite överraskad.

Gött att man inte är ensam Lirade också fram till första dimman på 4-1, inte så svettigt direkt men det lär ju bli värre.

Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Flanka dem och stabba dem i ryggen

Jepp, de är rätt enkla att besegra nu med lite flankerande och en o annan Soul Arrow i röven
Citera
2011-02-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ser riktigt bra ut, tack så mycket! Är 3-1 bökig att ta sig igenom?

Black Leather får man ganska tidigt i 3-1 så kör på den. (:
Citera
2011-02-03, 22:40
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Isåfall, direkt när de rullar in i dig och stannar upp. KÖTTA!
Jag tycker det fungerar bättre att bara undvika deras attacker. En av attackerna lämnar en väldigt stor lucka när skelettet bara står still, då passar det utmärkt att bara kötta. Annars kör jag bara med den mer kraftfulla attacken, så dör de på två träffar.
Citera
2011-02-04, 14:32
Medlem
LastCaresss avatar
Sådärja 3-1 var ju inte alltför jobbig tycker jag. Bossen känns inte svår direkt, bara jobbig :P Men men, nån gång dödar man väl henne. Förresten, gången mitt emot Rydell eller vad han hette, hur tar man sig dit?
Citera
2011-02-04, 15:16
Medlem
Citat:
Sådärja 3-1 var ju inte alltför jobbig tycker jag. Bossen känns inte svår direkt, bara jobbig :P Men men, nån gång dödar man väl henne. Förresten, gången mitt emot Rydell eller vad han hette, hur tar man sig dit?

Jag har för mig att stenraset försvinner om du har PWWT.
Citera
2011-02-04, 15:19
Medlem
IshethZenunims avatar
Någon som har tips på ställen att farma gräs? Helst bättre än Crescent.
Citera
2011-02-04, 16:03
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Någon som har tips på ställen att farma gräs? Helst bättre än Crescent.

Börja vid 1-3 och gå till de två blåögda soldaterna som är precis innan tower knight, sen så kan du även slakta pilbågskyttarna när du ända är där för lite grönt gräs.

Om du dödat penetrator så kan du börja vid 1-4 och döda de som står i början av trappan om du går bakåt.
Citera
2011-02-04, 18:02
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Jag har för mig att stenraset försvinner om du har PWWT.

Aha, okej.

Behöver lite tips om vad jag ska lägga souls på, har e SL på 25 med följande stats:

Vill gärna fortsätta med det jag gör nu, dvs. rulla runt med lätt armor och hugga med svärd + sköld och kanske snipa med light crossbow/bow lite då och då.
Citera
2011-02-05, 19:31
Medlem
Citat:
Aha, okej.

Behöver lite tips om vad jag ska lägga souls på, har e SL på 25 med följande stats:

Vill gärna fortsätta med det jag gör nu, dvs. rulla runt med lätt armor och hugga med svärd + sköld och kanske snipa med light crossbow/bow lite då och då.

Bros ju lite på vad du har tänkt använda för svärd/sköld. Personligen så hade jag kört Blueblood Sword och Dark Silver Shield+5 med dessa stats:

Vit 40
Will 15
End 35-40
Str 18
Dex 18
Mag 30
Faith 18
Luck 25-30
SL 124
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera