2011-01-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Mupphelvete... Stenraset försvann ju inte på 2-3!
För att få PWWT räcker det väl med att döda alla bossar i den världen?
Sen undrar jag vart den där Scirvir eller vad han heter har tagit vägen?
Han har aldrig suttit där han ska...

Krävs PWWT för båda (PDWT för BP Scirvir eller vad han nu heter). Ett tips för att enklare få PWWT är att skapa en karaktär online (du kan gå offline sen), då blir alla världar något steg närmre vit och inte Neutral som det annars blir och det räcker med att döda 1 boss för PWWT, skulle du då dö i bodyform så behöver du bara döda nästa boss osv.

Säkrast är dock att åka till Nexus och begå självmord.

Det fungerar också att köra online hela tiden, stänger du dock av spelet sen och sedan går online igen så finns det en risk att WT ändras.

Jag kör dock den koreanska versionen så vet inte riktigt om det fungerar samma för din version.
Citera
2011-01-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Hehe, gjorde nyss samma misstag. Får hämta det i nästa runda med!

Första genomkörningen eller vad är du på?

Broarna i 5-1/2 kan endast öppnas ifrån den sidan har jag för mig, tyvärr.

Kollat demon's-wikin?

Jepp, första gången detta!
Grejen är att jag inte hittar till andra sidan broarna!
Wikin sa inte mycket vettigt heller... Jag får väl ta och maska igenom skiten och verkligen leta.

Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Krävs PWWT för båda (PDWT för BP Scirvir eller vad han nu heter). Ett tips för att enklare få PWWT är att skapa en karaktär online (du kan gå offline sen), då blir alla världar något steg närmre vit och inte Neutral som det annars blir och det räcker med att döda 1 boss för PWWT, skulle du då dö i bodyform så behöver du bara döda nästa boss osv.

Säkrast är dock att åka till Nexus och begå självmord.

Det fungerar också att köra online hela tiden, stänger du dock av spelet sen och sedan går online igen så finns det en risk att WT ändras.

Jag kör dock den koreanska versionen så vet inte riktigt om det fungerar samma för din version.

Men vanliga Scirvir ska väl vara där vid White/pure white?
Men jag tycker det är märkligt att stenraset inte är borta, jag körde ju hela den banan online utan att dö i body form (förutom i Nexus).

Jag tycker det ser ut som stenjäveln lyser starkt!

Men skitsamma.
Nästa runda ska jag köra offline hela tiden.
Citera
2011-01-11, 17:23
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Men jag tycker det är märkligt att stenraset inte är borta, jag körde ju hela den banan online utan att dö i body form (förutom i Nexus).

Men skitsamma.

Det är svårt att se skillnad på pure white och ett steg ifrån. Av någon anledning lyckades jag också missa Scirvir första gången utan att jag kommer ihåg vad som gick fel.

Efter det kör jag iaf alltid pure black runs innan jag når näst sista bossen i en värld, så är jag pure white efter att jag dödat den och har en boss kvar ifall något skulle hända.
Citera
2011-01-11, 18:21
Medlem
Citat:
Jepp, första gången detta!
Grejen är att jag inte hittar till andra sidan broarna!
Wikin sa inte mycket vettigt heller... Jag får väl ta och maska igenom skiten och verkligen leta.

Men skitsamma.

Endast Pure white, detsamma gäller för Scirvir och som Kupo sa så är det lätt att ta miste på pure white och endast white.

Nu minns jag inte hur mycket white man får om man går pure black för att sedan döda BP Scirvir och Primeval Demon men det kan vara värt ett försök. För att gå från pure white till pure black krävs 8 (om jag minns rätt) självmord i bodyform, använd Stone of Ephemeral Eyes för detta.

Angående bron på 5-2 så öppnar man upp den precis innan bossen (finns en väg om du följer väggen åt höger).
Senast redigerad av kr0owe 2011-01-11 kl. 18:26.
Citera
2011-01-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Endast Pure white, detsamma gäller för Scirvir och som Kupo sa så är det lätt att ta miste på pure white och endast white.

