2009-06-05, 20:06
Medlem
Cooto3ss avatar
God dagens. Har nu spelat Assassin's creed lite då och då sedan det kom ut, jag har alltid kunnat spela det utan några problem alls, men nu, när man låser sig på någon (alltså, trycker F så att man fokuserar på den personen) så fastnar skärmen i ungefär 10 sekunder. Såfort någonting händer, att jag blir upptäckt osv så kommer detta, även varje gång jag slår någon med svärdet. Det har aldrig funnits innan utan har kommit nu dom senaste två dagarna. Jag spelar på högsta grafiken och det har jag alltid gjort utan något som helst lagg. Vad kan det vara?

Specs:

8gb RAM
Nvidia GeForce 9800 GTX
Intel core quad Q6600
Windows Vista Home Premium x64

behövs det någon mer information så säg till. Sitter även bakom AVG brandväggen och har den absolut senaste versionen.
Citera
2009-06-05, 20:11
Medlem
jansson_s avatar
Låter som du behöver ominstallera windows=)

Edit: som han nedanför sa, kan även bli överhettat så rengör fläkten/ luftgångarna i grafikkortet och testa
Citera
2009-06-05, 20:11
Medlem
hultass avatar
Låter som att ditt grafikkort blir överhettat. Testa att höja varvtalet på fläkten eller att dra ner på inställningarna.
Citera
2009-06-05, 20:17
Medlem
Cooto3ss avatar
OK. Jag formaterade faktiskt datorn för ungefär en vecka sedan och rengjorde den, då den inte gick och starta pga nå' system files error. Kan det vara virus? Jag gjorde en rootkit scan med AVG och den hittade något. Får en "access Denied" när jag vill ta bort den. Bör jag gå in och ta bort den manuellt? Vågar jag? kan den ens ha något att göra med lagget?

Den heter Aijbt01z.SYS och ligger bland drivarna, alltså:

C:\Windows\System32\drivers
Citera
2009-06-05, 20:20
Medlem
Cooto3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Låter som att ditt grafikkort blir överhettat. Testa att höja varvtalet på fläkten eller att dra ner på inställningarna.

OK! Får se om man kommer ihåg hur detta gjordes då

Rajt. Den kör på någon "smart fan" som jag inte ville stänga av (var tvungen för att kunna justera hastigheten själv). Den justerar sig efter hur varmt allt är eller? Ser ingen anledning att stänga av den i sådana fall.
Senast redigerad av Cooto3s 2009-06-05 kl. 20:38.
Citera
2009-06-05, 21:35
Medlem
Cooto3ss avatar
Bumpar denna. Någon som vet? Att dra ner på inställningarna fixade inte lagget heller. All hjälp är välkommet.
Citera
2009-06-05, 21:49
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooto3s
OK! Får se om man kommer ihåg hur detta gjordes då

Rajt. Den kör på någon "smart fan" som jag inte ville stänga av (var tvungen för att kunna justera hastigheten själv). Den justerar sig efter hur varmt allt är eller? Ser ingen anledning att stänga av den i sådana fall.
Smart Fan funkar oftast men inte i ditt fall vilket du märker nu?

Ett bra tips är att kolla vad din fläkt har för standard procent och sen höja med 10% på det. Jag la t.e.x. till 10% på 30% och fick därmed 40%
Citera
2009-06-05, 22:15
Medlem
Cooto3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Smart Fan funkar oftast men inte i ditt fall vilket du märker nu?

Ett bra tips är att kolla vad din fläkt har för standard procent och sen höja med 10% på det. Jag la t.e.x. till 10% på 30% och fick därmed 40%

Ursäkta, jag är väldigt oerfaren vad det gäller datorer så jag pysslar helst inte i BIOS utan klarifikation att det inte förstör, därför frågade jag först om SmartFan.

Jag testade att ändra och öka med 10, fast det hjälpte inte. Bör jag höja ännu mer då? Jag hittar inget som specifierar just grafik korts fläkten, utan endast för min CPU. Tänkte att dem kanske menar båda då. Det stod dock inte i % utan celsius. Some sagt så är jag väldigt oerfaren, fast det fanns inget annat i BIOS gällande fläktarna, än detta.
Citera
2009-06-05, 22:18
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooto3s
Ursäkta, jag är väldigt oerfaren vad det gäller datorer så jag pysslar helst inte i BIOS utan klarifikation att det inte förstör, därför frågade jag först om SmartFan.

Jag testade att ändra och öka med 10, fast det hjälpte inte. Bör jag höja ännu mer då? Jag hittar inget som specifierar just grafik korts fläkten, utan endast för min CPU. Tänkte att dem kanske menar båda då. Det stod dock inte i % utan celsius. Some sagt så är jag väldigt oerfaren, fast det fanns inget annat i BIOS gällande fläktarna, än detta.

Om det är i grader borde du kanske minska. Eller så är jag korkad.
Citera
2009-06-05, 23:19
Medlem
Cooto3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmgHaxx
Om det är i grader borde du kanske minska. Eller så är jag korkad.

Du har antagligen rätt fast jag hittade inget annat så jag testade det. Hjälpte inte så det är antagligen fel. Har vart igenom alla BIOS inställningar nu men har inte hittat något annat om fläktarna än det :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in