Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vill inte outa mig för mycket men jag håller på med sporten jag gillar som arbete

Jag får säga ungefär samma sak här, vill heller inte outa mig för mycket men för min del har jag flera intressen som jag försörjer mig på och jag kan hitta på ett exempel enligt samma upplägg som mitt:
Jag tycker det är jävligt roligt att snickra saker, har pillat med brädor och spik sen jag var barn och byggde kojor, så därför öppnade jag eget som snickare och åker hem till folk och bygger prylar samt handslöjdar lite och säljer på marknader. Sen har jag också ett stort intresse för ponnyridning på fritiden, så jag satte även upp en webbshop där jag säljer hästprylar på nätet. Snickrar precis när jag känner för det och behöver bara ägna nån timme om dagen åt webbshoppen, svara på lite mail, packa och skicka nåt paket här och där, i övrigt sköter den sig själv.
Nu pysslar jag ju inte exakt med de där sakerna (och har dessutom huvudsakligen ett skrivbordsjobb) men min vardag funkar ungefär sådär. Som sagt det är få saker som inte går att hitta en lönsam affärsidé till, och du BEHÖVER inte vara bäst i världen på ditt område heller för att folk ska vilja betala för dina tjänster. Gäller bara att ta tillvara dina egna intressen och din egen kunskap du redan sitter på - samt kanske är villig att utbilda dig vidare inom för att kunna ta mer betalt
Till den som sa att det är löjligt att påstå att man skulle längta till sitt jobb - det gör faktiskt jag, jävligt ofta också, just pga att jag valt ett jobb som jag både tycker är intressant och som också är kreativt, varierande och utmanande. Det är intellektuell stimulans hela tiden och det ger mig ungefär samma payoff att jobba som att sitta och spela tv-spel kan man säga. Så blä på dig, du sure