2009-06-05, 15:09
Bannlyst
Jag formatera om min data nu för ett tag sedan kanske 2 månader sen. Efter den formateringen så började jag få blue screen och så står det något som man inte hinner läsa. Datorn startas om. Detta har den senaste dagen blivit ännu värre. Det är när jag har igång spelet wow. Jag körde 3 wow samtidigt igår och då hinner jag spela 30min så blir det blu screen. Idag nu precis körde jag med bara ett wow uppe och det blev bluescreen igen. Kan det vara en drivrutin som saknas? Har windows vista ultimate
Senast redigerad av niklas62 2009-06-05 kl. 15:20.
Citera
2009-06-05, 15:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad står det under Eventloggen?
Citera
2009-06-05, 18:18
Medlem
cannaBes avatar
Du skriver inget om att du har öppnat datorn och ändrat något så jag utgår ifrån att du bara gjort en vanlig hederlig formatering. Då borde vi kunna utesluta hardwareproblem och gå rätt på den andra anledningen till bluescreens, alltså drivrutiner! Har du installerat de senaste drivisarna till allt? Då menar jag inte att du ska låta Windows Update fixa det utan att du själv tankar och installerar.

Grafikkort, ljudkort och nätverkskort är dom som vanligast ställer till problem men det skadar inte att installera drivisarna för moderkortet också.
Citera
2009-06-05, 18:26
Medlem
Caputskis avatar
En detalj många glömmer är att kolla på stopkoden, STOP_0x000000xx. Dom 2 sista siffrorna ger en mycket mer att gå på än att säga "ja får bsod hela tiden, varför?"
Citera
2009-06-05, 18:31
Medlem
Som cannaBe sa, ominstallera drivarna till nätverk, ljud och video korten.
Jag tror att det har med ditt grafikkort att göra, men utan mer information så går det ju inte säga på stört.

Gå in och stäng av så att den inte startar om automatiskt varje gång det kommre en blåskärm, du stänger av detta här:
Högerklicka på den här datorn-> Välj Egenskaper->Avancerat->Startup och återställning-> klicka av valet "Starta om automatiskt". Sen blir det för dig att vänta på BSODn och när den kommer fram skriver du ner STOP koden.

//Talth
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in