2013-07-21, 14:07
Medlem
Klarar inte av att se Vampire Diaries längre. Det känns som att hela serien blir mer och mer en mix av Twilight och Buffy, de senaste Buffy/Angel liknelserna fick mig att gå över till True Blood, vilket är en väldigt självständig och strålande serie.
Citera
2013-07-22, 10:44
Medlem
losdrivaren999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okosh
Klarar inte av att se Vampire Diaries längre. Det känns som att hela serien blir mer och mer en mix av Twilight och Buffy, de senaste Buffy/Angel liknelserna fick mig att gå över till True Blood, vilket är en väldigt självständig och strålande serie.

Om man gillar seriösa serier så visst True Blood är en väg
Men jag vill ha action hela tiden!!!
Vampire tills jag dör!!!
Citera
2013-07-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okosh

Jag är så jävla trött på Elena/Stefan/Damon skiten att jag snart spyr, kommer att titta på "The Originals" nu till hösten istället tror jag. Klaus och gänget i New Orleans är så extremt mycket mer intressant.
Citera
2013-10-04, 18:01
Medlem
Jaha, då är säsong 5 igång. Måste säga att det var ett spännande avsnitt, hände ju otroligt mycket!

Jag gillar verkligen Rebekah/Matt, vilken kemi de har.
Känns som att de hade kunnat spinna vidare på dem två i en positiv riktning, känns som att det Matt håller på att bli involverad i bara kommer vara ännu en utdragen witch-historia.

Blev på riktigt förbannad över att Katherine bara fick snubbla tillbaka in som om ingenting hänt, Damon borde sparkat ut henne omedelbart. Det var ju hon som tog livet av Jeremy sist och tack vare henne som de höll på att förlora Elena när hon inte hade några känslor! Vet Jeremy om att det var hon som tog livet av honom? Vet ju inte vad man minns när man har dött "på riktigt". Känns mest som slarv från skaparna.

Kunde Silas bara traska in i huset hursomhelst? Han är ju inte på något sätt Stefan utan sig själv och därmed en oinbjuden vampyr. Eller finns det inga "vampyrregler" som gäller för honom? Vem äger deras hus nu förresten?
Han verkar förövrigt kunna bli riktigt jävlig att bli av med nu, det kanske är därför han var så lätt att vinna över i förra säsongen, för att han skulle göra det värre nu.

Elena och Caroline på college känns lovande, börjar ju bra även om jag tycker att Elena inte verkade så chockad över att se sin far, som ska vara död, på en bild som såg ganska nytagen ut?

Frågan är vad tanken med Bonnie är, om hon ska försvinna ur serien eller tas tillbaka in, eftersom de håller kvar henne.

Ja det ska bli spännande att se vad de gör med den här säsongen, blir förmodligen lika snurrig som förra.
Citera
2013-10-04, 18:33
Medlem
Wosps avatar
Är riktigt glad att serien är tillbaka och det första avsnittet levererade som vanligt. Trodde dock att det skulle ta dom mycket längre tid att lista ut att det inte var Steffan som hade kommit tillbaka. Demon borde kunna lista ut vart han är med tanke på att han vet vart dom skulle dumpa Silos.

Tror inte att Silos har några Vampyrkrafter. Han kunde te.x inte rusa efter Katarina med vampyrfarten och sa inte Demon något om att Silos inte hade fått den uppgraderingen han hade velat ha när han blev Steffan? Kommer inte riktigt ihåg vilka krafter han hade i förra säsongen.
Citera
2013-10-04, 19:16
Medlem
Filioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
Blev på riktigt förbannad över att Katherine bara fick snubbla tillbaka in som om ingenting hänt, Damon borde sparkat ut henne omedelbart. Det var ju hon som tog livet av Jeremy sist och tack vare henne som de höll på att förlora Elena när hon inte hade några känslor! Vet Jeremy om att det var hon som tog livet av honom? Vet ju inte vad man minns när man har dött "på riktigt". Känns mest som slarv från skaparna.

Kunde Silas bara traska in i huset hursomhelst? Han är ju inte på något sätt Stefan utan sig själv och därmed en oinbjuden vampyr. Eller finns det inga "vampyrregler" som gäller för honom? Vem äger deras hus nu förresten?
Han verkar förövrigt kunna bli riktigt jävlig att bli av med nu, det kanske är därför han var så lätt att vinna över i förra säsongen, för att han skulle göra det värre nu.

