• 1
  • 2
2009-06-07, 18:15
Bannlyst
Tjenare, jag har ett viktigt matteprov imorgon som jag inte har hunnit läsa så mycket på och tänkte därför räkna hela natten utan att sova. Tänkte ochså inta redbull, kaffe, samt koffeintabletter för att hålla igång hjärnan, eftersom jag är inget mattegeni och behöver all energi jag kan få. Har ni egna erfarenheter eller tips om liknande ideer som ni vill posta vore jag tacksam
Citera
2009-06-07, 18:21
Medlem
Pilfinkens avatar
Jag tycker att det känns som en mycket dum idé att inte sova alls före provet. Sömnbrist lär minska ens analytiska förmåga. Mina erfarenheter säger mig att jag hade problem med att komma ihåg en kod på fem sex tecken nån gång när jag sovit dåligt, så att inte sova alls kan vara en dum idé.

Jag tror att du antingen ska skita i att sova eller sova flera timmar, inte nödvändligtvis 8 timmar, men 5- 6 timmar. Sova en timme tror jag iaf är det absolut sämsta.
Citera
2009-06-07, 18:25
Medlem
Raros avatar
enklare matteprov har funkat för mig utan sömn. Då har jag tjänat på att pluggat och inte sovit. Blir det mer avancerat är det väl kört hur som helst
Citera
2009-06-07, 18:26
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychomachy
Tjenare, jag har ett viktigt matteprov imorgon som jag inte har hunnit läsa så mycket på och tänkte därför räkna hela natten utan att sova. Tänkte ochså inta redbull, kaffe, samt koffeintabletter för att hålla igång hjärnan, eftersom jag är inget mattegeni och behöver all energi jag kan få. Har ni egna erfarenheter eller tips om liknande ideer som ni vill posta vore jag tacksam

Du behöver mat om du ska inta så mycket koffein. Redbull innehåller socker, men det går snabbt ur, så mat är att rekommendera. Annars kommer du garanterat må piss.

Rekommenderar dig ändå att sova 4 h iaf då den analytiska förmågan minskar vid sömnbrist. Dvs: Spelar det någon roll om du kan mer om du ändå inte presterar max under provtillfället?
Citera
2009-06-07, 18:28
Bannlyst
Varför började du inte plugga kanske 5 dagar tidigare? Jag gjorde så inför ett kursprov i matte B.
Citera
2009-06-07, 18:28
Medlem
Pilfinkens avatar
Det bästa tipset skulle jag tro är att vara "sjuk" imorgon och plugga hela dagen och sen till när du får göra omprovet.
Citera
2009-06-07, 18:34
Medlem
Fooulzs avatar
vart får man tag i koffeintabletter?
Citera
2009-06-07, 18:43
Medlem
JonnyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilfinken
Det bästa tipset skulle jag tro är att vara "sjuk" imorgon och plugga hela dagen och sen till när du får göra omprovet.
Den klassikern har man kört några gånger, funkar asbra, dessutom så kan man ju fråga de andra i klassen som gjort det dagen innan
Citera
2009-06-07, 18:45
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
vart får man tag i koffeintabletter?

Närmsta apotek.

För övrigt är det bättre att äta regelbundet och dricka vatten, om du nu skulle få för dig att faktiskt plugga hela natten. Socker och koffein ger dig tillfälligt pigghet.
Citera
2009-06-07, 18:48
Bannlyst
Det spelar roll hur bra det går för att det är ett urvalsprov, jag har läst på det lite varje dag i en vecka men det räcker inte. Jag är ändå så nervös att min sömn blir ganska orgelbunden så det kanske löns bäst att läsa istället, jag kan inte vara "sjuk" imorgon förstås
Citera
2009-06-07, 18:56
Medlem
Gurkan100s avatar
Japp, jag har ett tips:

Sluta häng på FB och börja plugga. NU.
Citera
2009-06-07, 18:56
Medlem
Strixezs avatar
Du verkar redan ha bestämt dig. Sluta slösa tid med att surfa runt här och börja plugga, och se till att sova en två timmar eller så före provet iaf så du är någorlunda fräsch i skallen, och drick kaffe istället för koffeintabletter.

Gonatt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in