2009-04-03, 17:30
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Självmord = helvetet!
Citera
2009-04-03, 17:36
Medlem
tänk om meningen med livet är att låtsats vara en ekorre fast i själva verket ska man vara en hamster som låtsats vara en sköldpadda...annars hamnar man i helvetet.

ungefär lika logiskt. men tänk om!
Citera
2009-04-08, 01:30
Medlem
Plastpåses avatar
Du kan väl prova. Glöm inte att hemsöka mej efteråt och berätta hur det ligger till.
Citera
2009-06-18, 22:02
Medlem
kyusss avatar
http://www.youtube.com/watch?v=L_30JzRGDHI&feature=channel
Citera
2009-06-18, 22:17
Medlem
Att alla jordens individer inte har någon gemensam mening, att vi inte är skapade för något specifikt syfte behöver inte betyda att livet är utan mening. Det är upp till varje individ att själv finna sin mening, finna det som är viktigt och vad denne vill göra med sitt liv.

Livet är en väg vars slutdestination alltid är den samma, men alla vägar är olika, långa, korta, krokiga eller raka. Vi vet inte vad som väntar bakom nästa sväng, och detta gör åtminstne mig nyfiken. Vart kommer livets vägar att föra mig?

Detta ger mitt liv en mening, ovissheten. Vad som kommer ske och de man möter på livets stig.
Citera
2009-06-19, 07:11
Medlem
Har själv sen flera år satt fast i rätt dystra tankar kring vår existens..
Till TS och alla andra som känner sig tyngda av sina tankar föreslår jag att ni kollar efter Eckhart Tolle på youtube eller någon liknande site. Gav iaf mig ett bättre blick på livet!
Citera
2009-06-19, 11:55
Medlem
Pontus900s avatar
Ja som de flesta brukar säga så får man hitta något att leva för och på så sätt fylla upp det där tomrummet, i mitt fall är det kärleken som fattas.

Utan den känns stora delar av livet segt och tråkigt, förutom när man är med vänner och umgås förstås.
Ibland känns det som att föräldrar gjorde rätt i att pracka på sina ungar religiösa påhitt bara för att behålla barnen på en speciell nivå i det mentala och på så sätt behålla dem ignoranta och glada.
Citera
2009-06-19, 16:47
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Äh, insikten om att livet och allting i sig saknar mening är rätt skön och inger en känsla av frihet. Det är värre med en Gud som säger åt en att man inte ens får sitta hemma och runka när det behagar!
Citera
2009-06-20, 00:02
Medlem
Daimais avatar
Jag anser att manniskan har en ren instinkt att fora det manskliga slaktet vidare och inget annat.

Sen bryr jag mig inte mycket. Forsoker bara spendera min tid och tanker in pa doden, iallafall inte nu.
Citera
2009-06-20, 14:19
Bannlyst
Dricka & vetenskap. Det första är tyvärr inte så givande. Det andra är det jag egentligen lever för, att förstå det jag/vi kan förstå av världen vi lever i.
Citera
2009-06-20, 15:49
Medlem
Andrewgos avatar
Varför måste livet ha en mening? Alla djur äter, förökar sig och dör. Om och om och om och om igen.
Vad är meningen med det?
Livet HAR ingen mening. OM det hade en bestämd mening så skulle det inte ha en mening.
Jag använder min vilja till att göra det jag finner bäst för att uppnå de mål som jag själv har satt upp. Att leva bra.

Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Så kort sagt: Skapa din egna mening och lev därefter.
Citera
2009-06-20, 15:50
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daimai
Jag anser att manniskan har en ren instinkt att fora det manskliga slaktet vidare och inget annat.

Sen bryr jag mig inte mycket. Forsoker bara spendera min tid och tanker in pa doden, iallafall inte nu.

Jag tänker aldrig skaffa barn. Jag har en sexdrift men jag går runt det där med att skaffa barn genom att använda preventivmedel. Är jag omänsklig därför? Jag har personligen inga motiv att föra mitt släkte framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in