• 1
  • 2
2009-06-05, 12:05
Bannlyst
Studentveckan börjar ikväll och här sitter jag med en jävla förkylning. Vad ska man göra, vill ju inte riskera att få feber igen till nästa vecka.

Någon som har några tips? Halsen är värst, kan knappt svälja mitt eget saliv utan att jag kollapsar.

Har använt någon stark halstablett som man bara får ta en gång om dagen och sen något skit som man smörjer på bröstet (verkar fungera hyffsat bra)

Tack på förhand
Citera
2009-06-05, 12:14
Medlem
KidNotoriouss avatar
Ta en stor kastrull fyll den med vatten och koka upp detta, när det har kokat upp lägger du i några halstabletter.

Ta sedan av kastrullen på spisen och sätt den på bordet eller liknande hämta en handduk och lägg över, sedan in med huvudet och andas in ångorna, bra för halsen om du är torr...
Citera
2009-06-05, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KidNotorious
Ta en stor kastrull fyll den med vatten och koka upp detta, när det har kokat upp lägger du i några halstabletter.

Ta sedan av kastrullen på spisen och sätt den på bordet eller liknande hämta en handduk och lägg över, sedan in med huvudet och andas in ångorna, bra för halsen om du är torr...
Det ska testas. Även om jag inte är direkt torr utan mer bara svullen så ska inga huskurer förvanskas.
Citera
2009-06-05, 12:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Det här låter jävligt äckligt men funkar utmärkt(enligt mig själv):

Koka upp en kopp vatten. pressa ner 2 vitlökskyftor,5 tsk honung samt lite citronsaft. Drick så vartm som möjligt. Gjorde det senast igår och det funkade riktigt bra!!
Citera
2009-06-05, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Koka upp en kopp vatten. pressa ner 2 vitlökskyftor,5 tsk honung samt lite citronsaft. Drick så vartm som möjligt. Gjorde det senast igår och det funkade riktigt bra!!
Låter inget vidare. Är det bra mot just svullnaden? jag är ju som sagt inte direkt torr i halsen.
Citera
2009-06-05, 12:32
Medlem
Greyforms avatar
Citat:

Vet inte hur det är med citronsaften, men honungen lenar skönt i halsen och vitlöksaften öppnar upp luftvägarna lite då det är ganska starkt.

Min farbror brukar knapra i sig lite vitlök varje dag och han är tamefan aldrig förkyld eller sjuk öht.

När det kommer till halstabletter, motverkar de inte direkt ont i halsen eller en förkylning, utan får blodkärlen i halsen att dra ihop sig vilket öppnar upp luftvägen och man känner inte att det är lika svullet.
Citera
2009-06-05, 12:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
Låter inget vidare. Är det bra mot just svullnaden? jag är ju som sagt inte direkt torr i halsen.
Det funkade på mig och jag mådde skit, ont i halsen å så...Det är bara att svepa i sig!
Citera
2009-06-05, 12:56
Bannlyst
Sitter och njuter nu av en otroligt härlig drink. Bara chocken av smakerna får en att piggna till som av 10 koppar kaffe.
Citera
2009-06-05, 12:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Sitter och njuter nu av en otroligt härlig drink. Bara chocken av smakerna får en att piggna till som av 10 koppar kaffe.
Provade du "mitt" recept??

Citera
2009-06-05, 12:57
Bannlyst
Citat:
Provade du "mitt" recept??

oturligt nog ja. fått i mig halva. Det börjar redan kännas bättre faktiskt.

edit: nära på att spy några gånger
Senast redigerad av Dr stein 2009-06-05 kl. 12:59.
Citera
2009-06-05, 13:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
oturligt nog ja. fått i mig halva. Det börjar redan kännas bättre faktiskt.

edit: nära på att spy några gånger
Det smakar pyton, men hjäper! Ta en drink några timmar senare så är du fit för fight att spänna på studentskor i korta kjolar.

Citera
2009-06-05, 13:16
Bannlyst
Citat:
Det smakar pyton, men hjäper! Ta en drink några timmar senare så är du fit för fight att spänna på studentskor i korta kjolar.

En till?! aja dina tips har ju funkat bra hittills
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in