Nästa gång hon frågar om ni/du kan vara barnvakt eller komma över till deras hur för att göra henne en tjänst, så kan du ju lägga fram att "du, absolut kan jag ställa upp. det blir kul. men en sak, förlåt om jag låter dumsnål nu, men du har ingen lust att lägga till en liten peng till soppan? bilen drar rätt mycket och det börjar bli lite knapert för en liten student som mig *lägger till ett litet skratt*... är det lugnt?"
skulle förvåna mig om det kom fram allt annat än ett "ja, absolut" på den frågan.
Jag håller med dig om att om jag hade bett någon att vakta ett eventuellt barn eller liknande hade jag absolut slantat upp en tackpeng utan vidare snack - men alla är inte som oss, TS.
Kom att tänka på en annan sak. Har hon bil själv? Jobbar hon och pröjsar sin egen bensin, t.ex.? Vissa personer har en tendens att inte fatta att det är dyrt att åka bil och att en 6 mils t/r går på en 130-150 spänn.
Sen att hon även kommer jävligt billigt undan med 150 spänn till dig är ju en annan sak.
Om du trots allt inte vågar komma till skott får du väl ta och käka upp skafferiet för dom.