Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-11-29, 11:24
  #49
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Såhär skriver admin i TS:
Jag har därför kontaktat "Död o återfödd" och "Mankan" och hört om det är OK att dessa två konton sammankopplas. Jag har fått svaret att det är OK.

alltså om man kontaktar två användare, frågar dom och får OK att sammankoppla deras konton så är det okej?


Sedan kan man ifrågasätta om det verkligen är okej att sammankoppla två konton där man outat det publikt på forumet.
Jag kan säga "jag, frasselito, är samma användare som tempezzt".
Eftersom vi inte är samma användare så går det kanske ut över den som blir drabbad, vilket blir du i detta låtsasexempel.

Varför det verkar rimligt att båda parter måste säga det är ok att sammankoppling får ske, eller att båda parter offentligt måste outa sig själva.
Du blandar helt ihop saker om vad som skett.

Ska du koppla ihop två användare utan att vilja åka dit för brott mot regel 1.06 måste de ha självoutat sig och kopplat ihop sig själva offentligt i inlägg först. Vi köper inte "berättade för mig i pm".

I fallet Mankan och Död och Återfödd (DoÅ som kort) är admin involverad och admin har själv gett tillåtelse att koppla ihop dessa två. Forumets admins står över regelverket, och vad admin nu gjort är att säga att det är okej att koppla ihop Mankan och DoÅ. Admin hade inte behövt presentera någon motivering eller anledning ur avseendet att inte bryta mot någon av Flashbacks regler.

Enklast är givetvis att som användare aldrig koppla ihop konton. Vi är ytterst humorlösa särskilt när det kommer till regel 1.06.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback