2009-06-09, 16:42
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbagge
Första två sidorna i PI, 2 trådar är skapade för att basha SD, 3 trådar är skapade av ett troll (måste iaf vara så, trådarna är skit), sen fanns det några gnälltrådar. Så nej det är inte SD-folket som spammar fram alla trådar, men visst är det tråkigt med så många, släng ihop skiten i en gemensam tråd eller kasta dom oseriösa i papperskorgen.

Jag föreslog det(Stora tråden om SD) men jag fick en smäll i ansiktet, jag skulle tydligen ignorera alla SD trådar men det är inte så lätt numera. Moderatorerna borde se över och diskutera problemet, se till att folk följer de aktuella riktlinjerna och slå ihop ett gäng trådar, eventuellt skapa underforum för diskussionsrika partier.
Senast redigerad av svampdamp 2009-06-09 kl. 16:44.
Citera
2009-06-09, 16:45
Medlem
Harald.Nyborgs avatar

Vilket bara återaktualiserar och trycker på behovet av "super"-moderatorer som kan modda i hela forumet.. Deras uppgifter ska såklart innehålla att ta tag i aktuella forum med..
Citera
2009-06-09, 18:40
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Nyborg

Vilket bara återaktualiserar och trycker på behovet av "super"-moderatorer som kan modda i hela forumet.. Deras uppgifter ska såklart innehålla att ta tag i aktuella forum med..

Förslaget innebär inte nödvändigtvis bara supermoderatorer utan det är snarare så att flashback borde planera mer och vara flexiblare i uppbyggnaden. Just den delen är inte svårare än att under ett EU-val så plockar man in några extra moderatorer i politik. Händelser som Pirat bay-rättegången är ingen överraskning och därför har man möjligheten till att förbereda sig och undvika problem.
Citera
2009-06-09, 18:56
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Just den delen är inte svårare än att under ett EU-val så plockar man in några extra moderatorer i politik. Händelser som Pirat bay-rättegången är ingen överraskning och därför har man möjligheten till att förbereda sig och undvika problem.

Menar du att anlita tillförordnade moderatorer som bara tjänstgör en viss tid, så länge uppdraget varar? Eller menar du att plocka in moderatorer från andra forum för en kort tid? Oavsett vad så behövs det ju fler moderatorer i vissa forum när saker som t.ex. piratebay-rättegången inträffar. Vågar inte ens tänka på vad som kommer att hända när vi närmar oss nästa val.
Citera
2009-06-09, 19:14
Medlem
Svejks avatar
Med det tilltagande EU-intresset så kanske EU borde få en egen tråd?
Kanske PI, PU och EU?

Samt att vid större event som EU-val eller riksdagsval osv. så kan nog tillfälliga subforum upprättas med just det fokuset, lite enklare att orientera sig för både läsare och postare.
Citera
2009-06-09, 20:15
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Menar du att anlita tillförordnade moderatorer som bara tjänstgör en viss tid, så länge uppdraget varar? Eller menar du att plocka in moderatorer från andra forum för en kort tid? Oavsett vad så behövs det ju fler moderatorer i vissa forum när saker som t.ex. piratebay-rättegången inträffar. Vågar inte ens tänka på vad som kommer att hända när vi närmar oss nästa val.

Jag tänker på befintliga moderatorer på detta forum. Det handlar ju om en ytterst temporär tid så det borde inte vålla några problem.
Citera
2009-06-09, 20:30
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Förslaget innebär inte nödvändigtvis bara supermoderatorer utan det är snarare så att flashback borde planera mer och vara flexiblare i uppbyggnaden.

Nej, det ena utesluter ju inte det andra.. Däremot är jag klart skeptisk till att "fräschingar" ska hoppa in som moderatorer, snarare då att man tar från den existerande mod-basen.. Men då kommer ju såklart problemet med moddar som inte är intresserad eller insatta i sagd forumdel osv osv i all oändlighet..
Citera
2009-06-10, 13:05
Medlem
Carpe Diems avatar
Som alltid: Ser ni ett inlägg som ni anser bryter mot reglrena, så skicka en RP.

För egen del har jag tyvärr varit "ledig", och jag beklagar detta.
Nu är jag emellertid tillbaka...
Citera
2009-06-10, 14:52
Medlem
Varför inte starta en ny klistrad tråd i detta subforum där användare kan rapportera kommande händelser som sannolikt kommer att innebära ökad påfrestning för modereringssystemet? T.ex. planlagda val, släpp av produkter och info, början och dom för populärt följda rättegångar, viktiga matcher, demonstrationer som kommer att följas i realtid, TV-sända debatter eller diverse galor. Sedan kan man varva med länkar till sajter med info om just såna här förutsebara händelser så att uppmärksamma användare utan liv kan plöja igenom dem och hålla koll så inte moderatorerna blir tagna på sängen av förutsebara saker.

