2013-03-15, 09:35
Medlem
losdrivaren999s avatar
Elena har ju stängt av känslorna men alla håller tillbaka henne
Låt henne bli som Damon!!!
Citera
2013-03-15, 10:25
Medlem
Nu har jag ej sett gårdagens avsnitt men hoppas att Jamie inte dog utan överlevde. Men iof då måste han flytt huset så fort det började brinna för om han då legat där och genomgått sin vampyr transformation så skulle han ändå ha dött då vampyrer gör det i eld!!!
Citera
2013-03-15, 10:39
Medlem
Jag ser fram emot hur denna serie kommer sluta. Kommer Elena få damon eller stefan.
Jag tror den kan sluta på 2 sätt?

1. Hon har drömt alltihopa. Hon vaknar upp och de ska presic bege sig iväg hon och hennes föräldrar och eftersom hon har drömt allt då så lyckas hon stoppa så ingen olycka sker

2. De lyckas hitta botemedlet och alla som dött kommer tillbaka levande. Och inga av vampyrerna är inte
längre vampyrer utan de blir dödliga så som alla andra så elena kan leva ett mänskligt liv sen med damon eller stefan!
Citera
2013-03-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johantoan2
Nu har jag ej sett gårdagens avsnitt men hoppas att Jamie inte dog utan överlevde. Men iof då måste han flytt huset så fort det började brinna för om han då legat där och genomgått sin vampyr transformation så skulle han ändå ha dött då vampyrer gör det i eld!!!

Jamie? Menar du Jeremy?

Det blev självklart redan i förra avsnittet att han är död. Att Elena faktiskt accepterade att han är död är serieskaparnas sätt att förtydliga att han verkligen är död. Vadå genomgått vampyrtransformation? Jeremy skulle inte bli vampyr, han har inte fått i sig något blod innan han dog. Sen var ju detta andra gången han dog "på riktigt", förra gången återupplivade Bonnie honom och magin som krävdes för att återuppliva honom gjorde att mycket spårade ur och det är ju något de inte kommer använda sig av igen. En person kan inte komma tillbaka hur många gånger som helst i serien, är det någon som har kommit tillbaka två gånger efter att ha varit "riktigt" död?

Citat:
Jag ser fram emot hur denna serie kommer sluta. Kommer Elena få damon eller stefan.
Jag tror den kan sluta på 2 sätt?

1. Hon har drömt alltihopa. Hon vaknar upp och de ska presic bege sig iväg hon och hennes föräldrar och eftersom hon har drömt allt då så lyckas hon stoppa så ingen olycka sker

2. De lyckas hitta botemedlet och alla som dött kommer tillbaka levande. Och inga av vampyrerna är inte längre vampyrer utan de blir dödliga så som alla andra så elena kan leva ett mänskligt liv sen med damon eller stefan!

Det är väl ganska klart nu att det bara finns en dos. Sen kan jag inte se alla bli dödliga, det finns många som lever som vampyrer och trivs med det, Damon till exempel. Jag är inte säker på att Caroline skulle ta dosen, hon verkar trivas rätt bra med att vara vampyr.
Citera
2013-03-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Fine jag håller med det var ett av de bättre avsnitten I* det anseendet att det var extremt känsloladdat MEN det var 1. lite överdrivet 2. man märker att de speedar upp storyn något otroligt mkt och i och med det tycker jag personligt att bara ett super överdrivet jätte mega sorgligt avsnitt bara är fånigt och larvigt MEN å andra siden switchat hon switch är det på sekunden sååå jaa ok mhm eller? jaa vete fan. 3. Med silas BLEV det för mkt konstiga saker som händer (är han ens med i bok serien?) 3:1 En original är den starkaste vampyren någonsin äldst = starkast, Eller är nu silas den äldsta vampyren då han enligt wikiTVD är över 2000 år gammal? blir kaka på kaka... 3:2 de liksom bygger på serien bara för ATT. Ett torn kan inte byggas hur högt som helst till slut kommer det fall för det svajar FÖR mkt. För liten fast grund kan inte hålla hur mkt som helst....(sista meningen lät awesome i huvudet)

Senaset avsnitte Säsong04 episode16 OoooLAAAALLaaaA!

