2012-02-08, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det konstaterades redan sommaren 2010, Fosters plockades bort frn Systembolagets ordinarie sortiment. Jag har inte sett en Fosters p hur lnge som helst nu.. Ganska mrkligt, beror det p att den slde s pass dligt? Varumrket r ju nd ganska starkt, den borde slja i samma kaliber som Kronenbourg 1664 och som italienska Nastro Azzuro..?

Nr drack ni en Fosters senast?

Drack en Fosters senast fr drygt 3 r sen, en liten tid innan systemet plocka bort den frn sortimentet, har mailat dom och klagat, men hjlpte ingenting...
Citera
2012-02-08, 20:53
Medlem
Citat:
Det konstaterades redan sommaren 2010, Fosters plockades bort frn Systembolagets ordinarie sortiment. Jag har inte sett en Fosters p hur lnge som helst nu.. Ganska mrkligt, beror det p att den slde s pass dligt? Varumrket r ju nd ganska starkt, den borde slja i samma kaliber som Kronenbourg 1664 och som italienska Nastro Azzuro..?

Nr drack ni en Fosters senast?

Senast jag drack en Fosters var nog i somras frra ret. Lrde mig uppskatta den i England, och upptckte att jag hade ngra kvar i barskpet frn senaste besket. Perfekt sommarl .
Citera
2012-02-09, 15:19
Medlem
Lightnights avatar
Kpte Fosters i Tyskland en gng. Tyckte att det var vldigt smaklst.
Citera
2012-02-10, 16:31
Medlem
Jag drack de senast i skottland tycker det r en helt okej l iallfall frn fat har inte smakat frn flaska
Citera
2012-02-10, 21:30
Medlem
Markmags avatar
Druckit en del Fosters i England och det r ganska gott. Ingen toppklass men oftast rtt billigt.
Citera
2012-02-12, 06:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Druckit en del Fosters i England och det r ganska gott. Ingen toppklass men oftast rtt billigt.

Upplever Fosters som en av de fem strsta i England, iaf i London. Men den duger inte fr Systembolaget... De r fr jvla dligt, ven om Foster nu inte r den godaste len s vill jag ha tillgng till den hr hemma i Sverige
Citera
2012-02-12, 17:12
Medlem
Citat:
Upplever Fosters som en av de fem strsta i England, iaf i London. Men den duger inte fr Systembolaget... De r fr jvla dligt, ven om Foster nu inte r den godaste len s vill jag ha tillgng till den hr hemma i Sverige
Sjlv s missade jag chansen att testa den nr den fanns p systemet vilket jag ngrar idag. Nr det handlar om nya slpp av internationella ljusa lagerl s r det nog mest slumpen som avgr om dom blir en hit rent frsljningsmssigt, utan hjlp frn reklamkampanjer och extrapriser s blir dom beroende av att folk hajjar till nr dom ser flaskan p hyllan och gr ett impulskp.

Det finns helt enkelt en vldig mngd av dessa ljusa lagerl att vlja bland, s ven om man som jag gillar att kpa olika l nr man r p systemet s r det mnga l som gr en sprlst frbi, trots att dom skert r goda och trevliga p alla de vis. Om man ser till frsljningssiffrorna s domineras ju frsljningen helt av dom 50 listade varumrkena, vilka i sin tur till stor del utgrs av svenska lagerl, alla dom vriga lsorterna str fr en vldigt liten del av den totala frsljningen och d riskerar vissa av dom att bli avlistade pga dlig frsljning.

l ssom Miller Genuine Draft, Corona Extra, Staropramen och Heineken har en rtt stabil frsljningsbas, men dom vriga fr nog kmpa fr sin hyllplats. Dessa l har ju dessutom promotats som krogl av deras distributrer, dr dom erbjuds som flaskl vid sidan av den billigare svenska lagerlen p fat vilket skert hjlper till fr att driva frsljningen p systembolaget. Om man r van vid att betala 40-50 spnn fr en flaska Corona Extra ute p krogen s tycker man kanske att det knns rimligt att betala 16 spnn fr en flaska p systemet, det upplevs kanske rentav som ett kap .
Senast redigerad av Fenderman 2012-02-12 kl. 17:25.
Citera
2012-02-12, 18:12
Medlem
saggesalivs avatar
Jvligt synd att Systembolaget tagit bort den frn ordinarie sortiment, gillade faktiskt fosters.
Drack vl senast en strax innan Systembolaget tog bort den.
Men ska ner till London i vr, blir vl att dricka ett par stycken d
Citera
2012-04-19, 11:37
Medlem
Vilken l r mest lik?
Citera
2012-04-19, 19:38
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Vilken l r mest lik?
Crocodile r vl ett frsk till klon tror jag.
Citera
2012-04-22, 21:03
Medlem
Tack ska testa
Citera
2013-03-21, 12:18
Bannlyst
Varfr tar bolaget inte in Fosters?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto