2009-06-06, 01:50
Medlem
noremlacs avatar
Vill inte påstå att jag är väl inlärd eller något sådant, men.. Försöker ladda ner en torrent, men vartifan lägger den sig? Finns det inte någon form av Utforskaren, eller iaf Total Commander, så man kan hålla reda på saker och ting..
Citera
2009-06-06, 01:59
Medlem
Om det är utforskaren i windows du syftar på så är det ett program som heter Nautilus i ubuntu från början. Det finns en uppsjö av filhanterare dock.
Citera
2009-06-06, 02:06
Medlem
noremlacs avatar
Och hur fan får jag tag i den? (Är lite Windows-skadad, tyvärr...)
Citera
2009-06-06, 02:12
Medlem
noremlacs avatar
Hur kommer jag åt min musik på extern disk??? Eller filmer med för den delen. Vill inte kasta skit på OS innan jag åtminstone ungefär förstår hur det fungerar...
Citera
2009-06-06, 02:34
Medlem
1. Du kommer åt nautilus genom att trycka på Platser i topp-panelen och sen välj en mapp t.ex. "Hemmapp".

2. Externa diskar finns också under platser, titta runt lite, borde inte vara svårt
Citera
2009-06-06, 05:13
Medlem
noremlacs avatar
Works like a charm, iaf nu... Bara jag som är ovan vid gränssnittet antar jag.
Är man matad med XP/Vista så ställer det till det lite i hjärnbarken...
Och tack som fan Knirgh för visat intresse-
Senast redigerad av noremlac 2009-06-06 kl. 05:15. Anledning: Tillägg
Citera
2009-06-06, 05:16
Medlem
noremlacs avatar
Bara en "skaplig" version av utforskaren (helst Total Commander), så är det lugna gatan ett tag framöver.
Citera
2009-06-06, 11:21
Medlem
Howlin Albins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Bara en "skaplig" version av utforskaren (helst Total Commander), så är det lugna gatan ett tag framöver.

Är du inte nöjd med Nautilus (den är ju rääätt så slö) så kan du prova tillexempel PCmanFM, startar på mindre än en sekund och allt flyter på fint.
Dessutom har den "öppna detta ställe som terminal" samt "öppna denna katalog som root" Vilket ju kan vara ganska smidigt ibland, men det kanske du har mer glädje av sen när du kommit in i linuxvärlden ordentligt
(Vet faktiskt inte, kanske kan man göra det i Nautilus också, längesen jag använde mig av den filhanteraren.)

Lycka till!
Citera
2009-06-06, 13:12
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac

Du har ju Midnight Commander (mc) som är terminalbaserat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Midnight_Commander
Mycket bra program.

Gillar du inte terminalen finns det GNOME Commander:
http://en.wikipedia.org/wiki/GNOME_Commander
Har jag inte testat dock.
Citera
2009-06-07, 16:30
Medlem
Nautilus är väl "störst" Vet att det har galet mycket funktioner som jag inte känner till. Om du bara vill ha ett snabbt system så rekommenderar jag thumar. Det är standaden i Xubuntu.

sudo apt-get install thumar

lycka till
Citera
2009-06-07, 17:17
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quift
Om du bara vill ha ett snabbt system så rekommenderar jag thumar.
sudo apt-get install thumar

Tror du menart Thunar som är lite mer lättvikt än Nautilus men har ungefär samma funktioner, saknar några saker men det är ingenting man märker av direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in