Jag fattar ingenting av det du skrev, snälla läs om och skriv lite lugnare! =)
Citera
2013-03-15, 12:00
Medlem
Har lite blandade känslor efter senaste avsnittet.

Klaus/Haley - jag gillar deras kemi, kan funka som några heta sexscener men jag vill inte att hon ska avleda hans intresse för Caroline. Även om han och Caroline aldrig kommer bli något så vill jag ändå se dem göra något, om det så bara är en kyss!
Intresset för Haleys bakgrung är = meh. Hon är bara en biroll som lika gärna kunnat försvinna när hon stack för ett par avsnitt sen. Jag har då inte funderat på vart hon tog vägen. Det blir för många vinklingar nu, ska hon jaga sina släktingar i Louisiana när vi egentligen vill se Mystic Falls-gänget?

Caroline/Tyler - Åh vad jag hoppas på att han ska komma hem! Att de ska få vara med varandra! Som jag har njutit av att se honom förändras, han är ju en av "the good guys" nu!

Elena - Naket! Rått! Bad ass! Ogillade dock att hon nästan hade ihjäl Caroline och skadade hennes mamma. Elenas kommentar om "hur många gånger har inte du försökt döda Stefan" till Damon är en dålig jämförelse, för har Damon någonsin varit på väg att döda honom på riktigt? Som Caroline hade jag haft lite mer svårt att förlåta det, okej för slagsmålet och pinnen in i sidan, men att verkligen döda henne? Njae.
I alla fall roligt att se henne röja på festen!

Får väl se vart det leder med Silas.
Bara jag som tyckte det var konstigt att Damon inte ifrågasatte att Rebekah sett professor Shane död på ön? Så vitt de vet följde ju han med Bonnie hem till Mystic Falls. Bara det att han inte synts till samtidigt som Silas samlar på sig blod borde få dem att börja fundera.
Citera
2013-03-15, 13:51
Medlem
Citat:

Haha, va? Har du ens tittat på samma serie som oss andra eller? Antingen är du lite trög eller bara väldigt ung och inte fattar nått.
Citera
2013-03-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullatorn
Haha, va? Har du ens tittat på samma serie som oss andra eller? Antingen är du lite trög eller bara väldigt ung och inte fattar nått.

Ingenting om att elenas hus brann i dagens avsnitt. Skumt. Han kan mycket väl ha överlevt. tror han vaknade upp presic när de gick ut ur huset och sen drog därifrån.... ja jamie dog och sen elda de uppe huset med han i. man såg ju liksom bara det var skorna kvar sen Har för mig man sett han feedat tidigare i serien så då borde han bitt vampyr nu så hela tiden när de trodde han låg där så höll han på att gå igenom förvandlingen till vampyr och så vaknade han presic upp när det började brinna och hann rädda sig i sista stund. nu tror de han är död men kommer dyka upp och chocka alla om några avsnitt igen
Citera
2013-03-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
Jamie? Menar du Jeremy?

Det blev självklart redan i förra avsnittet att han är död. Att Elena faktiskt accepterade att han är död är serieskaparnas sätt att förtydliga att han verkligen är död. Vadå genomgått vampyrtransformation? Jeremy skulle inte bli vampyr, han har inte fått i sig något blod innan han dog. Sen var ju detta andra gången han dog "på riktigt", förra gången återupplivade Bonnie honom och magin som krävdes för att återuppliva honom gjorde att mycket spårade ur och det är ju något de inte kommer använda sig av igen. En person kan inte komma tillbaka hur många gånger som helst i serien, är det någon som har kommit tillbaka två gånger efter att ha varit "riktigt" död?

