2009-06-08, 00:16
Medlem
Snöblinds avatar
Antar att personen som hittade henne har skuldkänslor över att h*n inte ringde ambulans direkt och känner att det var hans/hennes fel att hon hann dö? Det står nånstans tidigare i tråden att det först tillkallades vuxna, som i sin tur ringde ambulans.

Ps. Fan vad skönt det är att den här tråden lyckats undvika att ramla i I&I-fällan. Ser ni inte vad mycket trevligare (även om trevligt är fel ord när det gäller ett sånt här brott..) det är att diskutera utan att hälften av inläggen ska vara personangrepp från SD/V?
Citera
2009-06-08, 00:16
Medlem
Frank_the_LLaMas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encap
http://lorena.devote.se Therese Rojos vän.

Inlägg skrivet den 7/6, kl. 20:16
jag sörjer med er mina kära vänner. det här går inte att förstå. ja kan själv inte fatta det , det går bara inte. att av er 40 st så känner jag 20 st. ja hatar att folk skriver så himla mycket shit på deras bloggar om therese utan att ens veta vad som har hänt. hela min gamla klass gick över till kunskapsskolan enskede, där även therese gick. hon hade köpt klänning till balen på tisdag, hon skulle äntligen gå ut nian. så varför inte fira det? att en liten fest i skogen kan gå så fel.. att en av hennes vänner kunde döda henne.. lilla hjärtat vila i frid , Therese Johansson Rojo, guds finaste ängel.

Senaste inlägget. Rubrik: ni borde skämmas ni två., skrivet den 7/6, kl. 20:56 - Saxat det som står längst ner.
"(nämner inga namn eller kön) ja vet att du hittade henne. men inget är ditt fel, ja lovar. du vet ingenting om det och det är därför polisen inte tog dig. jag är så glad att du inte drack. om du inte hade hittat henne, vem vet vad som skulle hända? ta inte skulden på dig, snälla...
och älsklingar, ja vet att det här är svårt för er. det är svårt för mig också. men det kommer bli bra snart. det vill jag iaf lova..."

Undra vem personen är som hittade henne...

det var Gordon som hittade henne, det är jag säker på .fått det från säkra källor ,
Citera
2009-06-08, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flaskneger
åh nej jag som precis hade tänkt gå och lägga mig.

Haha. Visst är det spännande att vara detektiv på Internet . Hela denna tråden skulle kunna bli en bra Deckarbok.

Eller, alla brotts-trådar där det saknas namn, avslutas alltid med att man vet så mycket så att man kan skriva en bok om offret. Härligt att det finns så många små detektiver här på FB
Citera
2009-06-08, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank_the_LLaMa
det var Gordon som hittade henne, det är jag säker på .fått det från säkra källor ,

Ojsan. Det var det visst ja. Sorry
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireflyproject
''Tove stod och tryckte i bakrunden, hon ville inte ha blod på sina leggings''
-Fireflyproject

oj, det låter som en klockren text till en Jan Stenmark strip
Citera
Medlem
humor-mes avatar
Citat:

Den där Gordon lär ju inte må så bra idag, stackarn
Citera
2009-06-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Flud
De behöver inte ha planerat det för att dömas för mord.

Nej men nu diskuterar vi inte generellt utan ett specifikt fall. Dråp döms oftast, om inte alltid för att mordet var oplanerat eller på gärningsmannens sinnesbild. Det jag menade var att Tove och Tims brott med stor sannolikhet fyller dessa kriterier.
Citera
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Intressant om det stämmer?

Ni får ursäkta mig om jag har missat en grej. Har hon blivit knuffad från ett stup?
Citera
Medlem
flasknegers avatar
Citat:
Haha. Visst är det spännande att vara detektiv på Internet . Hela denna tråden skulle kunna bli en bra Deckarbok.

Eller, alla brotts-trådar där det saknas namn, avslutas alltid med att man vet så mycket så att man kan skriva en bok om offret. Härligt att det finns så många små detektiver här på FB

Det är som jag brukar säga. Man lär sig mer om man surfar runt på flashback en dag än vad man lär sig under 15år i skolan.
Citera
2009-06-08, 00:22
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
http://lorena.devote.se Therese Rojos vän.

Inlägg skrivet den 7/6, kl. 20:16
jag sörjer med er mina kära vänner. det här går inte att förstå. ja kan själv inte fatta det , det går bara inte. att av er 40 st så känner jag 20 st. ja hatar att folk skriver så himla mycket shit på deras bloggar om therese utan att ens veta vad som har hänt. hela min gamla klass gick över till kunskapsskolan enskede, där även therese gick. hon hade köpt klänning till balen på tisdag, hon skulle äntligen gå ut nian. så varför inte fira det? att en liten fest i skogen kan gå så fel.. att en av hennes vänner kunde döda henne.. lilla hjärtat vila i frid , Therese Johansson Rojo, guds finaste ängel.

Senaste inlägget. Rubrik: ni borde skämmas ni två., skrivet den 7/6, kl. 20:56 - Saxat det som står längst ner.
"(nämner inga namn eller kön) ja vet att du hittade henne. men inget är ditt fel, ja lovar. du vet ingenting om det och det är därför polisen inte tog dig. jag är så glad att du inte drack. om du inte hade hittat henne, vem vet vad som skulle hända? ta inte skulden på dig, snälla...
och älsklingar, ja vet att det här är svårt för er. det är svårt för mig också. men det kommer bli bra snart. det vill jag iaf lova..."

Undra vem personen är som hittade henne...
Det gör mig så jävla förbannad att sådant här alltid leder till att snorungarna söker sympatier, i stället för att själva vara dem som ger det. Äckliga små kräk. På begravningen kommer alla som kände henne gråta, oavsett om de hatade eller älskade henne. Helt sanslöst.
Citera
2009-06-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Intressant om det stämmer?

Ni får ursäkta mig om jag har missat en grej. Har hon blivit knuffad från ett stup?

Enligt uppgift i tråden så är det en utav de saker som skall ha skett ja.
Citera
2009-06-08, 00:23
Medlem
rsts1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Den där Gordon lär ju inte må så bra idag, stackarn

har du rätt i
först får han sin flickvän påspänd av tim, sedan ihjälslagen av samma kille
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera