2010-05-06, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Problemet är ju att när någon med nationella sympatier misshandlar någon så är man väldigt noga med att basunera ut hans politiska åsikter, även om det inte har ett piss med själva misshandeln att göra.
Trots det så är det ändå bra mycket oftare som man hör om att våldsvänstern har varit framme och misshandlat meningsmotståndare.
Detta säger en hel del.

Ja när ett 50-tal vänsterextremister anfaller 3 SDare skriver ju media på sin höjd "Bråk uppstod". Precis som att skulden skulle vara jämt fördelad.
Citera
2010-05-06, 21:24
Medlem
Stickan90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
ingen bryr sig

Bra sagt!
Citera
2010-05-06, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Ja när ett 50-tal vänsterextremister anfaller 3 SDare skriver ju media på sin höjd "Bråk uppstod". Precis som att skulden skulle vara jämt fördelad.

Visst är det så. Ett bra exempel väldigt nyligen är ju den där värnpliktige som hade stått vakt vid slottet osv. Det basunerades ju ut att han möjligen kanske eventuellt tidigare under sitt liv varit medlem i NSF. Detta basunerades väl också ut på flera stora tidningars förstasidor om jag inte minns fel.

Hade han istället varit medlem i RF eller AFA så hade det ju inte ens nämnts i en notis, ingen hade brytt sig.
Man blir ledsen när man tänker på det.
Citera
2010-05-06, 23:03
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickan90
Bra sagt!

Fascist.
Citera
2010-05-06, 23:31
Medlem
Så ser det ut i det demokratiska Sverige. SÄPO borde vrida upp röven på vänsterextremisterna, tänk på banken i Aten hur det kan gå...
Citera
2010-05-07, 00:05
Medlem
RichOnVitaminss avatar
Jag läste att en av kvinnorna som misshandlade Kinnunen's flickvän; den kvinna som studerade till sjuksköterska och blev avstängd, nu har fått tillstånd att återuppta sin utbildning.

Alltså kommer vi ha en politisk extremist med en tidigare missbruksproblematik och med en vilja att använda sig av våld mot människor som inte tycker som henne, praktiserande på sjukhus och efter utbildningen möjligen jobbandes som legitimerad sjuksköterska. Heja Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vänstern vet att de kommer till korta i argumentationen då gör de som vänstern alltid gjort, tar till våld. Vänstern respekterar inte demokrati.

Ett populärt argument hos extremvänstern är annars att de faktiskt är för demokrati; rentav MER demokrati än dagens samhälle.
Senast redigerad av RichOnVitamins 2010-05-07 kl. 00:13.
Citera
2010-05-07, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Visst är det så. Ett bra exempel väldigt nyligen är ju den där värnpliktige som hade stått vakt vid slottet osv. Det basunerades ju ut att han möjligen kanske eventuellt tidigare under sitt liv varit medlem i NSF. Detta basunerades väl också ut på flera stora tidningars förstasidor om jag inte minns fel.

Hade han istället varit medlem i RF eller AFA så hade det ju inte ens nämnts i en notis, ingen hade brytt sig.
Man blir ledsen när man tänker på det.

Ja tänk bara hur vänsterextremister (med viss rätt förvisso) än idag tjatar om att de undersöktes under 70-talet, nu när det sker mot andra och i större skala så har de tydligen inga minnen alls.
Citera
2010-05-07, 11:03
Medlem
KlausDaimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichOnVitamins
Jag läste att en av kvinnorna som misshandlade Kinnunen's flickvän; den kvinna som studerade till sjuksköterska och blev avstängd, nu har fått tillstånd att återuppta sin utbildning.

Alltså kommer vi ha en politisk extremist med en tidigare missbruksproblematik och med en vilja att använda sig av våld mot människor som inte tycker som henne, praktiserande på sjukhus och efter utbildningen möjligen jobbandes som legitimerad sjuksköterska. Heja Sverige.
Det där vill jag läsa mer om. Har du länk till någon artikel?
Citera
2010-05-07, 11:27
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichOnVitamins

Hon begick brott, straffades för det och har nu betalat av sin skuld. Jag tillhör de (fåtal) människor som anser att man inte ska straffas hela livet för sitt brott. Är hon fortfarande extremist? Är hon fortfarande våldsam? Är hon fortfarande missbrukare? Vill hon ens jobba på sjukhus ens? Och kom nu inte med de vanliga förutfattade meningarna - kan du säga med säkerhet att hon är farlig, ja, då ska hon vara inspärrad, annars har hon precis som alla andra rätt till en ny chans.
Citera
2010-05-07, 11:27
Medlem
ottozons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler
Det där vill jag läsa mer om. Har du länk till någon artikel?

Kommer här!

http://politisktinkorrekt.info/2010/...sjukskoterska/
Citera
2010-05-07, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak0
Hon begick brott, straffades för det och har nu betalat av sin skuld. Jag tillhör de (fåtal) människor som anser att man inte ska straffas hela livet för sitt brott. Är hon fortfarande extremist? Är hon fortfarande våldsam? Är hon fortfarande missbrukare? Vill hon ens jobba på sjukhus ens? Och kom nu inte med de vanliga förutfattade meningarna - kan du säga med säkerhet att hon är farlig, ja, då ska hon vara inspärrad, annars har hon precis som alla andra rätt till en ny chans.

Hon kanske har sonats sitt brott men hon är definitivt inte lämplig att vara sjuksköterska.
Citera
2010-05-07, 15:20
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak0
Finns några siffror? Alltså, jag tror dig, men finns det konkreta bevis för det?

Snälla du läs en jävla tidning eller för all del ta del av SÄPO:s rapporter där de kartlagt politiskt våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in