2009-06-05, 17:38
Medlem
paggans avatar
Min son lyckades daska till tangentbordet och gra s att hela Windows-skrivbordet hamnat i ett liggande lge. Allt r liggande och krysset dr man stnger ner har d hamnat i hgst upp i vnstra hrnet om ni frstr.

Hur avhjlper jag detta?
Har frskt googla men vad fan sker man p "liggande skrivbord?". fr inte ngon trff i all fall.
Citera
2009-06-05, 17:42
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Min son lyckades daska till tangentbordet och gra s att hela Windows-skrivbordet hamnat i ett liggande lge. Allt r liggande och krysset dr man stnger ner har d hamnat i hgst upp i vnstra hrnet om ni frstr.

Hur avhjlper jag detta?
Har frskt googla men vad fan sker man p "liggande skrivbord?". fr inte ngon trff i all fall.

Mycket mrkligt att du inte fr nn trff p de utmrkta sktermer som beskriver din situation i detalj s exakt och precist. Dessutom p svenska som r ett av de mest talade sprken i vrlden.

Prova med ALT + nn av piltangenterna.
Citera
2009-06-05, 17:49
Medlem
paggans avatar
Ett mycket delikat problem m jag sga. Dock avhjlpte dina goda rd inte problemet. Str jag p skrivbordet och fljer dina instruktioner s hnder ingenting.
Vad kan han ha tryckt p? Fler rd?
Citera
2009-06-05, 17:50
Medlem
Bajskaffes avatar
Jag gissar att han kommit t ett snabbkomando fr bildskrmsinstllningarna. mnga grafikkort har std fr liggande/roteradskrm. g till bildskrmsintllningar (konrollpanelen) och leta upp kanppen avancerat (minns inte p vllken flik). leta upp rtt flik,

finns skert en snabb meny lngst ner till hger p windows-aktivitetsfltet ocks. Spontatnt gissar jag att du ska leta efter en liten rd "ATI" symbol (hgerklick).
Senast redigerad av Bajskaffe 2009-06-05 kl. 17:53.
Citera
2009-06-05, 17:56
Medlem
Bakelits avatar
Har du ngon ikon nere i hger hrn (dr hger hrn r vanligtvis allts :P ) dr ditt grafikkort str? Om du har det hgerklicka p den s br det finnas rotera skrivbordet dr.

edit; Oj var visst lite sen :P
Senast redigerad av Bakelit 2009-06-05 kl. 17:58.
Citera
2009-06-05, 17:57
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Jag gissar att han kommit t ett snabbkomando fr bildskrmsinstllningarna. mnga grafikkort har std fr liggande/roteradskrm. g till bildskrmsintllningar (konrollpanelen) och leta upp kanppen avancerat (minns inte p vllken flik). leta upp rtt flik,

finns skert en snabb meny lngst ner till hger p windows-aktivitetsfltet ocks. Spontatnt gissar jag att du ska leta efter en liten rd "ATI" symbol (hgerklick).

Tack!
Efter mngt och mycket letande och klickande s hittade jag till ngot som hette rotation. Nu ska jag bara hra med frugan om hon kan massera min nacke efter denna fads. Det tar p krafterna att posta med tiltande huvud.

Allt gott!
Citera
2009-06-05, 17:57
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Ett mycket delikat problem m jag sga. Dock avhjlpte dina goda rd inte problemet. Str jag p skrivbordet och fljer dina instruktioner s hnder ingenting.
Vad kan han ha tryckt p? Fler rd?

Prova med CTRL+ALT + nn av piltangenterna.

Verkar vara de knappkombinationer som skall fungera.

Edit: Ah, du hade redan lst problemet. Nvl.
Citera
2009-06-05, 18:05
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Prova med CTRL+ALT + nn av piltangenterna.

Verkar vara de knappkombinationer som skall fungera.

Edit: Ah, du hade redan lst problemet. Nvl.

nnu effektivare!
Flashbacks samlade kunskap r ovrdelig.
En synnerligen trevlig helg tillnskar jag er, kra kollegor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in