Citat:
Ursprungligen postat av johantoan2
Nu har jag ej sett gårdagens avsnitt men hoppas att Jamie inte dog utan överlevde. Men iof då måste han flytt huset så fort det började brinna för om han då legat där och genomgått sin vampyr transformation så skulle han ändå ha dött då vampyrer gör det i eld!!!
Jamie? Menar du Jeremy?
Det blev självklart redan i förra avsnittet att han är död. Att Elena faktiskt accepterade att han är död är serieskaparnas sätt att förtydliga att han
verkligen är död. Vadå genomgått vampyrtransformation? Jeremy skulle inte bli vampyr, han har inte fått i sig något blod innan han dog. Sen var ju detta andra gången han dog "på riktigt", förra gången återupplivade Bonnie honom och magin som krävdes för att återuppliva honom gjorde att mycket spårade ur och det är ju något de inte kommer använda sig av igen. En person kan inte komma tillbaka hur många gånger som helst i serien, är det någon som har kommit tillbaka två gånger efter att ha varit "riktigt" död?
Citat:
Ursprungligen postat av johantoan2
Jag ser fram emot hur denna serie kommer sluta. Kommer Elena få damon eller stefan.
Jag tror den kan sluta på 2 sätt?
1. Hon har drömt alltihopa. Hon vaknar upp och de ska presic bege sig iväg hon och hennes föräldrar och eftersom hon har drömt allt då så lyckas hon stoppa så ingen olycka sker
2. De lyckas hitta botemedlet och alla som dött kommer tillbaka levande. Och inga av vampyrerna är inte längre vampyrer utan de blir dödliga så som alla andra så elena kan leva ett mänskligt liv sen med damon eller stefan!
Det är väl ganska klart nu att det bara finns en dos. Sen kan jag inte se alla bli dödliga, det finns många som lever som vampyrer och trivs med det, Damon till exempel. Jag är inte säker på att Caroline skulle ta dosen, hon verkar trivas rätt bra med att vara vampyr.