Det är väl ganska klart nu att det bara finns en dos. Sen kan jag inte se alla bli dödliga, det finns många som lever som vampyrer och trivs med det, Damon till exempel. Jag är inte säker på att Caroline skulle ta dosen, hon verkar trivas rätt bra med att vara vampyr.
Jaha är det en dos
Citera
2013-03-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ingenting om att elenas hus brann i dagens avsnitt. Skumt. Han kan mycket väl ha överlevt. tror han vaknade upp presic när de gick ut ur huset och sen drog därifrån.... ja jamie dog och sen elda de uppe huset med han i. man såg ju liksom bara det var skorna kvar sen Har för mig man sett han feedat tidigare i serien så då borde han bitt vampyr nu så hela tiden när de trodde han låg där så höll han på att gå igenom förvandlingen till vampyr och så vaknade han presic upp när det började brinna och hann rädda sig i sista stund. nu tror de han är död men kommer dyka upp och chocka alla om några avsnitt igen

Du får nog ta och dela med dig av det där knarket du tar alltså, JÄVLAR vilka grejer! För det första så skriver du som en femåring, det är väldigt svårt att förstå dig. Och för det andra vart får du allt ifrån?
När du säger att han "feedat" tidigare i serien menar du då när Anna gav honom sitt blod i säsong 1?

De har sagt flera gånger i serien att vampyr blod försvinner ur kroppen på 24 timmar. De sa ju till och med i förra avsnittet att hans kropp höll på att ruttna och att det luktade av den. Så vitt jag vet så ruttnar inte kroppen när de transformeras till vampyr eller har jag fel?
Citera
2013-03-16, 12:18
Medlem
losdrivaren999s avatar
Vad jag förstod så sa inte Bonnie att Shane hängde med henne hem. Bara att hon var hemma igen.
Och det såg ut som Elena blev svartsjuk på Stefan och Caroline. Det är bra att vargtjejen blandas in i leken så det blir lite mer inte bara originalgänget
Men tråkigt dock att ingen vill se Elena släppa lös! Alla låter ju Damon hållas...

Citat:
Har lite blandade känslor efter senaste avsnittet.

Klaus/Haley - jag gillar deras kemi, kan funka som några heta sexscener men jag vill inte att hon ska avleda hans intresse för Caroline. Även om han och Caroline aldrig kommer bli något så vill jag ändå se dem göra något, om det så bara är en kyss!
Intresset för Haleys bakgrung är = meh. Hon är bara en biroll som lika gärna kunnat försvinna när hon stack för ett par avsnitt sen. Jag har då inte funderat på vart hon tog vägen. Det blir för många vinklingar nu, ska hon jaga sina släktingar i Louisiana när vi egentligen vill se Mystic Falls-gänget?

Caroline/Tyler - Åh vad jag hoppas på att han ska komma hem! Att de ska få vara med varandra! Som jag har njutit av att se honom förändras, han är ju en av "the good guys" nu!

Elena - Naket! Rått! Bad ass! Ogillade dock att hon nästan hade ihjäl Caroline och skadade hennes mamma. Elenas kommentar om "hur många gånger har inte du försökt döda Stefan" till Damon är en dålig jämförelse, för har Damon någonsin varit på väg att döda honom på riktigt? Som Caroline hade jag haft lite mer svårt att förlåta det, okej för slagsmålet och pinnen in i sidan, men att verkligen döda henne? Njae.
I alla fall roligt att se henne röja på festen!

Får väl se vart det leder med Silas.
Bara jag som tyckte det var konstigt att Damon inte ifrågasatte att Rebekah sett professor Shane död på ön? Så vitt de vet följde ju han med Bonnie hem till Mystic Falls. Bara det att han inte synts till samtidigt som Silas samlar på sig blod borde få dem att börja fundera.
Citera
2013-03-19, 18:04
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Jag fattar ingenting av det du skrev, snälla läs om och skriv lite lugnare! =)

haha jag kände det själv då jag skrev det....... + sent på natten+ jag hade feber + huvudvärk, .... -.-`
Menade kort att jag ogillar silas han är för OP så som stål mannen eller galaktikus (stavning)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in