• 1
  • 2
2009-06-05, 23:40
Medlem
flxblts avatar
(Vet inte riktigt var jag skulle placera tråden. Ursäkta mina n00bfasoner,)

Jag var på Menorca (Spanien) för ett par år sen och hittade där de godaste chipsen jag någonsin ätit. Jag tror att chipsen var gjorda med olivolja.
På chipspåsen var det en bild på en nöjd äldre man som såg stolt ut och höll upp ett stort, gyllene chips. Jag tror att det var en ugn eller så i bakgrunden.

Någon som vet vad denna chipssort heter?
Citera
2009-06-05, 23:48
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flxblt
(Vet inte riktigt var jag skulle placera tråden. Ursäkta mina n00bfasoner,)

Jag var på Menorca (Spanien) för ett par år sen och hittade där de godaste chipsen jag någonsin ätit. Jag tror att chipsen var gjorda med olivolja.
På chipspåsen var det en bild på en nöjd äldre man som såg stolt ut och höll upp ett stort, gyllene chips. Jag tror att det var en ugn eller så i bakgrunden.

Någon som vet vad denna chipssort heter?

Lays :)

Hade själv (efter en flaska starkt) hysteriskt kul åt den förnöjde äldre herren som ack så självgott fluktade på sitt nyproducerade chips. Det togs till och med semesterbilder där jag imiterade nämnda herre.

[EDIT] Här har du till och med en bit av semesterbilden, nog menade du just den herren? http://img190.imageshack.us/img190/6526/laysh.jpg
Senast redigerad av Späk 2009-06-05 kl. 23:52.
Citera
2009-06-06, 00:13
Medlem
flxblts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Lays

Hade själv (efter en flaska starkt) hysteriskt kul åt den förnöjde äldre herren som ack så självgott fluktade på sitt nyproducerade chips. Det togs till och med semesterbilder där jag imiterade nämnda herre.

[EDIT] Här har du till och med en bit av semesterbilden, nog menade du just den herren? http://img190.imageshack.us/img190/6526/laysh.jpg

Tack!!! Så det var Lays alltså. Nu återstår bara att hitta chipsen. Att det är lay's borde ändå räcka rätt långt. Tack igen!
Citera
2009-06-06, 00:19
Medlem
Späks avatar
Citat:
Tack!!! Så det var Lays alltså. Nu återstår bara att hitta chipsen. Att det är lay's borde ändå räcka rätt långt. Tack igen!

På vilket annat forum än Flashback kan man posta en så pass obskyr frågeställning som din, en fredagsnatt och dessutom få svar av någon jävel åtta minuter senare som dessutom kan posta en bild?

Inte fan trodde du det när du postade?

Ett tips i din sökning kan vara det som tycks se ut som "mediterranean" i överkant på påsen. kanske är det en del av Lays-sortimentet? Det rimmar iaf bra med din föreställning ang. olivoljan.

Citat:
Ursprungligen postat av en.wikipedia.org
Outside North America, Lay's in Greece and Cyprus are made and packed by Tasty Foods and Corina Snacks LTD, with Mediterranean flavours which include Feta cheese flavour, Tzatziki flavour, Olive and Tomato, Oregano, Sea Salt & Black Pepper and various more. There are hundreds of sub-variations of the Mediterranean line and the company performs constant experimentations to create new flavours and adjust them to each country's liking. In some countries such as Argentina variations of the Mediterranean tastes exist include Olive Oil and Parmesan Cheese, Olive Oil and Tomato, Olive Oil and Basil, Greek Tzatziki Cheese with onions, Lasagna, Beef Carpaccio with Parmeggiano and Smoked Manchego Cheese.
Senast redigerad av Späk 2009-06-06 kl. 00:21.
Citera
2009-06-06, 00:20
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
FB är underbart ibland. 8 minuter innan ett svar med bild(!).

Undrar hur man skulle löst detta dilemma innan internet fanns.
Citera
2009-06-06, 00:23
Medlem
flxblts avatar
Citat:
Inte fan trodde du det när du postade?

Nej, verkligen inte. Helt sjukt

Googling på lays mediterranean gav inte mycket. Är inne på Lays hemsida nu och letar.
Citera
2009-06-06, 00:28
Medlem
Späks avatar
Citat:
Nej, verkligen inte. Helt sjukt :D

Googling på lays mediterranean gav inte mycket. Är inne på Lays hemsida nu och letar.

Notera utdraget från Wikipedia, det avhandlar att Lays experimenterar en del med smaksättning. I en elak och ond värld, kan det vara så illa att just dina drömchips var en säsongsvara, en tillfällig produkt.

Men då de tycks ha ett "mediterranean"-sortiment så känns olivolja ganska självklar som smaksättare. Kanske kan du finna likvärdiga chips?

I övrigt måste jag instämma i Wie bitte?'s inlägg. :)
Citera
2009-06-06, 00:41
Medlem
flxblts avatar
Citat:
Men då de tycks ha ett "mediterranean"-sortiment så känns olivolja ganska självklar som smaksättare. Kanske kan du finna likvärdiga chips?

Jo, får leta upp mediterranean-sortimentet Sen vet jag ju sedan tidigare att lay's gör goda chips ändå.
Citera
2009-06-06, 00:55
Bannlyst
Lol, . Det finns en med ketchup smak fan vad god den är!! finns i ÖB ibland
Senast redigerad av Atakann12 2009-06-06 kl. 00:59.
Citera
2009-06-06, 02:46
Medlem
midnighttrains avatar
lay's finns väl lite här och var. typ världens största chipsmärke eller nått. Subway har dom blandannat.
Citera
2009-06-06, 03:31
Medlem
flxblts avatar
Lays finns lite överallt ja. Däremot vet jag inte var jag hittar chipspåsen med den nöjda mannen :E
Citera
2009-06-06, 05:46
Medlem
Citygross säljer massa Lays smaker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem