2009-06-07, 15:01
Medlem
svampdamps avatar
Tycker det är god tid att ta tag i Politik - Inrikes nu, bara för att det är val betyder det inte att flashback ska förvandlas till något luffarforum, vart tog KVALITET FRAMFÖR KVANTITET vägen, och hur hanteras off topic? Skräptrådar hit och dit där man smutskastar olika partier och som också helt saknar diskussionsunderlag. Tycker moderatorerna kan rycka upp sig så man kan läsa om valet utan att bli upprörd.
Citera
2009-06-07, 15:07
Medlem
micaeles avatar
Att det ser lite krassligt ut idag kan man väl förstå, när det är val och allt. Det är, turligt nog, inte allt för ofta så problemet är väl inte så fasansfullt stort?
Citera
2009-06-07, 15:08
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Att det ser lite krassligt ut idag kan man väl förstå, när det är val och allt. Det är, turligt nog, inte allt för ofta så problemet är väl inte så fasansfullt stort?

Jag tycker problemet är för stort för att flashback moderatorer ska ignorera det, flera skittrådar som har blivit rapporterade står fortfarande, flera rapporterade inlägg finns kvar. Klarar man inte av att moderera forumet så får man väll fråga efter förstärkning från andra moderatorer.
Citera
2009-06-07, 16:00
Medlem
Ful Fisks avatar
Det är som vanligt, de enda som är förvånade över att PI på sjävlaste valdagen och däromkring är översvämmat av skittrådar och OT är flashbackledningen själva. Det är inte svårt att sätta in tillfälliga moderatorer i forum då man på förhand vet att de kommer belastas hårt under en kortare period. Detta förslag har jag gett flera gånger tidigare, men tyvärr får man lov att säga har det inte fallit i god jord. Personligen så tycker jag att flashbacks stora storlek säger emot det fullständigt statiska förhållandet vi nu har och en viss flexibilitet borde införas. Sen bör det såklart vara statiskt i grunden, då det bara leder till förvirring annars.

Fortfarande har jag svårt att se varför man inte ökar moderatorsantalet i ett forum inför större händelser som man vet kommer inträffa. Likaså bör man ju rätt snabbt efter en oförberedd händelse (naturkatastrof, spektakulärt mord osv.) även kunna öka moderatorsantalet tills den värsta stormen lagt sig.
Citera
2009-06-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det är som vanligt, de enda som är förvånade över att PI på sjävlaste valdagen och däromkring är översvämmat av skittrådar och OT är flashbackledningen själva. Det är inte svårt att sätta in tillfälliga moderatorer i forum då man på förhand vet att de kommer belastas hårt under en kortare period. Detta förslag har jag gett flera gånger tidigare, men tyvärr får man lov att säga har det inte fallit i god jord. Personligen så tycker jag att flashbacks stora storlek säger emot det fullständigt statiska förhållandet vi nu har och en viss flexibilitet borde införas. Sen bör det såklart vara statiskt i grunden, då det bara leder till förvirring annars.

Fortfarande har jag svårt att se varför man inte ökar moderatorsantalet i ett forum inför större händelser som man vet kommer inträffa. Likaså bör man ju rätt snabbt efter en oförberedd händelse (naturkatastrof, spektakulärt mord osv.) även kunna öka moderatorsantalet tills den värsta stormen lagt sig.

Ligger något i det.. observerade samma problem då IPRED infördes, skittrådar vars frågor besvarats hudratals gånger skapades på rullande band.
Citera
2009-06-07, 18:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab0x
Ligger något i det.. observerade samma problem då IPRED infördes, skittrådar vars frågor besvarats hudratals gånger skapades på rullande band.
Det tas visserligen om hand ganska väl, både då och nu. CGN är aktiv i sitt moddande och rensar dygnet runt som det upplevs.
Fast det är medhåll på att PI inte verkar ha samma aktivitet från de mörka makternas skara, det är tråkigt och beklämmande att man inte har förutsett.
Citera
2009-06-07, 22:18
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:

Ditt förslag är bra. Men hur lätt är det att få tag på villiga moderatorer?

Det är svårt att hitta förslag till lösningar på ett problem. Men det är ännu svårare att se till att förslagen realiseras...

De som modererar i P&I, modererar även andra forum. Och med tanke på moderatorernas aktivitet i P&I, kan man ju undra om det är större aktivitet i de andra forumen
Citera
2009-06-09, 00:46
Medlem
Mikeyys avatar
PI forumet har blivit grymt tråkigt nu. Bara massa åsikter om SD och PP som topic. Börjar som sagt se ut om I&I!
Citera
2009-06-09, 12:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyy
PI forumet har blivit grymt tråkigt nu. Bara massa åsikter om SD och PP som topic. Börjar som sagt se ut om I&I!

Håller med dig. Det är ungefär som att SD har 98 procent av rösterna. Men så är det ju inte. Istället är det bara har 2 procent. Om nästan alla trådar handlar om något SD-orienterat så betyder det att Sverigedemokraterna har tagit över PI-forumet på flashback.

Nu är det inget regelbrott att starta trådar om SD. Men jag tycker att moderatorerna och admin bör fundera över om det är så lyckat att ett parti har styr ett forum. Möjligen bör de kanske få ett eget forum, typ här diskuturer vi enbart SD frågor, dvs. invandring.
Citera
2009-06-09, 13:30
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Håller med dig. Det är ungefär som att SD har 98 procent av rösterna. Men så är det ju inte. Istället är det bara har 2 procent. Om nästan alla trådar handlar om något SD-orienterat så betyder det att Sverigedemokraterna har tagit över PI-forumet på flashback.

Nu är det inget regelbrott att starta trådar om SD. Men jag tycker att moderatorerna och admin bör fundera över om det är så lyckat att ett parti har styr ett forum. Möjligen bör de kanske få ett eget forum, typ här diskuturer vi enbart SD frågor, dvs. invandring.

Det finns ju ett invandringsforum .

Kul att någon mer tyckte det var en bra idé i alla fall.
Citera
2009-06-09, 13:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det finns ju ett invandringsforum :unsure

Jag vet det. Tydligen har SD-folket inte insett detta utan tjafsar om invandring i alla forum. De gör precis som feministerna och religiösa fanatiker; de beaktar allting ur en enda synvinkel. Såsom PI ser ut nu så är det ungefär som I&I innan modereringen tog fart.
Senast redigerad av TheLucky 2009-06-09 kl. 13:48.
Citera
2009-06-09, 14:48
Medlem
Dyngbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag vet det. Tydligen har SD-folket inte insett detta utan tjafsar om invandring i alla forum. De gör precis som feministerna och religiösa fanatiker; de beaktar allting ur en enda synvinkel. Såsom PI ser ut nu så är det ungefär som I&I innan modereringen tog fart.
Första två sidorna i PI, 2 trådar är skapade för att basha SD, 3 trådar är skapade av ett troll (måste iaf vara så, trådarna är skit), sen fanns det några gnälltrådar. Så nej det är inte SD-folket som spammar fram alla trådar, men visst är det tråkigt med så många, släng ihop skiten i en gemensam tråd eller kasta dom oseriösa i papperskorgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in