2009-08-12, 20:34
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne

På alla ställen i förhören erkänner hon också att 'fixa' = mörda therese.
Sen om hon ändrar sig och inte försäger sig och åklagaren inte är skicklig, så finns det chans att hon går loss.

.
Men är det verkligen så? Hon säger ju något om att hon trodde att "fixa" betydde att han skulle fixa något stort... någon överraskning eller något...som skulle bevisa... Alltså inte för att jag tror på henne , men visst säger hon väl så?
Citera
2009-08-12, 20:35
Medlem
sannes avatar

Ja det är så intressant det här, hur det kommer tolkas i rätten om hennes uppsåt. Vad jag läst så kan uppsåt vara i flera delar, direkt uppsåt, indirekt och även det mildare stämpling.
Att Tove ville bli av med Therese kommer ju att verifieras genom vittnen, det är många redan på mordnatten som säger detta. Hennes personalia kommer ju också väga in när straffet görs.

Men, om Tove beskriver i rätten det så som hon gör i vissa delar i FU, och också kan förklara varför hon i vissa delar i FU beskriver att hon faktiskt haft makten i sin hand av stoppa mordet, och på så sätt faktiskt kan tänkas ha uppsåt. Då kanske hon kan bli friad.

Intressant som fan är det, kan man gå på rättegången tror ni?
Citera
2009-08-12, 20:38
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Men är det verkligen så? Hon säger ju något om att hon trodde att "fixa" betydde att han skulle fixa något stort... någon överraskning eller något...som skulle bevisa... Alltså inte för att jag tror på henne , men visst säger hon väl så?

I det sista förhöret så säger hon väl att "fixa" betyder just att döda Therese, har jag absolut för mig, fast jag är trött nu så jag kanske blandar i hop nåt.
Citera
2009-08-12, 20:39
Medlem
Kommer rättegången vara öppen för nära anhöriga?
Citera
2009-08-12, 20:41
Bannlyst
Citat:

Ja det är så intressant det här, hur det kommer tolkas i rätten om hennes uppsåt. Vad jag läst så kan uppsåt vara i flera delar, direkt uppsåt, indirekt och även det mildare stämpling.
Att Tove ville bli av med Therese kommer ju att verifieras genom vittnen, det är många redan på mordnatten som säger detta. Hennes personalia kommer ju också väga in när straffet görs.

Men, om Tove beskriver i rätten det så som hon gör i vissa delar i FU, och också kan förklara varför hon i vissa delar i FU beskriver att hon faktiskt haft makten i sin hand av stoppa mordet, och på så sätt faktiskt kan tänkas ha uppsåt. Då kanske hon kan bli friad.

Intressant som fan är det, kan man gå på rättegången tror ni?

Är du drogad? Blir hon friad för att hon kan beskriva varför hon kan förklara varför hon hade uppsåt?
Citera
2009-08-12, 20:42
Medlem
sannes avatar
Citat:

F - Du skickade ju rätt mycket SMS för att pusha honom, "att göra du vet vad". Och det här du sa, det syftade på att han skulle ha ihjäl Tess då?
TV- Ja, för han sa också att han skulle göra någonting annat, att han skulle fixa någonting annat.

Sidan 162-163 FUP
Citera
2009-08-12, 20:44
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiosa
Är du drogad? Blir hon friad för att hon kan beskriva varför hon kan förklara varför hon hade uppsåt?

Nä, sorry.
Om hon kan ta sig ur åklagarens frågor som kommer komma när han ifrågasätter hennes förhör. Där hon faktiskt kan anta att hon dels har förstått att TV ska mörda Therese, och att hon kan antas ha uppsåt då. Om hon kan ha en rimlig förklaring varför hon sagt så.
Citera
2009-08-12, 20:46
Medlem
Även att Tove och Tim pratar i telefon strax före mordet där folk hör tim säga "Men tove, jag ska, jag ska".

Hon pushar ju han allt för ofta och för hårt för att det ska kunna vara ett spel.
Citera
2009-08-12, 20:47
Medlem
mahkees avatar
Citat:
F - Du skickade ju rätt mycket SMS för att pusha honom, "att göra du vet vad". Och det här du sa, det syftade på att han skulle ha ihjäl Tess då?
TV- Ja, för han sa också att han skulle göra någonting annat, att han skulle fixa någonting annat.

Sidan 162-163 FUP

Tack! Det där lilla missade jag... där försäger hon sig ja!
Citera
2009-08-12, 21:00
Medlem
sannes avatar
Citat:
Tack! Det där lilla missade jag... där försäger hon sig ja!

Det finns ett till ställe där jag reagerade också. Men hittar inte det ännu. Men,
vet du vad. Jag hittade en annan sak i förhöret med TL som är intressant, där hon beskriver hur hon var emot TV precis innan hon åkte hem med Olivia.

F - Kommenterade du det faktum att Theres var där på något sätt till Tim?
TL - Alltså ... jag sa liksom såhär "jaha men gud vad bra då kan vi ju passa på och ..." typ sådär onödiga saker, sa jag. Men...
F - Fast de är ju dom där onödiga sakerna som är viktiga nu
TL - Mm då sa jag "Men då kan du ju passa på att vara med henne då", typ så, han blev jättearg.

Sidan 146 FUP

Citera
2009-08-12, 21:08
Bannlyst
Citat:
Nä, sorry.
Om hon kan ta sig ur åklagarens frågor som kommer komma när han ifrågasätter hennes förhör. Där hon faktiskt kan anta att hon dels har förstått att TV ska mörda Therese, och att hon kan antas ha uppsåt då. Om hon kan ha en rimlig förklaring varför hon sagt så.

Nej, jag tror jag ger upp. Förstår inte ditt resonemang. Det spelar ingen större roll vad Tove sagt under förhöret. Det är hennes sms som är bevisningen + vad Tim säger under rättegången. Det kommer att vara bevisningen mot henne.
Citera
2009-08-12, 21:10
Medlem
mahkees avatar
[quote=sanne]Det finns ett till ställe där jag reagerade också. Men hittar inte det ännu. Men,
vet du vad. Jag hittade en annan sak i förhöret med TL som är intressant, där hon beskriver hur hon var emot TV precis innan hon åkte hem med Olivia.

F - Kommenterade du det faktum att Theres var där på något sätt till Tim?
TL - Alltså ... jag sa liksom såhär "jaha men gud vad bra då kan vi ju passa på och ..." typ sådär onödiga saker, sa jag. Men...
F - Fast de är ju dom där onödiga sakerna som är viktiga nu
TL - Mm då sa jag "Men då kan du ju passa på att vara med henne då", typ så, han blev jättearg.

[quote]

Men oj... först säger hon alltså "då kan vi ju passa på och..." sedan "men då kan duju passa på och vara med henne"... Så i det första uttalandet menar hon passa på att döda Therese...i det andra är hon kalla bitchen igen...
Senast redigerad av mahkee 2009-08-12 kl. 21:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in