Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Upplever Fosters som en av de fem strsta i England, iaf i London. Men den duger inte fr Systembolaget... De r fr jvla dligt, ven om Foster nu inte r den godaste len s vill jag ha tillgng till den hr hemma i Sverige
Sjlv s missade jag chansen att testa den nr den fanns p systemet vilket jag ngrar idag. Nr det handlar om nya slpp av internationella ljusa lagerl s r det nog mest slumpen som avgr om dom blir en hit rent frsljningsmssigt, utan hjlp frn reklamkampanjer och extrapriser s blir dom beroende av att folk hajjar till nr dom ser flaskan p hyllan och gr ett impulskp.
Det finns helt enkelt en vldig mngd av dessa ljusa lagerl att vlja bland, s ven om man som jag gillar att kpa olika l nr man r p systemet s r det mnga l som gr en sprlst frbi, trots att dom skert r goda och trevliga p alla de vis. Om man ser till frsljningssiffrorna s domineras ju frsljningen helt av dom 50 listade varumrkena, vilka i sin tur till stor del utgrs av svenska lagerl, alla dom vriga lsorterna str fr en vldigt liten del av den totala frsljningen och d riskerar vissa av dom att bli avlistade pga dlig frsljning.
l ssom Miller Genuine Draft, Corona Extra, Staropramen och Heineken har en rtt stabil frsljningsbas, men dom vriga fr nog kmpa fr sin hyllplats. Dessa l har ju dessutom promotats som krogl av deras distributrer, dr dom erbjuds som flaskl vid sidan av den billigare svenska lagerlen p fat vilket skert hjlper till fr att driva frsljningen p systembolaget. Om man r van vid att betala 40-50 spnn fr en flaska Corona Extra ute p krogen s tycker man kanske att det knns rimligt att betala 16 spnn fr en flaska p systemet, det upplevs kanske rentav som ett kap

.