Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Nja, man får nog ta med det faktum att TL aldrig någonsin varit i en liknande situation, d.v.s. blivit utsatt för förhör. Man får nog också ta in hennes låga ålder. Att hon ljuger eller håller inne med sanningen behöver nödvändigtvis inte vara uppsåtligt. Min tolkning är nog att man inte utan vidare kan ta detta som bevis på att hon handlat beräknat och iskallt, och att hon nu försöker försköna sin egen roll och skylla ifrån sig. Det är nog en väldigt traumatisk situation för en tidigare ostraffad och så ung person att befinna sig i ett förhörsrum och till en början vara implicit anklagad för ett så grovt brott, och att dra alltför snabba och kategoriska slutsatser ska man nog vara försiktig med.
Det du säger om att du står för detta tills du blir överbevisad blir dock svårt att bemöta då du egentligen inte lägger fram några bevis själv utan kommer med en tolkning som jag gör.
Med detta vill jag inte på något vis förringa TL:s moraliska skuld, vilken jag tycker är väldigt stor i detta sammanhang.
Jag menar inte att hon varit i just polisförhör tidigare, jag menar att när hon ställts mot väggen av föräldrar, lärare eller vad de nu må vara, så har hon tagit till lipen. Det känns som om hon är van vid att göra det.
Det är klart att det är skrämmande för en ung person (och säkert alla andra också) att ställas inför förhör om något så allvarligt som mord och eventuell anstiftan. Det kan nog få den mest förhärdade att darra i knäna.
Jag har läst och tolkat FUP och sms-listor och redovisar det jag kommit fram till, utifrån dessa. Det är som sagt min egen uppfattning och aspirerar inte på något sätt att vara den enda sanningen.
Självfallet lider jag med anhöriga och vänner! De har en stor sorg att hantera och detta under en jobbig kommande period med press, rättegång och mediabevakning. Jag avundas dem INTE!