2009-06-07, 19:58
Medlem
Vad ska jag ha för bröstnäsduk till en ljusblå skjorta och en svart/mörkrosa/ljusrosa slips? Slipsen är 50% svart, 25% mörkrosa och 25% ljusrosa. De rosa färgerna bildar som ett mönster av blommor.

Funderar på om jag ska ha en näsduk eller inte, tills studenten på onsdag, min kostym är mörkgrå.

När jag köpte paketet rekommenderades jag en mörkrosa näsduk men den lämnade jag tillbaka senare då jag kände att det blev lite balen i 9an varning :P

Sen är väl även frågan om näsduken ska bilda en rak linje där det syns kanske 2 cm eller om man bara ska knögla ner den?

Tack
Citera
2009-06-07, 20:04
Medlem
errikos avatar
snyggt vore om man matchar näsduken med någonting.. skjortan eller slipsen

när jag har kostym så har jag svart skjorta svart näsduk... (röd kavaj)
Citera
2009-06-07, 22:10
Medlem
floorlamps avatar
En rosa kulör från slipsen skulle jag satsat på.
Kanske med något mönster, det kan dock bli lite mycket om du redan har blommig slips.
Citera
2009-06-08, 17:27
Medlem
fiskfisks avatar
Lånar tråden lite..

Är det någon som har förslag på bröstnäsduk som passar till svart skjorta/ljusrosa slips? Kostymen är svart. Ska jag satsa på en mörkare rosa, en mer "neutral" färg som svart/silver eller något helt annat?
Citera
2009-06-08, 17:43
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskfisk
Lånar tråden lite..

Är det någon som har förslag på bröstnäsduk som passar till svart skjorta/ljusrosa slips? Kostymen är svart. Ska jag satsa på en mörkare rosa, en mer "neutral" färg som svart/silver eller något helt annat?

Inte för att vara sådan, men om du ska ha svart skjorta till svart kostym gör du nog bäst i att stanna hemma.
Citera
2009-06-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskfisk
Lånar tråden lite..

Haha fan vad fult.

TS: Varför inte en enkel vit?

Rak linje.
Senast redigerad av sanjosesharks 2009-06-08 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in