Det beror helt och hållet på din subjektiva syn på verkligheten.
Tror du på en skapare?
Tror du på en själ?
Tror du på karma?
Tror du enbart på det fysiska? (som mig)
Själv är jag ateist, jag tror inte på en själ och jag tror att vårt medvetande upphör att existera när hjärnan dör.
Livet blir på så sätt en sträcka från punkt A till punkt B.
(Om vi bortser från biologisk fortplantning) så blir meningen med livet ett sökande efter lycka och trivsel, den stora frågan är vad som gör dig lycklig?
Själv så värderar jag min fritid väldigt högt, det är då jag kan utvecklas som människa, lära mig mer saker och växa. Att ha många intressen, jämt och ständigt jaga utvecklingen. Att ha kärlek i mitt liv.
Tyvärr så är pengar en stor del i detta. Många säger att de väljer lycka framför pengar.. själv säger jag att pengar är synonymt med lycka i många fall
Pengar = frihet och tid
frihet och tid = Möjligheten att utforma ditt liv precis som du vill
Jag vill inte vara en slav för kapitalismens bojor. Jag vill kunna leva mitt liv genom att spela musik, läsa filosofi, psykologi, historia.. Kunna satsa på sociala kontakter, träna, resa runt och se världen etc. Jag vill defintivt inte jobba bort mitt liv som så många andra gör
Nästa poäng i ledet blir ju målet.. mitt mål är att vara ekonomiskt oberoende så jag slipper jobba, men samtidigt har pengarna till att njuta fullt ut av vardagen. Hur man ska lyckas med det får ni komma fram till själva

Finns många sätt att tjäna bra med pengar på kort tid.
Men som sagt, allt är subjektivt och alla har olika ambitioner och olika önskningar.
Mitt tips är att:
Planera er framtid..
Sätt upp tydliga mål.
Vad vill jag åstadkomma med livet?
Vad betyder mycket för mig? Vad gör mig lycklig på riktigt?
Mvh