Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Nej precis, jag gillar inte Virtanen heller. Har aldrig haft någon som helst kontakt med honom så min åsikt är mer baserat på hans artiklar och uttalanden. I början tyckte jag Cissi verkade vara en kul tjej med skinn på näsan. Men hon verkar helt besatt av övergrepp. Alla män verkar vara svin och nu ska alla män, bransch efter bransch hängas ut. När hon hetsar en psykisk sjuk Hanna Bergwall tillsammans med Elaine Eksvärd att demonstrera på Thorhildsgymnasiet tillsammans med sina följare och en anonym lärare måste låsa in sig och få polisskydd för att kunna komma ut, då går det för långt. Då är inte hon någon frisk fläkt. Då är hon en manipulativ människa.
Jag gissar att hon hetsar andra så att hon skapar kaos och skada så hon kan försvara sig i rättegången. När kommer åtalet om grovt förtal? Kommer försvaret att bygga på att det är metoovågen?
Idag känna metoo så uttjatat.
Hon tror hon är Sveriges metoo-representant, men var samtidigt den som sänkte metoo-rörelsen i Sverige. Jag tror det hade kunnat bli något jättebra om hon och hennes undersåtar hade låtit bli att jämnställa våldtäkter med alla andra former av obesvarad kärlek.
Generellt manshat verkar inte långt borta. I ett inlägg på Instagram skriver om att en av anledningarna till att hon byte förskola för sitt första barn var att förskolan anställt en 19-årig kille. Cissi skriver att hon vet att han saknade erfarenhet (hur hon kan veta det? Han kanske precis tagit studenten från ”Barn och fritid”), och att hon och en annan mamma därför ville ha bort honom från förskolan, eftersom unga män är överrepresenterade i övergrepp på barn.
Jag minns själv när jag gick på dagis som liten och vilken förebild 20-åriga killar kunde bli, i en annars väldigt kvinnodominerad miljö (det fanns inga kvinnliga dagisfröknar på mitt dagis). Speciellt viktigt kändes det för barn som vuxit upp utan pappa.
Att Cissi försökte få bort en person utan brottsregister som precis fått sitt första jobb, bara utefter hans kön (det finns väl kvinnliga pedofiler också), känns helt sinnessjukt.