Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-05, 12:12
Administrator
admins avatar
Det är helt förbjudet att sammankoppla användares alternativa konton, och detta kan leda till varning. Ett undantag är då någon admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

Vid uppepade tillfällen har sammankopplandet av "Död o återfödd" gjorts med användaren "Mankan". Detta har resulterat i att flera användare tilldelats en varning pga detta.

Jag har därför kontaktat "Död o återfödd" och "Mankan" och hört om det är OK att dessa två konton sammankopplas. Jag har fått svaret att det är OK.

Detta betyder, efter att jag redovisat detta publikt i forumet, att kommande sammankopplanden mellan dessa två användare inte kommer resultera i någon varning.

admin
Citera
2009-06-05, 19:19
Medlem
micaeles avatar
Inte för att man bryr sig nämnvärt, men finns det några planer på att återkalla varningar folk fått tidigare för att ha sammankopplat dessa två konton? Just a thought.
Citera
2009-06-05, 19:29
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Inte för att man bryr sig nämnvärt, men finns det några planer på att återkalla varningar folk fått tidigare för att ha sammankopplat dessa två konton? Just a thought.
Innan admin gick ut med informationen innebar det brott mot 1.06 att koppla ihop dem:
Citat:
Ursprungligen postat av 1.06
Att publikt sammankoppla användares alternativa konton är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
Jag ser inget som helst stöd för att varningar skall återkallas då förfarandet vi ser här täcks av regeltexten.
Citera
2009-06-05, 19:43
Bannlyst
Vet ni att Mankan och DoÅ är samma person?
Citera
2009-06-05, 19:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Vet ni att Mankan och DoÅ är samma person?
Användaren har kontaktats via PM och förklarat att han inte har några problem med att folk sammankopplar de två kontona.
Citera
2009-06-05, 19:56
Medlem
micaeles avatar
Av vilken större anledning togs kontakt med användaren i detta fall? Bara för att sammankoppling skett ett flertal gånger av olika användare?
Kollar ni upp personers samtycke varje gång någon sammankopplas publikt? Om inte, varför i detta fall?
Citera
2009-06-05, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Användaren har kontaktats via PM och förklarat att han inte har några problem med att folk sammankopplar de två kontona.
Jojo, och varje gång skall det annonseras ut.
Egentligen borde det vara valfritt ifall man önskar vara anonym eller inte. En vän till mig blev permanent bannad för att han skrev mitt namn i en tråd, och jag hade inte något emot att han gjorde så, men det var länge sedan.
Det bör vara upp till den utsatte användaren själv bedöma om outningen är ett problem eller inte.
Citera
2009-06-05, 20:46
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är helt förbjudet att sammankoppla användares alternativa konton, och detta kan leda till varning. Ett undantag är då någon admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

Vid uppepade tillfällen har sammankopplandet av "Död o återfödd" gjorts med användaren "Mankan". Detta har resulterat i att flera användare tilldelats en varning pga detta.

Jag har därför kontaktat "Död o återfödd" och "Mankan" och hört om det är OK att dessa två konton sammankopplas. Jag har fått svaret att det är OK.

Detta betyder, efter att jag redovisat detta publikt i forumet, att kommande sammankopplanden mellan dessa två användare inte kommer resultera i någon varning.

admin
Jahapp, det tackar vi särskilt för eftersom min enda semester från fb hittills handlade om just denna användare
Citera
2009-06-05, 22:22
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar

Skickade admin sitt pm till båda kontona?
Citera
2009-06-05, 22:47
Medlem
knickedickens avatar
Nu återstår bara en kommentar från Död o återfödd. Vad Mankan har att säga om ämnet kan vi lämna därhän…
Citera
2009-06-06, 13:28
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Skickade admin sitt pm till båda kontona?

Citat:
Ursprungligen postat av admin
admin

Citera
2009-06-06, 18:32
Medlem
Orzions avatar
Är det inte OT i vilket fall som helst att samankoppla konton?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in