Jag har för mig det avslöjas ganska tidigt i s1. Men nej, ringarna är inte speciella, utan det är trollformeln som kan göra ett föremål till "solskyddande".
Ja det avslöjas ganska tidigt i s1. Nu har jag för övrigt kollat igenom alla avsnitt från den första säsongen som jag hade missat så nu är jag up to speed
Senast redigerad av bumbaclot. 2010-12-01 kl. 19:47.
Ja det avslöjas ganska tidigt i s1. Nu har jag för övrigt kollat igenom alla avsnitt från den första säsongen som jag hade missat så nu är jag up to speed
Jag stör mig på att Elena har en sådan märklig syn på mord.
Hon har själv bevittnat flera människors död, men gör ingenting åt det? Det verkar tydligen okej att döda folk om den som begår det är vampyr.
Ja, det är bara en serie, men jag har irriterat mig på detta, förekommer även i True Blood.
Ingen skulle tycka att man var bra och okej om man såg på när en mördare skjuter folk men det är okej i detta fall?
Hon blir ju även vän och tar hand om flera vampyrer som hon vet har dödat folk.
Kan det inte hända nåt stort grej i serien, tycker den har varit lite små tråkig och lätt läst eller vad man ska säga.
Förväntade mig att det skulle bli en battle mellan varulvar och vampyrer
Men dom hundar försvann ju ganska snabbt, finns det inga orginal varulvar eller några som är bättre än dom patetiska som man har träffat på hittils? Sen om Damon eller Stefan inte vill upphäva denna förbanelsen varför inte bara förstöra stenen eller går det inte?
Kan det inte hända nåt stort grej i serien, tycker den har varit lite små tråkig och lätt läst eller vad man ska säga.
Förväntade mig att det skulle bli en battle mellan varulvar och vampyrer
Men dom hundar försvann ju ganska snabbt, finns det inga orginal varulvar eller några som är bättre än dom patetiska som man har träffat på hittils? Sen om Damon eller Stefan inte vill upphäva denna förbanelsen varför inte bara förstöra stenen eller går det inte?
Tyckte också att dessa delar med Elijah varit ganska ointresssanta, men sedan fick jag reda på att Elijah inte ens finns med i böckerna men däremot så är Klaus med i böckerna så därför har dessa delar bara ett syfte och det är att fylla ut säsongen. Tror dock nästa del kommer vara bättre eftersom man har en hämndlysten Damon att se fram emot men jag hoppas inte han låter Katherine lura honom eftersom jag tror hon hade ett finger med i spelet när det gäller Johns försök att döda Damon. Ser fram emot lite svårare motståndare eftersom Elijah dog för enkelt.
att han dyker upp ännu? Bara slita ut pinnen och de lär väl Jona se till att så händer
Har också tänkt på det, men jag tror att Elijah inte kommer vara med ett tag.
Hade hoppats på att S/D skulle vara lite smartare när det gäller vart de skulle gömma kroppen men skrivarna vill väl ha kvar denna risk med att han kan komma tillbaka särskilt när man såg hur älskad han blev av fansen.
Tror faktiskt fokuset resten av säsongen kommer ligga på Katherine/John/Isobels agenda i det hela och hur S/D ska kunna skydda Elena mot Klaus nu. Enda metoden de vet om gällande att döda en original är ju den de använde mot Elijah och den enda dolken de har är redan använd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!