Citat:
Ursprungligen postat av
trewq
Var p Stockholms l- och whiskymssa frra ret och tjuvlyssnade lite p en diskussion om just Fosters som ngra av de mer kunniga lexperterna i Nordeuropa hade. Hursomhelst sa dom att Fosters hade tvingats sluta med sin frsljning inom EU efter ett beslut p hgsta niv eftersom en viktig ingrediens i let tydligen r fostervatten (drav namnet

, i hemlandet heter den ju Fetus, foster p australiensiska). let utvecklades p 1920-talet och riktade sig srskilt till (gravida) kvinnor. Enligt mig s gr inte fostervattnet ngot bra med smaken, snarast tvrtom.
Det dr var frbanne mig det DUMMASTE jag lst sen jag konfirmerades! r du p allvar S inkapabel att dra egna slutsatser att du p allvar trodde p det dr och skrev det hr?? Jag ber fr mnsklighetens framtid... Kllkritik, fr f-n!!
Var i h---e skulle Fosters f tag i sdana kvantiteter "fostervatten" att kunna brygga l p global skala? Hela Australiens gravida kvinnor samtidigt skulle inte rcka till fr att tcka Smygehuks behov. Naturligtvis har du fljt med din gravida kvinna till MVC. Nr lmnade hon fostervatten? Vilket landsting tillhr hon? Tnk lite, fr bvelen.
Skulle verkligen Fosters dpa sin produkt till Fetus - foster?? P allvar, VEM tror du skulle kpa en l som heter foster? Som information kan lggas att i Australien talas engelska, australiensiska vet jag ej var det talas.
EU bygger p fri marknad och kan inte hindra ngon vara att sljas om kraven uppfylls. EU-parlamentet kan INTE frelgga ngon vara med stopp om det inte freligger hinder. Fosters r en l, inget annat, och sljs fritt inom unionen.
Som om Systembolaget skulle blanda krkmedel i flaskorna. Nr skulle jag gra det? P morgonrasten? Eller efter arbetspassen, utan ln? Kllkritik, fr bvelen...!