2010-07-20, 19:54
Bannlyst
1.gör som otto så har du mer tid över...

http://www.expressen.se/1.425108

2.skaffa ett brett sexuallt umgänge

3.bli rik

4.ha kul, vill säga: skaffa fru och var otrogen (fett kul)

5.döda andra människor med dina pengar, inget ger en sån fin kick som att hugga halsen av någon

6.skaffa en atombomb och kasta den över kina, ryssland ovs..

7. när du kommit fram till sju så är livet är toppen!
Citera
2010-07-20, 23:41
Medlem
smegminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtroligtOnykter
Jag skulle hellre bo i en grotta i skogen, jaga min egen mat, odla mitt eget gräs, fiska min fisk och njuta av den "riktiga" världen/naturen i stället för att prioritera säkerhet sjukvård, och att kunna köpa massa prylar.
Men sure, sätter man kvantitet framför kvalitet så visst.

Personligen tycker jag att vi alla lever som slavar för kronan. Allt för att kunna köpa... Jaa vad är det egentligen vi köper som är viktigt och skänker sann lycka som vi inte skulle kunna ha fått gratis ifrån naturen/varandra ?

Fan ta vårt matrealistiska konsumtionssamhälle och allt som hör till det..

Jag tror inte att du - när du väl sitter där i den fuktiga grottan utan käk och värme - njuter så jävla mycket. Och det där med sjukvården - det finns ju en anledning till att grottmänniskorna bara levde tills att de var 40.

Att önska materialismen i graven (lol på att du stavar det matreal för övrigt) tycker jag är ganska förlegat. Prylar är kul, kortvarig lycka i form av en iPhone som du kan le åt när du han hetsar dig fram i kollektivtrafiken med en take-away pressbyrån-vi-som-urinerar-i-kaffet-vi-säljer-kaffe. Det är så vårt samhälle ser ut idag och det kommer antagligen bara bli värre.
Det man egentligen bör diskutera är individens förhållningssätt till konsumerande. Ingen tvingar dig att köpa någonting. Och om man inte gillar att köpa saker så behöver man inte göra det, det är bara att stå för det. Om man köper saker för att någon annan säger det - eller kanske snarare att någon/något indikerar att man bör göra det - ska man nog lola lite över sig själv först och sedan börja fundera över vems skull man egentligen konsumerar för.
Citera
2010-07-20, 23:52
Medlem
Chts avatar
Jag skulle vilja ha ett skönt 9-17 jobb, en riktig kontorsråtta som sitter och lutar sig tillbaka med en nyss uppstoppad snus och en fet kaffe och läser flashback på arbetstid. Ett stort fint kontor med fräsch inredning. Sedan efter jobbet så sätter man sig i sin stora lyxiga SUV med alldeles för mycket hästkrafter, styr kosan hemmåt. Stor fet villa med dyr inredning och skön belysning i hela kåken, en sexig fru som har lagat god mat tills man kommer hem. Blowjob efter maten och en kall bira på balkongen i kvällssolen. Ta en tur med båten, eller dra och gymma eller se något bra på TV tills klockan blir mycket.

Sova, gör om allt nästa dag.. Var väl inte en så dum tanke va?
Ser man bara till att få en bra årsinkomst och inte har ett stressigt jobb så tror jag att livet leker alltså.. Då skiter man ju i om det är ett tråkigt jobb, om man knackar tråkig kod i Java några timmar om dagen och slösurfar, fikar och går på rast resten av arbetsdagen, och vet att man har lyxiga grejer att komma hem till efter jobbet istället för en ostädad etta i en förort.

Det, eller hissa ner sig från en helikopter ner i en G4S värdedepå, och fly till bahamas förstås..
Citera
2010-07-21, 00:10
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vill inte outa mig för mycket men jag håller på med sporten jag gillar som arbete

Jag får säga ungefär samma sak här, vill heller inte outa mig för mycket men för min del har jag flera intressen som jag försörjer mig på och jag kan hitta på ett exempel enligt samma upplägg som mitt:

Jag tycker det är jävligt roligt att snickra saker, har pillat med brädor och spik sen jag var barn och byggde kojor, så därför öppnade jag eget som snickare och åker hem till folk och bygger prylar samt handslöjdar lite och säljer på marknader. Sen har jag också ett stort intresse för ponnyridning på fritiden, så jag satte även upp en webbshop där jag säljer hästprylar på nätet. Snickrar precis när jag känner för det och behöver bara ägna nån timme om dagen åt webbshoppen, svara på lite mail, packa och skicka nåt paket här och där, i övrigt sköter den sig själv.

