Hej!
Jag håller på att skapa en hemsida som ska innehålla massor av information.
Har ni några tips på vilka tekniker jag ska använda mig av för att göra en sida där jag enkelt ska kunna plocka fram lagrad information (i form av t ex artiklar) inbakat i hemsidan? Det måste vara en teknik jag kan hantera. Jag läser gärna lite i mina böcker(är inne på någon funktion i c#) och får ett enkelt system att hantera ny information på, än något fööör enkelt som bara tar tid att underhålla. Jag tror jag helst vill hålla mig undan SQL om det går.
Något simpelt, men användbart. Det behöver bara vara jag som ska kunna redigera informationen.
Och... Med enkelt menar jag att jag vill kunna lägga till information på hemsidan utan att det tar en evighet. Kanske kommer källan från en wordfil? Eller kanske kommer den ifrån en annan hemsida?
Tänk er ett ställe där jag samlar all information om T EX alla volvobilar som finns. Kanske finns det mer än en artikel om volvo 740? Ja, då vill jag få in det i hemsidan. Man ska kunna välja vilken av artiklarna man vill läsa.
Så vad säger ni...? Jag kanske har uttryckt mig helt åt pipan, men fråga gärna, så svarar jag.
Tack på förhand!