2011-02-03, 14:05
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Jo, men Soul Arrow har inte jag, dessutom tar det lång tid att ta sig dit, och gör man något fel så är det en lång väg att springa för att få tillbaka sina själar. Dessutom måste du sen springa hela vägen tillbaka till någon Archstone för att komma tillbaka till Nexus. Så räknar man själar per minut så tror jag att skeletten är bättre. Man kan till och med döda fyra stycken (alla innan man kommer till själva borgen) för totalt 1176 själar per runda, men jag vågar inte gå så långt än.

Jag skrev bara hur jag brukar göra.
Vägen upp till den röda tar inte så farligt lång tid och man får en del souls på vägen upp genom tornet.
Dessutom har jag svårt att parera skeletten med royal/magiker så det är enklast för mig att köra på den rödögda i slutändan.
Citera
2011-02-03, 14:50
Medlem
Citat:
Nej, jag är bara SL 1, och min STR är inte hög nog, för om jag blockerar en attack så öppnar jag mig för nästa, så det är alldeles för farligt.

Du har för lite END, inte STR.

Dock ganska onödigt att plocka den rödögda redan vid lvl 1, lätt att man klantar sig som du redan märkt och att blocka är ganska meningslöst, framförallt hans springattack.

EDIT: klart att du har Soul Arrow, är du lvl 1 så kör du ju Royal och dom börjar med Soul Arrow.
Senast redigerad av kr0owe 2011-02-03 kl. 14:56.
Citera
2011-02-03, 15:45
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
EDIT: klart att du har Soul Arrow, är du lvl 1 så kör du ju Royal och dom börjar med Soul Arrow.
Jag skrev fel, det jag menade var att jag inte lagt några själar på att öka mina stats. Jag spelar som Priest, och precis som du säger så har jag för låg END. En attack från skelettet går bra att blockera, men inte två, så jag försöker bara undvika dem och köra med den kraftfullare attacken precis när han avslutat sin, det funkar riktigt bra.
Citera
2011-02-03, 19:29
Avslutad
Oh fyfan nu har jag kommit igång igen, har gruvat mig några dagar nu för att jag blir så jävla arg när det går åt pipan (som det allt som oftast gör). Men tog mig i kragen idag och startade upp liret och har spelat säkert 4 timmar i streck nu.

Dragit igenom Tower Knight, Armor Spider och Flame Lurker. Fixade även White Bow och Meatcleaver, men jag har för låga skills för att kunna använda dem. Är SL 35 cirka för tillfället. Så jag hackar vidare med min Scimtar +4 så länge

Kan rekommendera nybörjare att läsa lite på wikin, finns så sjukt mycket bra tips där. Youtube har även hjälpt mig mycket. Det är såklart redigt mycket svårare att lista ut allt själv men jag har fan för dåligt tålamod...

En fråga, ska jag pressa upp STR till 26 så att jag kan använda Meatcleaver? Ligger på 21 atm
Citera
2011-02-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugo91
En fråga, ska jag pressa upp STR till 26 så att jag kan använda Meatcleaver? Ligger på 21 atm

Du behöver bara 18 STR för att använda det med 2 händer så behöver du inte 26 STR för något annat eller om du bara vill köra 1 hand så kan du ju pumpa upp den till 26.

EDIT: Kräver ett vapen t.ex 26STR så kan du ta 26/1,5=18 (avrunda uppåt) för att se vad det kräver för att användas med 2 händer.
Senast redigerad av kr0owe 2011-02-03 kl. 19:55.
Citera
2011-02-03, 20:23
Medlem
LastCaresss avatar
Tips på nåt lättillgängligt ställe att få en hyfsad light armor? Har en sån jävla dålig en nu (tror det var den man startade med som Wanderer)
Citera
2011-02-03, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Du behöver bara 18 STR för att använda det med 2 händer så behöver du inte 26 STR för något annat eller om du bara vill köra 1 hand så kan du ju pumpa upp den till 26.

EDIT: Kräver ett vapen t.ex 26STR så kan du ta 26/1,5=18 (avrunda uppåt) för att se vad det kräver för att användas med 2 händer.

Jo jag läste det också och prövade lite twohand combat men skadan var väldigt låt jämfört med vapnet jag har annars (Scimtar +4). Det går väl inte heller att uppgradera Meatcleavern, så hur får jag upp damagen? Öka STR och Faith?
Citera
2011-02-03, 20:48
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Tips på nåt lättillgängligt ställe att få en hyfsad light armor? Har en sån jävla dålig en nu (tror det var den man startade med som Wanderer)

Tror man kan hitta ett riktigt bra sett i 3-1, kanske det bästa.

Edit: http://demonssouls.wikidot.com/black-leather

http://demonssouls.wikidot.com/venerable-sage-s-robe

http://demonssouls.wikidot.com/rogue-s-clothes

Alla tre setten hår att få i 3-1 tror jag.
Senast redigerad av lumba 2011-02-03 kl. 20:54.
Citera
2011-02-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugo91
Jo jag läste det också och prövade lite twohand combat men skadan var väldigt låt jämfört med vapnet jag har annars (Scimtar +4). Det går väl inte heller att uppgradera Meatcleavern, så hur får jag upp damagen? Öka STR och Faith?

För att öka skadan med Meatcleaver så är det STR, DEX och möjligen FAI som gäller (har för mig DEX ger högst bonus) och för att öka ytterliggare så används Light/Cursed Weapon (spells), dock osäker på vilken.

Idiotpod kör/gillar MC så han borde veta bättre.

Det är ett populärt vapen i alla fall så med rätt build kan det bli kraftfullt. (:
Citera
2011-02-03, 21:45
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Tror man kan hitta ett riktigt bra sett i 3-1, kanske det bästa.

Edit: http://demonssouls.wikidot.com/black-leather

http://demonssouls.wikidot.com/venerable-sage-s-robe

http://demonssouls.wikidot.com/rogue-s-clothes

Alla tre setten hår att få i 3-1 tror jag.

Ser riktigt bra ut, tack så mycket! Är 3-1 bökig att ta sig igenom?
Citera
2011-02-03, 21:49
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Ser riktigt bra ut, tack så mycket! Är 3-1 bökig att ta sig igenom?
Ja. De första gångerna dör du nog ganska mycket, så det kan vara bra att använda de själar du har nu, om du har väldigt många. Det finns en slags mind flayer-liknande varelser (om du spelat AD&D så vet du hur de ser ut) med en massa tentalker i ansiktet och väldigt kraftfulla attacker. Men när man lär sig hur de ska tas så är det inte svårt.
Citera
2011-02-03, 21:58
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ja. De första gångerna dör du nog ganska mycket, så det kan vara bra att använda de själar du har nu, om du har väldigt många. Det finns en slags mind flayer-liknande varelser (om du spelat AD&D så vet du hur de ser ut) med en massa tentalker i ansiktet och väldigt kraftfulla attacker. Men när man lär sig hur de ska tas så är det inte svårt.
Tror det blir lite GTA ikväll...

edit: Ja de asen var ju inte alltför jävla roliga direkt.
Senast redigerad av LastCaress 2011-02-03 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in