Nu pysslar jag ju inte exakt med de där sakerna (och har dessutom huvudsakligen ett skrivbordsjobb) men min vardag funkar ungefär sådär. Som sagt det är få saker som inte går att hitta en lönsam affärsidé till, och du BEHÖVER inte vara bäst i världen på ditt område heller för att folk ska vilja betala för dina tjänster. Gäller bara att ta tillvara dina egna intressen och din egen kunskap du redan sitter på - samt kanske är villig att utbilda dig vidare inom för att kunna ta mer betalt

Till den som sa att det är löjligt att påstå att man skulle längta till sitt jobb - det gör faktiskt jag, jävligt ofta också, just pga att jag valt ett jobb som jag både tycker är intressant och som också är kreativt, varierande och utmanande. Det är intellektuell stimulans hela tiden och det ger mig ungefär samma payoff att jobba som att sitta och spela tv-spel kan man säga. Så blä på dig, du sure
Citera
2010-07-21, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cht
Jag skulle vilja ha ett skönt 9-17 jobb, en riktig kontorsråtta som sitter och lutar sig tillbaka med en nyss uppstoppad snus och en fet kaffe och läser flashback på arbetstid. Ett stort fint kontor med fräsch inredning. Sedan efter jobbet så sätter man sig i sin stora lyxiga SUV med alldeles för mycket hästkrafter, styr kosan hemmåt. Stor fet villa med dyr inredning och skön belysning i hela kåken, en sexig fru som har lagat god mat tills man kommer hem. Blowjob efter maten och en kall bira på balkongen i kvällssolen. Ta en tur med båten, eller dra och gymma eller se något bra på TV tills klockan blir mycket.

Sova, gör om allt nästa dag.. Var väl inte en så dum tanke va?
Ser man bara till att få en bra årsinkomst och inte har ett stressigt jobb så tror jag att livet leker alltså.. Då skiter man ju i om det är ett tråkigt jobb, om man knackar tråkig kod i Java några timmar om dagen och slösurfar, fikar och går på rast resten av arbetsdagen, och vet att man har lyxiga grejer att komma hem till efter jobbet istället för en ostädad etta i en förort.

Det, eller hissa ner sig från en helikopter ner i en G4S värdedepå, och fly till bahamas förstås..

haha! nu fick du mig riktigt glad! jag fick upp en bild i huvvet av din underbara beskrivning. Tack för det ! haha
Citera
2010-07-21, 01:48
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tochr
haha! nu fick du mig riktigt glad! jag fick upp en bild i huvvet av din underbara beskrivning. Tack för det ! haha

Det är så livet ska va ju! Allt snack om att jobba med något man tycker om är bara bullshit, finns inga jobb där man får drälla in på arbetsplatsen vid lunch och sätta sig och spela Counter Strike, se på fotboll, åka vattenskidor osv.. Alla jobb är tråkiga, däremot är mina parametrar för ett drömjobb arbetsbördan och miljön. Till exempel: Min far jobbar på ett större företag, fina kontor och sitter vid sin dator och surfar på blocket och sköter sina privata aktier hela dagarna, jobbar nog hälften av timmarna han är där enlig han själv, och tjänar runt 50k i månaden.. Inga jävla samtal me chefen om man råkat ta en timme för lång lunch osv.

Tro fan att jag vill gå i hans fotspår.
Citera
2010-07-21, 02:04
Medlem
Ni som tycker jobblivet är tråkigt, kolla in denna filmen o ta åt er av attityden i den. Känns lite vettigt på ett dumt sätt ;D http://www.sweden.se/Watch/Documentaries/Civil-Servant-P327JUM/
Citera
2010-07-21, 03:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frenesimonster
Ni som tycker jobblivet är tråkigt, kolla in denna filmen o ta åt er av attityden i den. Känns lite vettigt på ett dumt sätt ;D http://www.sweden.se/Watch/Documentaries/Civil-Servant-P327JUM/

förstod inte riktigt grejen me filmen. Man blev ju bara mer deprimerad och vill inte jobba.. vad var det bra med klippet?
Citera
2010-07-21, 10:03
Medlem
-Infected-s avatar
Hela din livssituation har precis löst sig :P https://www.flashback.org/t1247816

Grattis! :P Men tänk på att pengar är inte allt, var rädd om nära och kära också. Peace out!
Citera
2010-07-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatischoklad
Att allt man gör syftar till att uppnå positiv stimuli betyder inte att meningen med din medvetna existens är att uppnå positiv stimuli.

Förstår inte vad du menar. Det är klart att meninge med livet är att uppnå "positiv stimuli" som du uttrycker dig.
Citera
2010-07-22, 12:21
Medlem
Men vafasen. Alla vet att det inte finns någon "mening med livet".
Det är ju som att fråga: "Vad är det för mening med att himlen är blå?"
Det finns ingen mening, det bara är så. OK?!
Citera
2010-07-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nescio
Men vafasen. Alla vet att det inte finns någon "mening med livet".
Det är ju som att fråga: "Vad är det för mening med att himlen är blå?"
Det finns ingen mening, det bara är så. OK?!
Folk hittar meningar med livet varje dag. Visst, du kanske inte ser någon mening med det, men det innebär väl inte att alla andra inte heller gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in