2009-06-08, 08:23
Hejsan!
Sitter och plockar ihop massa godis till hemmet. Tänkte skicka ordern så fort jag fått ihop allt jag tror jag behöver. Tanken är att ha ett hem där allt harmoniserar tillsammans och som dessutom är framtidssäkert. I dagsläget äger jag följande saker som jag gärna behåller:
Datorer:
Macbook Alu
PC - Hemmabygge (speldator)
PC - Dell (linuxburk)
Ljud och bild:
TV - Panasonic 42" plasma (http://www.dustin.se/pd_5010108023.aspx)
CanalDigital HD-Box
Panasonic DVD spelare
Surroundsystem 5.0 (noname). Dvs utan sub.
Ipod Touch 16GB (1G)
Spelkonsol
Xbox360
Nätverk
D-Link DIR-855 (router)
Inköpslista - Här vill jag ha tips och råd!
Mac Mini
Ska kopplas till TVn och användas som mediacentral. PLEX blir det sannolika alternativet. Borde jag välja något annat som mediacentral?
Extern hårddisk för film
Ska kopplas till Mac Minin. Används för att lagra filmer, serier, ljudböcker, bilder och musik på. Får gärna se bra ut på TV-bänken. Måste även gå att komma åt via nätverket. Några rekommendationer?
iMac
Vill ha någon av 24". Kommer troligen användas för utveckling, och en del multimedia. Inga supertunga spel. På sin höjd Sims 3 för tjejen. Vilken borde jag välja?
Backup
Timecapsule kostar ju en slant, men är det värt det? Har inte riktigt förståt om TC även är en router för det har jag ju redan en som jag är nöjd med. Vad har Ni att rekommendera?
Mobiltelefon
Iphone så fort den kommer ut såklart
Har jag glömt något?
Sitter och plockar ihop massa godis till hemmet. Tänkte skicka ordern så fort jag fått ihop allt jag tror jag behöver. Tanken är att ha ett hem där allt harmoniserar tillsammans och som dessutom är framtidssäkert. I dagsläget äger jag följande saker som jag gärna behåller:
Datorer:
Macbook Alu
PC - Hemmabygge (speldator)
PC - Dell (linuxburk)
Ljud och bild:
TV - Panasonic 42" plasma (http://www.dustin.se/pd_5010108023.aspx)
CanalDigital HD-Box
Panasonic DVD spelare
Surroundsystem 5.0 (noname). Dvs utan sub.
Ipod Touch 16GB (1G)
Spelkonsol
Xbox360
Nätverk
D-Link DIR-855 (router)
Inköpslista - Här vill jag ha tips och råd!
Mac Mini
Ska kopplas till TVn och användas som mediacentral. PLEX blir det sannolika alternativet. Borde jag välja något annat som mediacentral?
Extern hårddisk för film
Ska kopplas till Mac Minin. Används för att lagra filmer, serier, ljudböcker, bilder och musik på. Får gärna se bra ut på TV-bänken. Måste även gå att komma åt via nätverket. Några rekommendationer?
iMac
Vill ha någon av 24". Kommer troligen användas för utveckling, och en del multimedia. Inga supertunga spel. På sin höjd Sims 3 för tjejen. Vilken borde jag välja?
Backup
Timecapsule kostar ju en slant, men är det värt det? Har inte riktigt förståt om TC även är en router för det har jag ju redan en som jag är nöjd med. Vad har Ni att rekommendera?
Mobiltelefon
Iphone så fort den kommer ut såklart
Har jag glömt något?