Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-03, 16:54
Medlem
Bakfyllebajss avatar
Sällar mig till skaran som instämmer i vad som sägs angående kaffe och kalaspuffar, just kalaspuffarna är ett ytterst intressant fenomen!

Särskilt då det innehåller nästan bara socker, som kroppen dessutom tar upp med lätthet.. bildas det någon form av slaggprodukter vid förbränning av icke komplexa kolhydrater som luktar?

Äh..
Citera
2007-04-08, 03:24
Medlem
Dadans avatar
Här kommer svaret

Har inte ätit kalaspuffar på över 10 år men lukten har följt mig genom livet.
Jag har gjort egna antagande, varje gång det luktat kalaspuffar har jag ätit nåt med mycket socker. Speciellt på morgonen om man är tom i magen och druckit cola hela natten för att man är bakis, då brukar lukten komma när man pissar sen

Tänk på det nästa gång det luktar, om du ni ätit nåt med mycket socker. PM om ni kommer fram till samma sak, skulle vara kul å veta.
Citera
2008-04-13, 14:08
Medlem
Fy fan, snackat med många polare om detta, ingen håller med mig, blev lite oroligt ett tag :/

Har märkt att det blir ungefär samma effekt av kinapuffar, testa pressa en 210-grams kinapuffspåse så känner ni lukten av kalaspuffar igen.

Min teori där är iaf att kinapuffar är chokladtäckta kalaspuffar.
Citera
2008-04-13, 14:40
Medlem
I_O_Us avatar
Haha jag har alltid gått och undrat över det där.
Citera
2008-04-13, 16:44
Medlem
foshoos avatar
Jag undrar om det inte snarare är kalaspuffarna som luktar kiss

Känner igen detta. Kiss har luktat kalaspuffar även utan att jag ätit kalaspuffar nånsin. Så, jaa. Vem vet.
Citera
2008-04-13, 16:45
Bannlyst
Prova att dricka pisset och se vad det smakar. Ät även upp ditt bajs och kolla vad det smakar. Resultat?
Citera
2008-04-13, 18:58
Medlem
mirrebosnas avatar
Är det ingen som sitter på svaret till detta mysterium?
Citera
2008-04-13, 20:53
Medlem
Det är honungen som är så stark att den luktsätter din urin, angående kalaspuffarna.
Citera
2008-04-14, 16:49
Bannlyst
TS måste smaka på pisset för att komma fram till ett resultat, att det luktar kalaspuffar duger inte kan bero på att han har munnen för nära näsan. Sen måste han smaka på ditt bajs också för att se om det också smakar kalaspuffar. Sen kan han avlägga en rapport här.
Citera
2008-04-14, 21:18
Medlem
Jag trodde seriöst att jag och min syster var dom ända, som tyckte att det kan lukta kalaspuffar när man kissar.

Tack TS

/dreadplay
Citera
2008-04-14, 21:53
Medlem
Harrison_Fords avatar
mitt piss brukar också lukta det efter jag har ätit kalaspuffar
Citera
2008-04-14, 22:06
Bannlyst
Halleluja jag har hittat svaret

Kalas Puffar
Kalas Puffar består av puffade och rostade vetekorn som är glacerade med en blandning av socker, frystorkat piss, glykossirap och honung. Fettinnehållet är lågt och en normal portion (35 g) innehåller tre teskedar socker och honung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in