Nu minns jag inte hur mycket white man får om man går pure black för att sedan döda BP Scirvir och Primeval Demon men det kan vara värt ett försök. För att gå från pure white till pure black krävs 8 (om jag minns rätt) självmord i bodyform, använd Stone of Ephemeral Eyes för detta.

Angående bron på 5-2 så öppnar man upp den precis innan bossen (finns en väg om du följer väggen åt höger).

Jaså jaha! Då är det inte konstigt att jag inte sett honom då.

Ska kolla upp den vägen till bron, tack.

Men för att få PWWT från ett neutralt läge (NG+) så räcker det väl med att döda alla bossar i den världen?

Har gjort alla PBWT events och har bara en PWWT event kvar i värld 2.
Citera
2011-01-11, 21:16
Medlem
Citat:

Men för att få PWWT från ett neutralt läge (NG+) så räcker det väl med att döda alla bossar i den världen?

Osäker nu men har för mig att WT sparas till NG+ så det borde vara lätt fixat men se bara till att begå självmord i Nexus efter varje boss för att vara på den säkra sidan.
Citera
2011-01-11, 21:17
Medlem
Kupos avatar
Citat:

I NG+ är det väl samma WT som man hade när man klarade första varvet. Från neutralt läge är det tre steg till PW och fyra steg till PB, dvs om man aldrig dör i världen så når man precis PW efter att ha dödat alla bossar (undantag värld 1 så klart).

När man dödar PB eller primeval går man tre steg mot vitt, så ett PB-run följt av en dödad boss tar en till PW.
Citera
2011-01-11, 21:24
Medlem
Tackar för svaren!

Men nu har jag satt mig i skiten igen.

Jag har inte Pure White Character Tendency och jag är i slutet vilket betyder att jag inte kan få ringen av The Monumental.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Ska jag döda NPC's nu för att få Pure Black och få ringen av mephastus (eller vad han nu hette) och dra upp till Pure white nästa runda?
Eller ska jag göra båda två på nästa?
Jag behöver nog bara döda en eller två Black Phantoms för att nå Pure White.
Vad tycker ni?
Senast redigerad av skaliss 2011-01-11 kl. 21:28.
Citera
2011-01-11, 21:45
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Tackar för svaren!

Men nu har jag satt mig i skiten igen.

Jag har inte Pure White Character Tendency och jag är i slutet vilket betyder att jag inte kan få ringen av The Monumental.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Ska jag döda NPC's nu för att få Pure Black och få ringen av mephastus (eller vad han nu hette) och dra upp till Pure white nästa runda?
Eller ska jag göra båda två på nästa?
Jag behöver nog bara döda en eller två Black Phantoms för att nå Pure White.
Vad tycker ni?

Du får behålla den CT du slutar med till nästa genomkörning, så spara det så. Det brukar vara knepigt att få PWCT första genomkörningen ändå.
Citera
2011-01-11, 22:50
Medlem
Idiotpods avatar
Blir förvånad över att vissa bossar fortfarande är enkla, även i NG+.

Flamelurker, Old hero, Penetrator(Hihi), armor spider och fler!

Det svåra i spelet är inte bossarna i mitt tycke, utan själva banorna. Där gömmer sig mycket djävulskap!
Citera
2011-01-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Blir förvånad över att vissa bossar fortfarande är enkla, även i NG+.

Flamelurker, Old hero, Penetrator(Hihi), armor spider och fler!

Det svåra i spelet är inte bossarna i mitt tycke, utan själva banorna. Där gömmer sig mycket djävulskap!

Bros ju helt på hur man lägger sina stats, vilka spells man använder osv. Jag tycker också NG+ är lättare än första rundan då man är så förbannat OP i NG+ med alla items/spells man kan tänkas vilja ha.

Det blir inte lättare än vad man gör det helt enkelt.
Senast redigerad av kr0owe 2011-01-12 kl. 01:16.
Citera
2011-01-12, 03:41
Medlem
Spawnar Primevals om?
Eller kan man bara döda dem en gång?

Edit: Skitsamma hittade svaret. Finns bara 1 per game i varje värld.
Senast redigerad av skaliss 2011-01-12 kl. 04:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in