Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det är som vanligt, de enda som är förvånade över att PI på sjävlaste valdagen och däromkring är översvämmat av skittrådar och OT är flashbackledningen själva. Det är inte svårt att sätta in tillfälliga moderatorer i forum då man på förhand vet att de kommer belastas hårt under en kortare period. Detta förslag har jag gett flera gånger tidigare, men tyvärr får man lov att säga har det inte fallit i god jord. Personligen så tycker jag att flashbacks stora storlek säger emot det fullständigt statiska förhållandet vi nu har och en viss flexibilitet borde införas. Sen bör det såklart vara statiskt i grunden, då det bara leder till förvirring annars.
Fortfarande har jag svårt att se varför man inte ökar moderatorsantalet i ett forum inför större händelser som man vet kommer inträffa. Likaså bör man ju rätt snabbt efter en oförberedd händelse (naturkatastrof, spektakulärt mord osv.) även kunna öka moderatorsantalet tills den värsta stormen lagt sig.
Ditt förslag är bra. Men hur lätt är det att få tag på villiga moderatorer?
Det är svårt att hitta förslag till lösningar på ett problem. Men det är ännu svårare att se till att förslagen realiseras...
De som modererar i P&I, modererar även andra forum. Och med tanke på moderatorernas aktivitet i P&I, kan man ju undra om det är större aktivitet i de andra forumen