2009-06-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheThinShadow
Ta huvudet ur arslet och inse att inte alla svenskar är helgon.

Íroni, ironi min vän.
Citera
2009-06-07, 17:40
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Du lever på myten om dig själv. Ärligt! Du har till och med ett citat om dig själv som signatur. Patetiskt.

Hur som helst. Du har noll koll på straffsatser. Det finns inte en chans att de döms till så långa straff. Misstänkta tjejen har precis fyllt 16. Grabben fyllde 16 för några månader sedan.

Dessutom - jag gör precis vad jag vill och vad jag tycker är rätt. Det är det fina med livet som vuxen. Ingen kan tala om för mig vad jag ska göra. Patos!
Femtonåringen som mördade John Hron dömdes ju till fem års fängelse, så tre år här är ju inte helt orimligt.
Troian har mer koll än de flesta och är dessutom trevlig. Finns ingen anledning att förolämpa honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Eftersom de gick i samma skola och vi nu vet vad de heter kan de väl inte vara så svårt att få fram bild? Ingen som har skolkatalog eller något?

Tror inte det är nummer 1 då han inte är vän med någon Tove, och hon lär nog ha facebook om hennes pojkvän har det och är i den åldern.

T*m och T*ve på Kunskapsskolan, ingen som hittat?

Att ha det som argument för att han inte skulle vara skyldig känns lite knapphänt. Finns faktiskt folk som inte orkar med facebook. TJR hade ju heller inte nån Tove t.ex. vilket talar för att Tove inte har någon facebook.
Citera
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Skojar du eller? Killen på bilden skulle inte ens kunna slå en 10 år yngre kille?

Den tanken slog mig också
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Mord eller dråp är det inte. Det fanns inga uppsåt att ta livet av henne.

Vållande till annans död är det mest troliga, av flera anledningar. Vållande ger en vuxen upp till 2 års fängelse. Om det är grovt upp till sex år.

Detta kommer inte att räknas som grovt för TL. Hon åker på utredning under sommaren. Ses hon som frisk (att det var alkoholen som låg bakom) är hon ute igen till skolstarten. Hon kommer säkert få gå ART-behandling parallellt med skolan i höst.

För T.V. blir det troligtvis utredning och LVU upp till ett år. Därefter samtalskontakt under 6 månader. That's it.

Skippar resonemanget kring straffsatserna och omständigheterna (som du verkar ha kunskap om) och koncentrerar mig på initialerna. Det är alltså så att den misstänkte mannen heter "TV" och den misstänkte kvinnan "TL", är det rätt uppfattat?
Senast redigerad av Troian 2009-06-07 kl. 17:43.
Citera
2009-06-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag kan inte se någon omständighet i det här fallet som tyder på att det skulle vara dråp. Kan du? Uppgifterna är ju rätt så knappa än så länge.

I våras dömdes en sjuttonåring för medhjälp till mord (tror jag rubriceringen blev) till tre års fängelse. En 15-åring dömdes för mord till 1,5 års fängelse. För några år sedan dömdes en 17-åring till fyra års sluten ungdomsvård för mord.

Men det är möjligt att om nu 16-åringen döms så kanske tre år var lite att ta i. Men helt åt helvete orimligt tycker jag inte att det är.

Visstvisst...

Jag antar att det är fallet i Malmö du syftar på, sluten ungdomsvård dömdes de till bägge två, inte fängelse.
Citera
2009-06-07, 17:42
Medlem
brainspaces avatar
Ser inte ut att vara den där Tim ju...han verkar inte gå i kunskapsskolan
Citera
Medlem
Mercais avatar
T.V = Tim Vr*g*rd?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag antar att det är fallet i Malmö du syftar på, sluten ungdomsvård dömdes de till bägge två, inte fängelse.

Det har du helt rätt i. Skrev fel.
Citera
2009-06-07, 17:44
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väl rimligen ett initiativ som de anhöriga, inte du, bör ta?

Det kan ju vara så att föräldrarna faktiskt vill att hennes profil ska vara kvar, åtminstone tills vidare. Ge hennes vänner möjligheter att lämna kondoleanser, spara ned bilderna på henne och så vidare. Kanske hennes föräldrar också kan använda profilen för att nå hennes vänner.

Det är faktiskt så att många uppskattar facebooksidorna och kondoleanserna där.
Citera
2009-06-07, 17:45
Medlem
HolySimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Femtonåringen som mördade John Hron dömdes ju till fem års fängelse, så tre år här är ju inte helt orimligt.
Troian har mer koll än de flesta och är dessutom trevlig. Finns ingen anledning att förolämpa honom.

Jag förolämpar honom inte. Däremot säger jag emot när jag tycker han har fel.
Och vad det gäller Hron, så var det ett hatbrott, vilket är högre straffskala på. Det som hände i Stureby var en fyllegrej.
Citera
2009-06-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Íroni, ironi min vän.

Tanken slog mig att du var ironisk. Fast det har varit så många andra här som har varit så säkra på att det var invandrare att du kunde ha menat allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in