Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-19, 22:55
Medlem
Kissanheikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetkungen
Det kallas blodshämnd (Vendetta)

I know. Och det är en korkad metod som inte löser några problem alls utan istället skapar fler.
Citera
2009-06-19, 23:33
Medlem
Joe Blows avatar
Nu väntar vi bara på att Claes Borgström övertalar Tim att byta namn till Thomas Quick och börja erkänna en massa ouppklarade mord. Kan man ha en sämre försvarare?
Citera
2009-06-20, 00:01
Medlem
Jag läste nyss, om det är ens intressant, att TV ska ha känt sig underlägsen och ovärd sin flickvän, vad dom menar vet jag inte men han ska i alla fall ha beskrivit det på sin blogg (timvragard.blogg.se) som man tyvärr inte kan ta sig in på för den är låst. Vore rätt intressant att kunna läsa de inläggen, vet dock inte hur men.. ja, informationen är i alla fall funnen på; http://politisktinkorrekt.wordpress....erkant-mordet/
Senast redigerad av Sanera 2009-06-20 kl. 00:19.
Citera
2009-06-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanera
Jag läste nyss, om det är ens intressant, att TV ska ha känt sig underlägsen och ovärd sin flickvän, vad dom menar vet jag inte men han ska i alla fall ha beskrivit det på sin blogg (timvragard.blogg.se) som man tyvärr inte kan ta sig in på för den är låst. Vore rätt intressant att kunna läsa de inläggen, vet dock inte hur men.. ja, informationen är i alla fall funnen på; http://politisktinkorrekt.wordpress....erkant-mordet/

Jodå, det skrev han men herregud det var för ett år sedan och ärligt talat skriver folk vilken skit som helst. Särskilt 14-åringar...
Citera
2009-06-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Jodå, det skrev han men herregud det var för ett år sedan och ärligt talat skriver folk vilken skit som helst. Särskilt 14-åringar...

det är iofs sant, men ändå.. folk klagar så mycket på sina problem och skit, men inte fan gör de något åt det.. tänk vad mycket saker och energi man kan bespara.. som t.ex en människas liv.
Citera
2009-06-20, 01:00
Medlem
om det skulle stämma att TJR skulle ha blivit gravid med TV (detta är ett rykte och ska därför också tas som ett sådant) men det borde ju en obduktion kunna finna svaret på, i alla fall om de nu visar sig sant skulle då TV kunna dömas för typ ett dubbelmord i så fall? eller det beror sig också på hur utvecklat ett foster är i magen?
Citera
2009-06-20, 01:51
Medlem
largemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaneboy
om det skulle stämma att TJR skulle ha blivit gravid med TV (detta är ett rykte och ska därför också tas som ett sådant) men det borde ju en obduktion kunna finna svaret på, i alla fall om de nu visar sig sant skulle då TV kunna dömas för typ ett dubbelmord i så fall? eller det beror sig också på hur utvecklat ett foster är i magen?

herre min skapare.
Citera
2009-06-20, 02:02
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Han erkänner att avsikten var att döda henne och han kan bara få maximalt fyra års sluten ungdomsvård eller rättspsykiatrisk vård.

Det här lander är sjukt... SJUKT!!!

Om någon skulle döda min tjej och inte få mer än 4 år så hoppas jag att jag är man nog att ta livet av mördaren och hans familj.
Ätten skall bort helt enkelt. De har förverkat sin mening med att få stanna på vår jord.
Har inte mördaren någon syster eller så som kan betala familjens skuld med sitt liv?
Offrets familj behöver någon typ av rättvisa och landets lagar klarar inte av att leverera det.

Det finns andra länder där offer får vara med och godkänna om straffen är tillräkliga. Det handlar mer om att offer inte skall känna sig eftersatta. Det kan jag inte tänka mig att flickans familj kan känna om mördarna kommer ut efter 4 år. Skrattretande.

För att ge ex på två länder som vi ser som helt olika varandra:
USA
Iran

(Märk nu att jag menar det jag talar om och inte övriga brister i varse land)
Jag instämmer med vad flera andra har sagt - varför ska förövarnas familjer lida för vad förövarna har gjort?
Du talar om ifall det finns någon syster som kan få betala med sitt liv. Varför ska hon behöva göra det? Vad har hon gjort för ont?
Citera
2009-06-20, 03:04
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag instämmer med vad flera andra har sagt - varför ska förövarnas familjer lida för vad förövarna har gjort?
Du talar om ifall det finns någon syster som kan få betala med sitt liv. Varför ska hon behöva göra det? Vad har hon gjort för ont?

Men vad är rätt och vad är fel?
Är det rätt att jag kan mörda dig och få sitta av straffet i maximalt 4 år? Maximalt! Det kanske inte ens blir det.

Tänk att mamman och pappan och vänner till den mördade flickan lika gärna kan möta båda de två mördarna hand i hand i en matkö efter bara några år.
HUR FAN KAN DET VARA RÄTT?

Jag är ledsen att säga det men du har ingen rättvisa i Sverige. Du får skapa den själv.

Det jag menar är, kan två människor verkligen bli så off i skallen utan att ansvariga (föräldrar) tar tag i det. Vad är deras anledning till att de inte uppmärksammat hur de båda barnen måste ha mått. Men det är ingen som agerat på någonting. Jag tror inte att de inte har funnits några tecken från någon av dem.
Det är väl som vanligt, föräldrar skiter i barnen och har ingen koll på vad de gör. Det värsta är att det börjar bli accepterat att det är så.
Citera
2009-06-20, 03:53
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Nu väntar vi bara på att Claes Borgström övertalar Tim att byta namn till Thomas Quick och börja erkänna en massa ouppklarade mord. Kan man ha en sämre försvarare?

Haha, tänkte det förut. Undra hur många mord han erkänner nu då.
Citera
2009-06-20, 07:29
Medlem
Camisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Jo såg det nu.
Vilka jävla idioter alltså. Vad får man ut av att låtsas vara någon som är död? Äckligt!

Jag hittar ingen "mjauisabelle" på BDB..
Citera
2009-06-20, 08:53
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaneboy
om det skulle stämma att TJR skulle ha blivit gravid med TV (detta är ett rykte och ska därför också tas som ett sådant)
det var inte ett rykte utan en spekulativ TANKE som någon här på fb hade
ifall hon var det (eller rent om T+T trodde hon var det)
det var en ren "What if" fundering

jag vill inte spekulera i detta, för det vore osmakligt, men det skulle ytterligare förklara parets uppsåt att döda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in