2010-07-08, 13:26
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Eller bakåt... Men du är libertarian eller?
Inte en aning, vet faktiskt inte vad en libertian är för nått
Citera
2010-07-08, 13:26
Medlem
elopis avatar
Att säga att meningen med livet är upplevelser känns som en helgardering. Även om man inte gör någonting så är ju det en upplevelse i sig, att sitta ner på arslet och glo tv? Allt vi upplever är ju upplevelser. Ungefär som att säga att meningen med livet är att leva, eller vara? Det känns ju ganska självklart.
Citera
2010-07-08, 13:31
Medlem
Kondensators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Att säga att meningen med livet är upplevelser känns som en helgardering. Även om man inte gör någonting så är ju det en upplevelse i sig, att sitta ner på arslet och glo tv? Allt vi upplever är ju upplevelser. Ungefär som att säga att meningen med livet är att leva, eller vara? Det känns ju ganska självklart.
Precis, detta är väl inga nyheter. Vad vi vill veta är ju självfallet vad i helvete i gör på planeten tellus!
Citera
2010-07-08, 13:33
Medlem
brunbjorns avatar
Så ruskigt sant
Citera
2010-07-08, 13:39
Medlem
baabamaas avatar
Jag kom på nånting liknande när jag hade rökt en pipa hasch, och jag tyckte det var så viktigt att jag skrev ner det.

Livets mening är att utforska och lära sig om sin omgivning, eftersom man då kan berätta om vad man upplevt åt andra människor som sprider kunskapen. Det här är medvetandets evolution.
Citera
2010-07-08, 13:46
Medlem
Upplevelser ? !

Tänkte direkt på Weed
Kanske det är livet ?'

Skojar , du har rätt alla är egoister faktiskt. Alla tänker på sig själva och vill sitt bästa själv
Citera
2010-07-08, 13:54
Medlem
DirectXs avatar
Du knäckte det! Nu kan du börja fundera på HUR livet skapas!
Citera
2010-07-08, 13:56
Bannlyst
Hur kan du finna meningen med någonting som är meningslöst?

Oavsätt om du söker upplevelser i ditt liv så kommer du ändå att dö och då har dina upplevelser varit förgäves. Ingen bryr sig om vad du upplevt och du kommer inte påverka någon med dina upplevelser och om så är fallet att du lyckas påverka folk så kommer de till slut att glömmas efter din död.
Citera
2010-07-08, 14:00
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNick
Nu upplever jag att det börjar bli tråkigt att svara på frågeställningar därför kommer jag att sluta med det för ett tag.

Jag uppmanar er som inte förstår till två saker: läs igen och tänk efter, gå och fundera på detta. Varför städar så många? Är det för att de vill uppleva något bra senare? Är de för att de vill undvika att andra ger dåliga kommentarer så att de får en dålig upplevelse? Är det av hälsoskäl?

Har försökt att skriva alla mina inlägg på ett förklarande så att så många som möjligt kan förstå.
Du har gett bra och tydliga förklaringar.
Jesus giver dig tummen upp...
Ja och jag också för den delen
Citera
2010-07-08, 14:02
Medlem
Meningen med livet är att dö.
Citera
2010-07-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trobot
Inte en aning, vet faktiskt inte vad en libertian är för nått

Ah skitsamma då. Politisk inställning på motsatt sida av anarkism typ. De brukar tycka att egoism och framför allt kapital (i form av sedlar och mynt) är grunden för att mänskligheten ska överleva.
Citera
2010-07-08, 14:06
Bannlyst
Detta är inte meningen med livet. Utan det är livet. Du har inte svarat på meningen med livet överhuvudtaget.

Vissa argumenterar att vi reinkarnerar för att våra "själar" ska lära oss nya saker för att slutligen uppgå i Nirvana (finns fler namn för det). Det kanske är meningen. Eftersom existensen är så jävla komplex ställer jag mig öppen till det här. Så... jag är öppen för att kanske finns ingen mening, eller så finns en högre mening, vilken går ut på en spirituell utveckling mot att bli en mer utvecklad själ (att bli upplyst).

Eller så finns ingen mening alls. Dunno. Jag gillar dock att tro att det finns en högre mening. Det hjälper mig att ha det trossystemet, så varför inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in