2022-01-13, 11:21
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Cicci är ej längre skriven på lägenheten i Stockholm, endast hennes man. De står fortfarande som gifta.

Hon verkar ha planterat fötterna i vackra Hälsingland (bra val Cicci!) sedan efter sommaren.

Har det med rättegången att göra? Fnul med äktenskapet? En önskan att bara komma bort från allt kaos och hitta sig?

Jag tror inte Cissi skulle flytta till en gård i Hälsingland helt själv. Antagligen så håller de på att flytta från Stockholm, men eftersom mannen har affärer där så får han stå skriven på lägenheten medan Cissi skriver sig på huset så att barnen kan gå i skola etc.
Citera
2022-01-13, 11:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttmongo
För att den här tråden inte ska självdö så bumpar jag med några högtidliga sentenser i vargtimmen:

Glöm inte att definitionen av ett trauma är ett för en själv obegripligt skeende, att inte minnas, att ha förlorat kontrollen osv. Det måste inte finnas ”en förövare”.

Cissi Wallin är en fanatiker i det att hon uppfann en förövare. Hon fann sig inte i att vissa saker bara händer i livet, att gärningsmän ibland saknas. Där en mer empatisk människa hade grubblat valde hon att skylla ifrån sig. Driva en kampanj mot Virtanen genom att utnyttja ”medsystrar”, bland annat genom sidan ”virtanens offer” med ”vittnesmål” som enligt vad som framkom i bloggen bloggbevakning.se var helt fingerade.

Glöm inte att Fredrik Virtanen var Sveriges första offer för drev under Metoo.

Glöm inte de få opinionsbildare som stod upp honom tidigt, Bard, Lindeborg, Lina på Uppdrag Granskning osv. De tog en risk i det att de öppet valde att säga det som de flesta teg om men ändå tyckte.

Jag önskar dig allt gott Fredrik, jag tror inte att du våldtagit Cissi Wallin. Jag tror att det är hon som är förövaren. Jag hoppas ditt vittnesmål inte glöms bort i den tystnadskultur som under metoo var tämligen utbredd i svensk massmedia. 😉

Jag påpekar till dig som jag påpekat för andra tidigare att det är en märklig samhällssyn och syn på sina medmänniskor och på övergrepp mot andra att antingen har man begått ett regelrätt brott och blir dömd i domstol eller också skall offer och vittnen bara hålla tyst och låta personen ifråga behandla andra hur illa som helst.

Lite schysst mobbning, lite över gränsen vad gäller sex, taskiga ord mot andra, utstuderad elakhet osv, ja då är det förtal och rättsosäkerhet om någon kritiserar dig för det öppet.

Allt är inte svart och vitt vad gäller brott och just därför måste offren och de som känner sig illa behandlade få berätta öppet och fritt om det. Som Cissi Wallin och andra hävdat, bland annat när det gäller Virtanen.
Citera
2022-01-13, 23:09
Cissi har gjort sitt Instagram privat. Det betyder nog att hon känner snaran dras åt kring henne. Rättegången i Hovrätten mot FV, om jag har rätt, är den 22 Februari
Senast redigerad av BMH 2022-01-13 kl. 23:15.
Citera
2022-01-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Cissi har gjort sitt Instagram privat. Det betyder nog att hon känner snaran dras åt kring henne. Rättegången i Hovrätten mot FV, om jag har rätt, är den 22 Februari
Mjae, det är väl lite av hennes signum att göra det privat med jämna mellanrum. Kanske beror på senaste tjafset med Teysir och FI?
Citera
2022-01-14, 09:51
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Mjae, det är väl lite av hennes signum att göra det privat med jämna mellanrum. Kanske beror på senaste tjafset med Teysir och FI?
Vem är Teysir och varför har hon tjafsat med honom och med FI?
Citera
2022-01-14, 09:56
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Senaste versionen av vad som hände henne:

"Efter allt jag gått igenom (det min bok handlar om: att bli utsatt för ett övergrepp så grovt att man trodde man skulle dö, drabbas av svår ptsd och ovanpå det leva i en Kafka-artad verklighet där nästan en hel bransch misstrodde och karaktärsmördade en i över ett decennium[...]"
Citera
2022-01-14, 09:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2

"Efter allt jag gått igenom (det min bok handlar om: att bli utsatt för ett övergrepp så grovt att man trodde man skulle dö, drabbas av svår ptsd och ovanpå det leva i en Kafka-artad verklighet där nästan en hel bransch misstrodde och karaktärsmördade en i över ett decennium[...]"
Är det Virtanen som avses, som nästan mördade henne?
Citera
2022-01-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Hur många olika varianter är vi uppe i nu?
6-7 stycken?
Citera
2022-01-14, 10:10
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Antar det. Posten på instagram går ut på att hon bestämt sig för att inte vara ett offer. Antar att det är uppladdning för rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Hur många olika varianter är vi uppe i nu?
6-7 stycken?
Ingen aning. Lyckligtvis för Cissi och andra så går den feministiska teorin på området ut på att oklarheter i berättelserna är ett tecken på att de är sanna eftersom de är ett tecken på det hemska traumat. På ett ungefär.
Citera
2022-01-14, 11:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Vem är Teysir och varför har hon tjafsat med honom och med FI?

Är väl hon partiledaren för FI?
Citera
2022-01-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är väl hon partiledaren för FI?
Teysir Subhi är mycket riktigt en av två partiledare för FI som hamnat i tjafs med Cissi på Teysirs kommentarsfält på IG. Efter några dryga repliker från Teysir så svarade Cissi med att lägga upp egen story om hur många som kontaktat henne gällande att FI är en sekt som förtrycker oliktänkande.
Nu kan jag väl erkänna att jag inte tror att det är en rakt igenom felaktig analys men det är ju classic Cissi om man ser till beteendet...
Citera
2022-01-14, 12:59
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Teysir Subhi är mycket riktigt en av två partiledare för FI som hamnat i tjafs med Cissi på Teysirs kommentarsfält på IG. Efter några dryga repliker från Teysir så svarade Cissi med att lägga upp egen story om hur många som kontaktat henne gällande att FI är en sekt som förtrycker oliktänkande.
Nu kan jag väl erkänna att jag inte tror att det är en rakt igenom felaktig analys men det är ju classic Cissi om man ser till beteendet...

Teysir är väl inte världens mest resonligaste person heller vad jag har förstått?

Kom hit för att skriva om den senaste versionen av Cissis story om när hon och Virtanen hamnade hemma hos honom. Kul att hon fortfarande håller på, eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in