Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag instämmer med vad flera andra har sagt - varför ska förövarnas familjer lida för vad förövarna har gjort?
Du talar om ifall det finns någon syster som kan få betala med sitt liv. Varför ska hon behöva göra det? Vad har hon gjort för ont?
Men vad är rätt och vad är fel?
Är det rätt att jag kan mörda dig och få sitta av straffet i maximalt 4 år? Maximalt! Det kanske inte ens blir det.
Tänk att mamman och pappan och vänner till den mördade flickan lika gärna kan möta båda de två mördarna hand i hand i en matkö efter bara några år.
HUR FAN KAN DET VARA RÄTT?
Jag är ledsen att säga det men du har ingen rättvisa i Sverige. Du får skapa den själv.
Det jag menar är, kan två människor verkligen bli så off i skallen utan att ansvariga (föräldrar) tar tag i det. Vad är deras anledning till att de inte uppmärksammat hur de båda barnen måste ha mått. Men det är ingen som agerat på någonting. Jag tror inte att de inte har funnits några tecken från någon av dem.
Det är väl som vanligt, föräldrar skiter i barnen och har ingen koll på vad de gör. Det värsta är att det börjar bli accepterat att det är så.