2009-06-08, 23:52
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Säkert redan skrivet.
som jag förstått:

Tove och Tim var tillsammans. Tim hade sex med Therese, och Therese avslöjade det. Hon var väldigt full den kvällen och ska ha uppträtt väldigt irriterande. Dom två ska ha gått iväg, och efter det ska han ha strypt henne och kastat ner henne för ett berg.

Ett berg!? Kan inte ha varit mycket kvar av henne då. Av någon lustig anledning börjar jag tänka på king kong.
Citera
2009-06-08, 23:53
Medlem
flasknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinistermorgon
Det är kanske någon giltig lantmätardefinition som anger Stureby, eftersom alla media skriver just det namnet.

Själv skulle jag nog kalla området för Sockenplan efter närbelägna T-banestationen. Även T-banestationen Svedmyra ligger i princip lika nära åt andra hållet sett. Först därefter i sydlig riktning kommer själva T-banestationen Stureby, även om stadsdelen Stureby i sig verkar omsluta närområdet ganska osymmetriskt.

Medierna går ju förmodligen efter polisens uttalanden.
Citera
2009-06-08, 23:54
Medlem
flasknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Ett berg!? Kan inte ha varit mycket kvar av henne då. Av någon lustig anledning börjar jag tänka på king kong.

Alltså det är inget berg. Det är en "kulle" som dock är ganska brant och "bucklig"
Citera
2009-06-08, 23:56
Medlem
BornAsGrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskneger
det du säger är faktiskt inte alls dumt. Ska bli väldigt intressant och se hur detta utvecklar sig iaf!

Tv4 uppgav att det fanns strypmärken på offret vilket gör mig kluven. Tjejer brukar väl inte försöka strypa varandra för jag har en känsla av att det krävs en del kraft för det. Det kan ju inte vara dödsorsaken heller för hon hade väl svaga livstecken när ambulans larmades?

Nu vet jag inte ännu vilken "baby firma" Tim pojken tillhörde, men kan trösta er med att oavsett vilken så brukar de vara bra på självutrensning i leden...
Citera
2009-06-08, 23:56
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskneger
Alltså det är inget berg. Det är en "kulle" som dock är ganska brant och "bucklig"
Nja. Det är mest lera i alla backarna där, på sidan finns lite sten/berg/hårda ytor och träd. Finns dock en ganska stor träplanka/påle mitt i en stora backen, och jävligt mycket växtlighet och brännässlor.
Citera
2009-06-08, 23:57
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNamn
Wannabehuligan då? Cäshualstil och får rött kort i nästintill varje match så han blir avsatt som ledare, jaja döm själva.

Det säger ju ingenting.
Det faktum att han har dåligt temperament på fotbollsplan behöver inte betyda att han har det annars..

Citat:
Ursprungligen postat av collectme
Tror att det är dags att sluta här. Får be någon administratör stänga ner tråden. Det har gått alldeles för långt.

Tove, är det du?

Nej då, skämt åsido. Varför?
Citera
2009-06-08, 23:59
Medlem
wonderlands avatar
Jag måste ha missat grejen med Tove. Jag fattar inte vad som är så upprörande med henne. Hon verkar vara en vanlig fjortis som har hett temperament? Detta gör henne till större chans att vara mördare? Hon verkar rätt normal för att vara en 16årig dryg tjej. Vad har jag missat?
Citera
2009-06-09, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jag måste ha missat grejen med Tove. Jag fattar inte vad som är så upprörande med henne. Hon verkar vara en vanlig fjortis som har hett temperament? Detta gör henne till större chans att vara mördare? Hon verkar rätt normal för att vara en 16årig dryg tjej. Vad har jag missat?
Att killar oftast har en reflex som säger, "slå aldrig tjejer", samtidigt som han inte gjorde nåt tillbaka när hon gav sig på Tim. Alkohol och attityden som utvecklats i samhället där tjejer ska stå upp för sig själva lika mkt som killarna iom jämställdheten skulle då kunna va en bidragande orsak (tycker mig läst en del om att våldet har ökat bland kvinnor den senaste tiden, sån info kan säkert också spä på det hela, vilket gör att tjejerna känner att de måste agera, men förstår inte konsekvenserna av våldet eftersom de aldrig slåtts förut). Spekulationer...
Senast redigerad av RandomNamn 2009-06-09 kl. 00:05.
Citera
2009-06-09, 00:01
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Tror att det är dags att sluta här. Får be någon administratör stänga ner tråden. Det har gått alldeles för långt.

Berätta allt du vet...nej men mer seriöst om du har nära personliga kopplingar till offer/anhållna borde du kanske inte läsa tråden, den kommer inte stängas ner.
Citera
2009-06-09, 00:06
Bannlyst
Citat:

vad är det här för snömos?

Är det Pappa Lind som talar?
Citera
2009-06-09, 00:09
Medlem
Guardian Angels avatar
Att 15/16-åringar dödar jämnåriga är ytterst ovanligt. Nu är de här två ungdomarna fortfarande bara skäligen misstänkta (lägre graden). Om polisens misstankar stärks lär de bli häktade i morgon eller onsdag. Blir misstankarna svagare släpps de. Statistiskt sett kan det vara pojkvännen G. Vi får se vad som händer de närmaste dagarna.

Det som faktiskt talar "för" att misstankarna stärkts är att pojken idag bytt advokat till Claes Borgström. Vet dock inte anledningen till bytet.
Citera
2009-06-09, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Att 15/16-åringar dödar jämnåriga är ytterst ovanligt. Nu är de här två ungdomarna fortfarande bara skäligen misstänkta (lägre graden). Om polisens misstankar stärks lär de bli häktade i morgon eller onsdag. Blir misstankarna svagare släpps de. Statistiskt sett kan det vara pojkvännen G. Vi får se vad som händer de närmaste dagarna.

Det som faktiskt talar "för" att misstankarna stärkts är att pojken idag bytt advokat till Claes Borgström. Vet dock inte anledningen till bytet.

Pojkvännen G?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in