2023-11-25, 09:16
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar sammanfogade
/Mod
Citera
2023-11-25, 09:19
Medlem
En jollrande 3åring. Finns inget bättre
Citera
2023-11-25, 09:50
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad är meningen med en bil? En komplicerad blandning av att tanka den, skrapa is från vindrutan, byta till vinterdäck eller sommardäck, städa den från skräp, packa bakluckan, osv, osv..?

Seriöst?

Meningen med en bil kan nog också vara olika för olika människor. T ex en del har den ju ffa som ett samlarobjekt. Andra älskar att mecka med dem och putsa på dem. Men för de flesta är den ju ett praktiskt transportmedel. Allt det "komplicerade" med däckbyten osv gör man för att den ska uppfylla sin mening att vara ett praktiskt transportmedel.

För Tandan däremot finns det ingen mening med bilen eftersom den kommer skrotas en dag. Det förstår alla som har en IQ över 30.

Vad är meningen med livet? För dig?

Precis som jag skrev finns det ingen människa som tex. sätter sig på toa eller äter mat enbart för ett syfte som att en bil är ett transportmedel. ”Nu bajsar jag för barnens skull” eller ”nu äter jag för att överleva så att jag kan fortsätta med mitt arbete”

Däremot är alla medvetna om att man tankar bilen för att ta sig från A till B. Livet går inte att jämföra med någonting som en bil eller en klocka
Citera
2023-11-25, 11:21
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Precis som jag skrev finns det ingen människa som tex. sätter sig på toa eller äter mat enbart för ett syfte som att en bil är ett transportmedel. ”Nu bajsar jag för barnens skull” eller ”nu äter jag för att överleva så att jag kan fortsätta med mitt arbete”

Däremot är alla medvetna om att man tankar bilen för att ta sig från A till B. Livet går inte att jämföra med någonting som en bil eller en klocka
Jo, det går jättebra att jämföra.

Meningen med livet är att ta sig från A till B (som bilen). Vad exakt som behövs i stunden för att ta sig till målet är oftast inte unika för just det målet: sova på natten, äta mat, packa, osv.

Meningen med livet är att visa det man kan (som klockan). Det gäller att ha goda batterier, inget grus i maskineriet och ticka på.

Det där fetade kan jag känna igen, så tänker jag för jag inte tappa all energi medan jag arbetar. Men när jag tar mig ur sängen är det ofta p g a detet som suktar efter frukost, då det tar längre tid innan jaget och överjaget har vaknat. Därför kan jag ändå hålla med om att jag inte alltid drivs av mitt samvete och mina ideal.

Det som man kan klura på är meningen med att söka upp meningen med livet. Med Jungs termer bör det vara överjaget som fått för sig att man ska göra meningsfulla saker och inte slösa bort sitt liv impulsivt av detets naturliga begär.
Citera
2023-11-25, 11:41
Meningen med livet är att komma på vad meningen med livet är.
Citera
2023-11-25, 14:07
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Meningen med livet är det som universum bestämmer åt oss. Vi styr lika lite över vår existens som vi gör över universums framtåg.

Om ens öde var att bli överkörd av en buss så var det ens mening i livet. Leva tills man bli överkörd.

Einsteins mening med livet var att färdigställa relativitetsteorin.

Meningslösa livs syfte var att vara meningslösa.
Citera
2023-11-25, 15:32
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Gåslever och retas med såssar får igång mig.
Kanske mest att retas med såssar när jag tänker efter. Samtidigt är det värt att beakta att gåslever är jävligt viktigt
hej! vad är en såss? och gåslever? vad gör man med en sådan?
Citera
2023-11-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massarosti
Meningen med livet är att komma på vad meningen med livet är.

Så egentligen behöver du inte svaret, bara komma på det. (Om vi antar det)
Senast redigerad av Alva-zin 2023-11-25 kl. 16:55.
Citera
2023-11-25, 18:13
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Mån - fre: Förbereda mig för jobbet. Drivet att bli bättre på det jag gör och det jag kan. Viljan att bli klar med det jag jobbar med för tillfället. Mata katterna och leka lite med dem.

Lör: Vaknar före 8 av vanans makt. Katterna. Vill läsa papperstidningen som vi har fre-sön, och lösa kluringarna som de brukar ha. Steker pannkaka till min fru som gillar det till frukost. Vill hinna med saker man har planerat, som att ta en lite längre löprunda och grejer man ska fixa med, eller saker vi planerat att göra tillsammans.

Sön: Lite som lördagen. Ibland tidigare pga aktiviteter som t ex kyrkokören som jag är med i.

Flashbacks största cuck, såklart totalt jävla intetsägande. Varför utelämnade du den dagliga peggingen är det för att frugan ignorerar din autism och dina krav på RUUUUUTIN och kör vilt för våg eller?
Citera
2023-11-26, 01:58
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
hej! vad är en såss? och gåslever? vad gör man med en sådan?

Inga givna regler eller förordningar finns, du får gärna det som du känner dig manad till inom lagens råmärken.
Marmelad och gott vin brukar funka bra till gåslever, du får göra vad du vill med din gåslever.
Citera
2023-11-26, 11:45
Medlem
DeletedUsers avatar
En objektiv mening med livet är mer eller mindre bara vad den förkastade religionen kan erbjuda. Utan religösa dygder så kan vi bara säga att det är du som skapar din egen mening.
En "mening" med livet tycks ändå vara svårt att finna utöver det att människor finner mening och glädje i att göra det de tycker är roligt. Att ha ett så kul liv som möjligt är knappast ett dåligt motto.
Om vi väljer att leva efter den meningen och vill införliva den i tillvaron så kan man ju undra vad det innebär i praktiken. Att anpassa sig så att man får så mycket tid som möjligt att göra det man gillar?
bidragsberoende, alkohol, sex, datspel, sport... whatever

Min poäng är mest det att vara fast i hamsterhjulet och kämpa för att efterleva samhällets krav är en så lönlös strävan ner till graven. Å andra sidan är det näst intill omöjligt att få leva sitt liv så som man vill utan att behöva kompromissa och anpassa sig. Så jag tror att livet i sig medför ett oundvikligt lidande och är definitionen av meningslöst.
Citera
2023-11-26, 23:34
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Flashbacks största cuck, såklart totalt jävla intetsägande. Varför utelämnade du den dagliga peggingen är det för att frugan ignorerar din autism och dina krav på RUUUUUTIN och kör vilt för våg eller?
Såja, jag dömer dig inte på något sätt alls för att du lider av Tourettes syndrom, men du bör nog iaf söka den där behandlingen för det. En BRA anledning för dig att kliva upp ur sängen, som var Topic i tråden jag besvarade lite lättsamt, innan div sammanslagningar.
(FB) Vad får dig att kliva ur sängen varje morgon?
Själv tänker du i det sammanhanget förstås mest på din pedofili, men allvarligt talat bör du söka för det med innan du skadar ännu fler oskyldiga barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in