Tror att Jeremy äger huset nu eftersom han är mänsklig. Katherine och Elena kan göra nästan vad som helst utan att något händer dem, Elena har ju t om utrotat en hel linje med vampyrer och ingen har reagerat. Hade gärna sett mer realistiska reaktioner från folk som de skadat
Sen har ju Damon också dödat Jeremy, så han kanske inte tar det så hårt att folk mördar honom eftersom Damon nu ska vara någon pappafigur

Om jag förstått saken rätt uppfann Silas vampyrformeln och gjorde sig odödlig. Esther använde samma formel men gjorde förändringar och då skapades en annan slags vampyr. Så Silas är väl mer av en odödlig häxmästare som behöver blod, men annars är skild från de senare vampyrerna. Reglerna gäller kanske inte honom.
Citera
2013-10-04, 19:23
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filios
Tror att Jeremy äger huset nu eftersom han är mänsklig. Katherine och Elena kan göra nästan vad som helst utan att något händer dem, Elena har ju t om utrotat en hel linje med vampyrer och ingen har reagerat. Hade gärna sett mer realistiska reaktioner från folk som de skadat
Sen har ju Damon också dödat Jeremy, så han kanske inte tar det så hårt att folk mördar honom eftersom Damon nu ska vara någon pappafigur

Om jag förstått saken rätt uppfann Silas vampyrformeln och gjorde sig odödlig. Esther använde samma formel men gjorde förändringar och då skapades en annan slags vampyr. Så Silas är väl mer av en odödlig häxmästare som behöver blod, men annars är skild från de senare vampyrerna. Reglerna gäller kanske inte honom.

Elena brände ner deras hus så ingen äger väll det för tillfället. Förmodligen därför som Jeremy bor med Damon just nu. Men om ni snackar om Damons hus så äger nog fortfarande Elena det officiellt så nu är det ett vampyrhus igen.

Btw, någon som har kollat spinoff serien på TVD?
Skapade en ny tråd för den: https://www.flashback.org/t2232450

Wosp
Citera
2013-10-04, 19:50
Medlem
Filioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Elena brände ner deras hus så ingen äger väll det för tillfället. Förmodligen därför som Jeremy bor med Damon just nu. Men om ni snackar om Damons hus så äger nog fortfarande Elena det officiellt så nu är det ett vampyrhus igen.

Btw, någon som har kollat spinoff serien på TVD?
Skapade en ny tråd för den: https://www.flashback.org/t2232450

Wosp

Ja, the Salvatore Boarding house. Elena ägde det tills hon dog i säsong 2 och då återgick ägandet till bröderna och nu tror jag att Jeremy skrivs som officiell ägare eftersom han är människa.
Vet inte riktigt om det fungerar dock, hans Gilbertring återuppväckte inte honom när Silas bröt hans nacke eftersom han inte är människa utan en övernaturlig jägare nu
Citera
2013-10-04, 19:57
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filios
Ja, the Salvatore Boarding house. Elena ägde det tills hon dog i säsong 2 och då återgick ägandet till bröderna och nu tror jag att Jeremy skrivs som officiell ägare eftersom han är människa.
Vet inte riktigt om det fungerar dock, hans Gilbertring återuppväckte inte honom när Silas bröt hans nacke eftersom han inte är människa utan en övernaturlig jägare nu

Jo men officiellt på papper har väll Elena aldrig dött va? Alltså så borde hon lagligen officiellt äga huset. Även om universumet (i brist på ett bättre namn på det) tror att hon dog och att det då inte var någon människa kvar att äga huset så att Vampyrer kunde gå in och ut som dom ville.
Citera
2013-10-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jo men officiellt på papper har väll Elena aldrig dött va? Alltså så borde hon lagligen officiellt äga huset. Även om universumet (i brist på ett bättre namn på det) tror att hon dog och att det då inte var någon människa kvar att äga huset så att Vampyrer kunde gå in och ut som dom ville.

Där har vi det. Tänkte inte på att hon äger det på pappret.
Citera
2013-10-05, 00:07
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
Där har vi det. Tänkte inte på att hon äger det på pappret.

Jo men en sak som motsäger det lite är att Vampyrer obehindrat kunde börja gå in i huset efter att hon dog (den gången hennes biologiska fader offrade sitt liv för att få henne att komma tillbaka) Tekniskt sätt så borde väll Jeremy ha ärvt huset då? Och då borde det ha varit han som behövde bjuda in vampyrerna i huset. Men istället kunde dom börja gå in bäst dom ville precis som om att en Vampyr eller ingen alls ägde huset.

Wosp
Citera
2013-10-05, 16:14
Medlem
dannyWs avatar
Det jag blev mest nyfiken på tills nästa avsnitt är på vad som hände med Matt. Fick svarta ögon och vad som lätt som någon förbanelse över sig. Någon som har någon teori om vad som skedde eller kommer att ske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in