2006-10-17, 19:04
Medlem
wääuus avatar
Plopp är ju den som är sliskigare! Det är typ center för barn ju!
Citera
2006-10-17, 19:12
Medlem
Namnet?

Det är också en fråga jag skulle vilja ha svar på. Tycker de ser ut och smakar nästan helt identiskt (och ibland inbillar man sig små skillnader).
Citera
2006-10-17, 19:51
Bannlyst
Det kanske har framgått innan, men är det inte längre koktid på kolan i den ena? Det ger annan smak och annan konsistens.
Citera
2006-10-17, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarkToss
Det kanske har framgått innan, men är det inte längre koktid på kolan i den ena? Det ger annan smak och annan konsistens.

Det hävdar flickvännen också bestämt, jag har däremot aldrig hört det av någon annan än henne innan! Någon som kan reda ut detta?
Citera
2006-10-17, 21:29
Bannlyst
Ser i länken ovan att koktiden har tagits upp på susning.nu, man kanske ska kolla länkarna innan man uttalar sig.

Citat:
Andra anställda på Cloetta Fazer hävdar att skillnaden består i "koktiden" är olika för de två kolafyllningarna. Detta skulle rimligen kunna förklara skillnaden i "rinnighet" men huruvida koktiden reducerar socker- och fetthalten är kanske mer oklart.
Citera
2006-10-17, 21:50
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruscher
Tagit ifrån: http://mikaelsvanstrom.virtualave.ne...s_20001028.htm

Det finns även en artikel från aftonbladet i samarbete med programmet Plus.
http://www.aftonbladet.se/puls/0011/03/choklad.html

Jag måste gratulera dig till att ha lyckats gräva upp en nästan 3 år gammal tråd
Citera
2006-10-18, 08:47
Medlem
M.C.Ps avatar
Har fått för mig att plopp och center grundar sig från olika företag, och att dessa blivit uppköpta av cloetta (nån av dem kan ha hört till cloetta från början), och att det är anledningen till att två så lika sorter tillverkas av samma företag. Anledningen till att båda finns kvar skall i så fall vara att de går olika bra i olika delar av landet.
Citera
2006-10-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Plopp är ju den som är sliskigare! Det är typ center för barn ju!

Nepp den är INTE 'sliskig'!!Hör sen
Det ska vara de små plopparna INTE kakan...helst
Godare i mitt tycke än center..alla gånger
Center kan tendera att smaka 'gammalt' svårt att förklara smaker
Citera
2006-10-24, 16:44
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
Nepp den är INTE 'sliskig'!!Hör sen
Det ska vara de små plopparna INTE kakan...helst
Godare i mitt tycke än center..alla gånger
Center kan tendera att smaka 'gammalt' svårt att förklara smaker
Inte gammalr som att den är för gammal väl? Utan mer hmm gammeldags't?
Citera
2006-10-24, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
Det hävdar flickvännen också bestämt, jag har däremot aldrig hört det av någon annan än henne innan! Någon som kan reda ut detta?

Jag såg på något TV-program för några år sedan där de hävdade att Plopp-fyllningen har "legat och kokat under en längre tid".
Citera
2006-10-25, 10:55
Medlem
Vi behöver en vetenskaplig undersökning på detta. Två kontrollgrupper. Båda får två bitar choklad och blir tillsagda att den en är plopp och får sen frågan om de smakar skillnad. Den ena kontrollgruppen får två identiska bitar, medans den andra verkligen får en av varje. Sen gör vi en statistisk analys på detta och ser ifall det går att förkasta hypotesen att det är samma.

Om man inte kan uppmäta någon skillnad, varken i utseende eller i smak så är det per definition ingen skillnad, oavsett vad dom säger om koktid och annat.
Citera
2006-10-25, 23:35
Medlem
Tjennstroums avatar
Skillnaden är att Center är godare än Plopp, det har jag kommit fram till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in