Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Varför inte då? Du sa ju allt i princip är subjektivt och att man "väljer bitterheten", ett mycket oempatiskt uttalande.
Kan du peka på var jag sa att i princip allt är subjektivt?
Vissa saker är givetvis subjektiva däremot, till exempel bitterhet. Det är knappast något snack om den saken, eftersom vissa blir bittra för små motgångar och andra inte blir bittra trots stora motgångar.
Sen kanske det inte är så enkelt som att bara bestämma sig för att inte vara bitter och så är man inte det; men det är ändå ett val. Samma med folk som är överviktiga. Det är inte så enkelt att välja att bli smal, men det är ändå ett val.
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Du svarar inte på nåt av mina argument, trots att jag ställt konkreta frågor. Dina argument är typ "det här är inte på riktigt lalala" ungefär som en infantil 3 åring som har en filt på huvudet och låtsas att hen är i Narnia.
Det är bara att bemöta mina argument, om du inte gör det förstår ju alla vuxna i rummet att du inte har nåt att komma med.
Om jag säger att bitterhet är nåt man väljer och du tolkar det som att "i princip allt är subjektivt" och vill argumentera om det så går det bra men det är knappast nåt jag måste bemöta.