2003-11-19, 14:59
Medlem
Le Saboteurs avatar
''Produkterna CENTER och PLOPP har olika recept beträffande fyllningen.
PLOPP-fyllningen har något lägre socker- och fetthalt än CENTER-fyllningen har, men framförallt så är aromtillsatsen av helt olika karaktär.''

Plopp är alltså någon sort Light version utav Center. Det är så det ligger till!
Citera
2003-11-19, 15:34
Medlem
Mysharrys avatar
Hursomhelst äter man (dvs jag) alltid för många, vilket resulterar i ett diffust illamående.
Citera
2003-11-21, 18:57
Medlem
Smockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Hursomhelst äter man (dvs jag) alltid för många, vilket resulterar i ett diffust illamående.

Jag också men när jag är i illamåendet så kan man ju fortsätta äta dom utan att känna smaken.
Citera
2003-11-21, 18:59
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smocke
Jag också men när jag är i illamåendet så kan man ju fortsätta äta dom utan att känna smaken.

Javisst, för ingen ska ju tro att man (jag) slutar äta så länge det finns en enda kvar. Isch.
Citera
2003-11-21, 19:23
Moderator
rancors avatar
Jag vann stjärnvinsten på Plopphjulet när jag var på Liseberg en gång, vill aldrig mera äta denna vidriga smörja. Har aldrig mått så illa efter att jag åt nästa allt på en kväll.. Kan det varit två kilo Jajja, jag har lärt mig en läxa.. Spela på skivhjulen om ni inte kan sluta äta godis.
Citera
2003-11-21, 19:48
Medlem
Mysharrys avatar
TVÅ KILO!!! OOOOaaahhhahahha.... fy fan, jag kan kanske pressa i mig ett hekto! Du är min nya hjälte!
Citera
2003-11-21, 20:04
Bannlyst
Jag har vunnit den där vinsten två gånger... Så jag har haft många tillfällen att smaka på plopp
Kan säga att plopp skall avnjutas väl kyld, då den då smakar mycket mindre sliskigt.
Och så vill jag ändå påstå att center smakar mindre friskt, även fast den vetenskapliga undersökningen visade annat...
Kanske kan bero på att plopp har en blå förpackning medan centar har en gul, kanske har något med psykologi att göra?
Citera
2003-11-24, 04:31
Medlem
billgrens avatar
Fantastiskt!! Har faktiskt gått och stört mig länge på att jag inte kännt till skillnaderna mellan nämnda choklad tidigare. Har alltid trott att det varit samma innehåll (vilket det iofs nästan är) och att Fazer helt enkelt försöker lura oss konsumenter att köpa en av varje (vilket syftet troligtvis också är!)

Stort tack till alla er som forskat i ämnet!
Citera
2003-11-24, 04:58
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Smyger in
Vann faktiskt också samma storvinst på Liseberg en gång. Har för mig att vikten bara är 1,3 kg. Ser ut att vara betydligt mer.
Smyger ut
Citera
2003-11-27, 17:48
Medlem
http://susning.nu/Skillnaden_mellan_Plopp_och_Center
Citera
2003-12-02, 23:45
Medlem
Det ligger nära till hands att anta att det enbart handlar om ett rent varumärkesstrategiskt val. Som texten på susning.nu säger: "Båda produkterna är lika efterfrågade så det har aldrig funnits någon anledning att ta bort någon av dem." Man kommer att fortsätta sälja två skilda produkter så länge kostnaden för att marknadsföra en extra produkt understiger den summa man drar in på att ha en större efterfrågan genom två varumärken som attraherar olika kunder.
Citera
2006-10-17, 12:55
Medlem
Ruschers avatar
Tagit ifrån: http://mikaelsvanstrom.virtualave.ne...s_20001028.htm

Citat:
Hej Mikael!
Produkterna CENTER och PLOPP har olika recept beträffande fyllningen.
PLOPP-fyllningen har något lägre socker- och fetthalt än CENTER-fyllningen har, men framförallt så är aromtillsatsen av helt olika karaktär.

Det kan kanske vara lättare att uppleva smakskillnaden i en vanlig CENTER-rulle
kontra en liten PLOPP där chokladandelen är ca 10 % lägre, än vid t ex. styckbitarna,
där chokladsmaken framträder mera.

Med vänlig hälsning

Clötta Fazer Sverige AB

Konsumentservice
Monica Karlsson

Det finns även en artikel från aftonbladet i samarbete med programmet Plus.
http://www.aftonbladet.se/puls/0011/03/choklad.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in