Citat:
Ursprungligen postat av cojack
En månad kan man ju vara snäll o bjuda på, maten kan hon ju köpa själv(om hon nu inte är helt pank, då kan du köpa ett par pack med nuddlar till henne

)
Nästa gång kanske du står där själv.
Nja knappast troligt att jag själv står där en dag.
Och skulle jag åka till en kompis för att jobba en månad så tänker jag garanterat betala för mig. Jag har dock beslutat mig för att inte ta upp frågan, erbjuder hon sig själv att betala är det upp till min flickvän att ta det beslutet. Jag vill inte sabba några relationer. Men det är denna gång. Nästa gång ska alla villkor vara klart innan inflytt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Jag skulle ha jäkligt svårt att begära att hon betalar del av hyran om det är så pass kort tid och framförallt om personen ska sova på soffan eller en madrass på golvet eller liknande.
Däremot skulle jag förutsätta att hon skulle sköta det lika snyggt och tex. handla och laga mat och dra sitt eget lass och lite till.
Hon kommer sova i en GRYM bäddsoffa som jag och sambon har använt dagligen i ett år innan vi flyttade hit så det är inge jävla höbal hon kommer få sova på. Jag har fixat plats i klädkammaren och ett skåp i badrummet, allt för att hon ska känna sig välkommen. Jag har fyllt upp med bärs i kylen också.
Jag förstår inte varför alla tycker hon ska hjälpa till hemma, tror ni det är nå jävla industrikök och herrgård jag har? Jag bor i en tvåa, när jag har lagat mat diskar jag direkt. Efter maten diskar jag direkt det jag använt för att äta maten. Kasta in tvätt i maskin tar 1min, sen tar det ca 5min att vika tvätten och lägga det i byrån alternativt hänga upp det på galjar.
Dammsuga hela lägenheten ordentligt tar 10min, då hinner jag med varenda jävla list. Damma av allt som inte går att ta med dammsugaren tar också ca 10min.
Men hur som helst ska det bli trevligt med lite folk och rörelse här. Vi får väl se hur det går.