Eller om ni tror att det skulle vara en idealisk tipstråd för troll och tramsare om var som man ska rikta uppmärksamheten härnäst så kan ju en sån tråd lika gärna förläggas till outlaw, även om den då antagligen blir långt mindre effektiv.

Så, nån som orkar och har tid kan väl fixa med det?
Citera
2009-06-10, 17:01
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Håller med dig. Det är ungefär som att SD har 98 procent av rösterna. Men så är det ju inte. Istället är det bara har 2 procent. Om nästan alla trådar handlar om något SD-orienterat så betyder det att Sverigedemokraterna har tagit över PI-forumet på flashback.

Nu är det inget regelbrott att starta trådar om SD. Men jag tycker att moderatorerna och admin bör fundera över om det är så lyckat att ett parti har styr ett forum. Möjligen bör de kanske få ett eget forum, typ här diskuturer vi enbart SD frågor, dvs. invandring.
P&I, har alltid befolkats av ett stort antal SD:are. Det som nu har hänt, är att en massa småungar alt. mentalt efterblivna individer, krupit fram från de stenar, under vilka de hittills spenderat sina meningslösa liv.
Detta har gjort att kvalitén på trådar och inlägg sjunkit drastiskt, då ideologiska och sakpolitiska frågor, fått stryka på foten.
Debatten handlar i stort, numera enbart om vilket syskonknullande drägg, partiets företrädare och väljare består av. Detta eftersom man varken kan eller vill, diskutera politiken i sig.
Man lyckats med att skrämma bort seriösa debattörer från båda lägren, vilket lett till en digital pajkastning av sällan skådat slag.

Det är som att den pöbel, som de senaste åren ägnat sig åt att störa och fysiskt attackera Sverigedemokraternas torgmöten och sammankomster, nu unisont hittat till P&I.
Det är förstås glädjande att det inte verkar som att SD:s motståndare inte har mer att komma med, men samtidigt kan jag känna ett visst obehag, när jag tänker på att dessa unga människor, är en del av det framtida Sverige.

Om moderatorerna och admin, vill agera något sånär konsekvent, borde man utlysa ett tillfälligt "undantagstillstånd" på P&I, likt de på I&I.
Detta innebär att minsta lilla undermåliga trådstart låses och kastas, samt att varenda OT-inlägg raderas. Man bör även vara mer frikostig med att dela ut tillsägelser och varningar.
Citera
2009-06-10, 23:33
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskmacka
/.../
Om moderatorerna och admin, vill agera något sånär konsekvent, borde man utlysa ett tillfälligt "undantagstillstånd" på P&I, likt de på I&I.
Detta innebär att minsta lilla undermåliga trådstart låses och kastas, samt att varenda OT-inlägg raderas. Man bör även vara mer frikostig med att dela ut tillsägelser och varningar.
Skulle vara fint, men det kräver ju en viss aktivitet av modsen - den aktivitet som saknas.
Citera
2009-06-11, 01:44
Bannlyst
För mig är PI både viktigt och intressant.
Allt är politik - nästan...

Tippa: Hur mycket får SD 2010?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=553255
Gamma tråd, OT, dåligt underlag. Vad ska diskuteras? Hur vilda eller lama fantasier och föreställningar folk har? Tippa gör man hos turken på hörnet...

Vad tänker du göra om det går väldigt dåligt för (SD) 2010?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=933862
Är detta en politisk diskussion? Eller ett sätt för alla att tramsa lite?
Vad handlar tråden om? Ska jag starta en tråd om samma sak med varje parti? Är SD en radikal politisk grupp som kan ta till våldsamma aktioner och skapa politisk revolution vid förlust? Nej, det är som vilket parti som helst med lite annorlunda åsikter...

Flashbacks Valvaka till Europavalet 7 juni 2009
https://www.flashback.org/showthread.php?t=932445
Valet är över, men ok lite flaming och attacker mot vandrar kan väl vara ok. Någon direkt politisk diskution ser jag inte, utan mer. "SD bäst" "SD suger" "Vad är det hör för tönt kommun" "jävlar va sosssigt det är här" osv...

Sexigast och kåtast får min röst i EU-valet!
https://www.flashback.org/showthread.php?t=929850
Valet är över... och... kom igen... ganska "kul tråd" men.

Jag vill ha en förhöjning av nivån i en forumsdel som det faktiskt borde kunna ställas lite krav på. Precis som med I&I...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in