2009-06-09, 01:50
Medlem
seraphs avatar
Tycker det borde finnas ett ämne som kallas Spökhistorier (eller liknande) med seriösa och faktiskt skrämmande historier.
Sanna eller påhittade spelar ingen roll, bara dem är läskiga. Så ska man kunna rösta på de olika, likt i tripp-rapporterna.
-
Kanske man kan lägga det vid Humor, under Roliga historier rubriken. Det är ju ändå humor/underhållning. (Kanske inte skratt, men iaf.)
-
Vad tycks?
Citera
2009-06-09, 01:52
Medlem
Necrobutchers avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=173695
Citera
2009-06-09, 01:53
Medlem
Sorkus avatar
Vem bestämmer att en historia är seriös?
Har svårt att se en sådan tråd fungera i praktiken.

Tycker inte den hör hemma i humor heller för den delen, då skulle man kunna trycka in hela Paranormala fenomen, ockultism och ufologi forumet där.
Citera
2009-06-09, 01:59
Medlem
rotten_88s avatar
Varför startar man en tråd som handlar om man ska starta en tråd?
Synes rätt onödigt, dessutom verkar det ju redan finnas en sådan.
Citera
2009-06-09, 02:35
Medlem
seraphs avatar
hm jo den tråden verkar ju innehålla spökhistorier, sant. Men ja menade en tråd där man kan skriva skrämmande historier man fått höra, som är skröner och sagor. Där man mer fokuserar på riktiga spökhistorier och inte läskiga händelser i livet.
-
Och med seriösa menas inte "det var en mörk, mörk dörr och bakom den fanns ett mörkt, mörkt rum." etc.
Citera
2009-06-09, 02:40
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph
hm jo den tråden verkar ju innehålla spökhistorier, sant. Men ja menade en tråd där man kan skriva skrämmande historier man fått höra, som är skröner och sagor. Där man mer fokuserar på riktiga spökhistorier och inte läskiga händelser i livet.
-
Och med seriösa menas inte "det var en mörk, mörk dörr och bakom den fanns ett mörkt, mörkt rum." etc.

Då duger väl det forat? https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=148

"Men ja menade en tråd där man kan skriva skrämmande historier man fått höra, som är skröner och sagor."
Humorforat?
Citera
2009-06-09, 02:50
Medlem
seraphs avatar
jajaja! Jag blir bara sågad vad jag än skriver i detta jäkla forum.
-
Jag ska skriva en skrämmande historia där som inte alls på något sätt har hänt, någon person, någon gång! Och ingen mod ska få radera den!!
Citera
2009-06-09, 02:56
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph
jajaja! Jag blir bara sågad vad jag än skriver i detta jäkla forum.
-
Jag ska skriva en skrämmande historia där som inte alls på något sätt har hänt, någon person, någon gång! Och ingen mod ska få radera den!!

Varför skriver du inte bara i poesi/novellforat om du ändå bara vill skriva om skrönor och sagor så kan du lägga din egen twist på det?
Citera
2009-06-09, 02:59
Medlem
seraphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Varför skriver du inte bara i poesi/novellforat om du ändå bara vill skriva om skrönor och sagor så kan du lägga din egen twist på det?

men jag ville ju läsa andras skrämmande spökhistorier!
och inte dem tatt-historierna man läser i spökhistorieböcker.
Citera
2009-06-09, 23:15
Moderator
tobess avatar
Alltså, om du vill diskutera spöken som sådant så kan du göra det i forumet för paranormala fenomen.

Om du vill skriva spökhistorier kan du publicera dessa i forumet för noveller.

Om du nu vill att ett forum ska skapas specifikt för spökhistorier, så brukar minimikravet vara att du till att börja med ska kunna presentera minst 30 trådar som behandlar det ämnet.

Sen kan jag ju rent allmänt säga att oavsett om du hittar 30 trådar eller inte är min åsikt, och även min gissning, att det inte kommer att skapas ett sådant forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in