2003-11-14, 13:58
Medlem
Tim Sebastians avatar
Hejsan. Jag uppskattar verkligen Flashbacks forum, men jag irriterar mig på att texten ska vara så liten. Man får ganska ont i ögonen om man ska läsa långa texter med den här storleken, speciellt om texten är under ett "quote".

Borde det inte gå att ställa in storleken för den som läser meddelandet?
Citera
2003-11-14, 14:08
Medlem
Gerras avatar
Ctrl++ i Mozilla, fan vet hur i IE. Kolla menyn.

Myrskitarna efter bl.a. quote beror på Windows. Byt till Linux/KDE så slipper du dem helt säkert.
Citera
2003-11-16, 16:18
Medlem
Tim Sebastians avatar
Textstorlek: STÖRST.

Ändå ser texten ut som flugskitar. Fuck Explorer.

Men jag tycker att det är Flashback som borde skärpa sig, det ska väl inte vara svårt att kunna välja textens storlek?
Citera
2003-11-16, 17:03
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Sebastian
Textstorlek: STÖRST.

Ändå ser texten ut som flugskitar. Fuck Explorer.

Men jag tycker att det är Flashback som borde skärpa sig, det ska väl inte vara svårt att kunna välja textens storlek?

Om du använder både Windows och Internet Explorer så tigger du baske mig om problem. Antingen skaffar du ett riktigt operativsystem så slipper du problemet helt, eller också skaffar du dig en bra browser (t.ex. Firebird, gratis och pytteliten) så att du själv kan ändra till lämplig textstorlek.

Alternativt kan du förstås vänta på nästa version av vBulletin och hoppas på bättring där.
Citera
2003-11-16, 17:44
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Om du använder både Windows och Internet Explorer så tigger du baske mig om problem. Antingen skaffar du ett riktigt operativsystem så slipper du problemet helt, eller också skaffar du dig en bra browser (t.ex. Firebird, gratis och pytteliten) så att du själv kan ändra till lämplig textstorlek.

Alternativt kan du förstås vänta på nästa version av vBulletin och hoppas på bättring där.
Med tanke på att miljarder andra sidor fungerar bra är det knappast operativsystemet och browsern det i grunden är fel på.

Som tidigare konstaterats är det ju en bugg som gör att det blir så här, men buggar brukar man väl göra något åt?
Citera
2003-11-16, 18:01
Medlem
-luftwaffe-s avatar
har du IE ? gå in på "Visa" och sen "Textstorlek".
Citera
2003-11-16, 18:35
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Med tanke på att miljarder andra sidor fungerar bra är det knappast operativsystemet och browsern det i grunden är fel på.

Som tidigare konstaterats är det ju en bugg som gör att det blir så här, men buggar brukar man väl göra något åt?

Bah. Slumpa fram vilken annan kombination som helst i den här listan och jämför sedan med IE för Windows. Fundera sedan på om det inte är Windows och Internet Explorer det i grunden är fel på.

Bugg eller inte; Naturligtvis kommer Jelsoft ordna så att vB 3 funkar ordentligt i Explorer och Windows. Att - fram till dess - insistera på att använda en bevisligen usel kombination av programvara tycker jag nog fråntar en rätten att klaga när saker och ting skiter sig.
Citera
2003-11-16, 19:02
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Bah. Slumpa fram vilken annan kombination som helst i den här listan och jämför sedan med IE för Windows. Fundera sedan på om det inte är Windows och Internet Explorer det i grunden är fel på.

Bugg eller inte; Naturligtvis kommer Jelsoft ordna så att vB 3 funkar ordentligt i Explorer och Windows. Att - fram till dess - insistera på att använda en bevisligen usel kombination av programvara tycker jag nog fråntar en rätten att klaga när saker och ting skiter sig.
Problemet med mindre textstorlek efter en citation förekommer på mozilla också.
Citera
2003-11-16, 19:10
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Problemet med mindre textstorlek efter en citation förekommer på mozilla också.

Visst, om du samtidigt använder Windows. Mozilla har dock en stor fördel mot IE, nämligen att det faktiskt funkar att välja en större storlek på texten.
Citera
2003-11-16, 19:13
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Visst, om du samtidigt använder Windows. Mozilla har dock en stor fördel mot IE, nämligen att det faktiskt funkar att välja en större storlek på texten.
Jo, det stämmer. Men jag tillhör inte de som har problem med det. Jag tycker gott det kunde vara den lilla storleken som default i alla inlägg...
Citera
2003-11-16, 19:25
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Jo, det stämmer. Men jag tillhör inte de som har problem med det. Jag tycker gott det kunde vara den lilla storleken som default i alla inlägg...

Där håller jag helt med dig. Med en juste TFT-skärm så är liten text i regel bättre alternativet. Texten efter bl.a. quote är 7.5 punkter på min 15" i 1024x768. Litet, men behagligt och lättläst som fan.
Citera
2003-11-16, 19:57
Bannlyst
Citat:

Texten är en bugg i vB, dom får väl för tusan fixa så deras forum fungerar i 75-80% av de browsers som folk faktiskt använder, nämligen IE. Själv kör jag med Opera i XP Pro. För övrigt tycker jag att du som moderator skall hålla ett trevligare tonläge på forumet och inte i onödan provocera, vilket du i dina inlägg i den här tråden klart och tydligt går in för att göra! Att uppmana folk att byta operativsystem för att få ordning på texten i ett forum tycker jag är lite väl magstarkt.

Har du vaknat på fel sida idag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in